Golf III zerwany pasek rozradu

21 Sty 2011, 18:32

Witam Zerwał mi się pasek rozrzadu zdążyłem zrobić zaledwie 1km poczym silnik mi zgasł i zapaliły sie wszystkie kontrolki tak jak na zapłonie by był... Mechanik mowil ze do wymiany glowica tłoki zawory i cos tam jeszcze ale musi zajrzec do srodka i wtedy mi powie wiecej... Gdzies ktos mi mowil ze mam kupic tylko nowy pasek i samochod bd normalnie jezdzil ? Silnik AEE 1,6 Golf III 1995r ?
Ciszmek
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Bydgoszcz

21 Sty 2011, 20:19

Ciszmek napisał(a):Witam Zerwał mi się pasek rozrzadu zdążyłem zrobić zaledwie 1km poczym silnik mi zgasł i zapaliły sie wszystkie kontrolki tak jak na zapłonie by był...

Zatarłeś silnik.
Ciszmek napisał(a):Mechanik mowil ze do wymiany glowica tłoki zawory i cos tam jeszcze ale musi zajrzec do srodka i wtedy mi powie wiecej...

Ma racje jak nie zajrzy to nie będzie wiedział.
Ciszmek napisał(a):Gdzies ktos mi mowil ze mam kupic tylko nowy pasek i samochod bd normalnie jezdzil

Bzdura - jak sam silnik ci się zablokował to już nie będzie normalnie jeździł.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

21 Sty 2011, 20:35

Może się zdarzyć, że wystarczy tylko założyć nowy pasek.
Druga możliwość to wymiana skrzywionych zaworów i popychaczy hydraulicznych nad tymi zaworami.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

22 Sty 2011, 11:43

Memu kuzynowi pękł pasek w AUDI 100 2.5 TDI i silnikowi nic się nie stało,zdarza się i taki fuks.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

22 Sty 2011, 22:26

Witam
przede wszystkim musisz się dowiedzieć czy ten silnik ma tzw "kolizyjny" rozrząd
jeżeli tak jest to radze kupić inny silnik a jak jest nie kolizyjny to wystarczy nowy pasek i dalej jazda
wiktora4
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: rtc

28 Sty 2011, 14:54

wiktora4 napisał(a):Witam
przede wszystkim musisz się dowiedzieć czy ten silnik ma tzw "kolizyjny" rozrząd
jeżeli tak jest to radze kupić inny silnik a jak jest nie kolizyjny to wystarczy nowy pasek i dalej jazda



Nie ma się co dowiadywać bo w Golfach III praktycznie wszystkie silniki mają rozrząd kolizyjny, a AEE na bank, widziałem co się dzieje u kolegi w Polówce po pęknięciu paska. Osobiście posiadam 1.6 AKS który także jest kolizyjny. Jedynym silnikiem w tym samochodzie który odporny jest na zerwanie paska jest 1.8 RP 66kw.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

28 Sty 2011, 21:15

Warto jeszcze przyglądnąć się wałkowi rozrządu,czy nie jest przytarty.Takie wałki potrafią załatwić nawet nowy pasek(zbyt duży opór tarcia).
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

28 Sty 2011, 21:59

Współczuje usterki... poza głowicą, popychaczami, zaworami, uszczelniaczami, może i nawet tłoki się uszkodziły... sprawdź czy pompę wody masz na pasku bo często lubią sie zacierać przy zerwaniu (o ile są zamontowane właśnie na nim)


a zamiast generalnego remontu na nowych podzespołach radze kupić cały dobry używany silnik - taniej wyjdzie ;)
kuba-warsztat
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 76
Miejscowość: Wrocław

28 Sty 2011, 22:09

stasiowski121 napisał(a):Jedynym silnikiem w tym samochodzie który odporny jest na zerwanie paska jest 1.8 RP 66kw.

Zgadza się.Dla mnie kiedyś przeskoczyl pasek w czasie uruchamiania silnika.Nic sie nie stalo...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

30 Sty 2011, 23:18

Zrobiłem silnik mechanik wymienił 4 tłoki , pasek rozradu uszcz pod glowica i cos jeszcze... Niby wszystko jest ok ale po tym remoncie jak ruszam czy w trakcie jazdy na benzynie mi szarpie jak nie dam pow 2tys obrotów tak jakby nie dostawał paliwa a jak uruchamiam silnik to gasnie na gazie jest wszystko ok nic nie szarpie jezdzi płynnie... boje sie ze pompa paliwowa poszła sie ,,,,
Ciszmek
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Bydgoszcz

31 Sty 2011, 17:15

Nawet jeśli to pompa... to niewiele ma wspólnego z naprawą rozrządu bo pompę paliwa masz w baku...
Jedź tam gdzie naprawiałeś silnik niech zobaczą o co kaman...
kuba-warsztat
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 76
Miejscowość: Wrocław

01 Lut 2011, 13:08

będziesz pół silnika miał do roboty jakbyś nie jechał to może coś by uratował. mechanik jak zajrzy to ci powie co i jak bo tak na pierwszy rzut oka nie można stwierdzić
mariusz
ontegoniewie91
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: siedlce
Prawo jazdy: 07 09 2009
Auto: opel astra 1.7d