GOLF IV 1.4 16V 98r. - miga kontrolka oleju

21 Mar 2013, 12:58

Witam
Od pewnego czasu zapala się i miga kontrolka ciśnienia oleju, nie zdarza się to odrazu po zapaleniu auta tylko po ujechaniu ok. 10 czasem więcej km, poziom oleju w normie. Co to za objaw???? Z góry dziękuję i pozdrawiam
Saymon
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 10 08 1999
Auto: VW

21 Mar 2013, 15:47

Akurat masz farta,bo ostatnio czytałem o teście długodystansowym właśnie tego auta z tym silnikiem.Testujących szlag jasny trafiał,bo kontrolka od ciśnienia oleju zapalała się bez powodu,oby tak było w tym przypadku.Po rozebraniu silnika(100 tyś km.)gładzie cylindrów były w idealnym stanie,czyli ciśnienie oleju było dobre,problem w tamtym przypadku był z kablami biegnącymi do czujnika(śniedź).Jeśli to nie pomoże,zajmij się samym czujnikiem,sprawdź też lepkość oleju,czy nie ma za dużo w nim benzyny.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

21 Mar 2013, 16:14

Dokładnie,sprawdź sam kabelek od czujnika,może jest gdzieś przetarty
seba002
Początkujący
 
Posty: 157
Prawo jazdy: 07 01 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 147
Silnik: TS 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

21 Mar 2013, 18:45

Doświadczenia Phantoma sie kłania, również mam 100 procentową pewność, że to przewody albo i sam czujnik ciśnienia oleju.
CośTamWiem
Początkujący
 
Posty: 93
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Zipp Vapor >50
Silnik: coś koło 0,3 2KM :)
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Mar 2013, 19:24

Może nie doświadczenie praktyczne,ale to,że lubię wiedzieć,które auta, jakie wady trapią :wink: czasami warto to wiedzieć,dzięki tej wiedzy np.utargowałem tysiąc zł.na Okularniku.Mowa była krótka---panie,tutaj ma pan pompę Lucasa---nawet mechanik u którego to autko stało,nie wiedział o tym,bo skąd! :D Nie przeczytasz,bądź nie robiłeś jeszcze przy takim aucie,to skąd masz wiedzieć? :D
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

22 Mar 2013, 09:54

Najciekawsze jest to że wlałem mu 2 motodoktory i na chwilę się uspokoił:), a jeżeli chodzi o czujnik czy kabelek to kontrolka zapalała by się chyba odrazu chyba czy nie??? a u mnie po rozgrzaniu auta dopiero czyli ujechaniu kilku kilometrów.
Saymon
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 10 08 1999
Auto: VW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Audi R18 e-tron quattro po raz pierwszy zwycięża w Sebring
    Audi odniosło kolejny historyczny sukces w sporcie motorowym. Wygrana Audi R18 e-tron quattro w dwunastogodzinnym wyścigu w Sebring na Florydzie, to jednocześnie pierwsze zwycięstwo wyścigowej hybrydy w tym klasycznym amerykańskim ...

22 Mar 2013, 10:26

Dwie puszki Moto-doktora?,teraz gdy jeszcze zimno,jedna, to optymalna dawka przy takiej pojemności miski olejowej jaka jest w twoim aucie.Kiedy ostatnio wymieniałeś olej?Może być,tak jak pisałem olej rozcieńczony benzyną.Najlepiej gdybyś wymienił sobie czujnik na nowy.Kiedyś ktoś pytał o ofertę Opla Vectry,kupił go,zauważył,iż lampka się zapala po pewnym czasie(objaw niepokojący),napisał mi na priv,że kupił nową i problem zniknął.Naturalnie nie można wykluczyć zużycia mechanicznego twego silnika,nie wiem jaki on ma przebieg,ale to bardzo trwałe silniki.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

22 Mar 2013, 12:00

Ok zacznę od wymiany czujnika i odezwę się czy pomogło:) jeżeli chodzi o przebieg to ma 215000 więc chyba jeszcze nie tak dużo, jeżeli jest to faktyczny przebieg bo nie jestem 1 właścicielem:) Na razie dziękuję za podpowiedzi.
Saymon
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 10 08 1999
Auto: VW

07 Kwi 2013, 15:14

A więc panowie z elektrycznej strony wszystko w porządku, czyli czego sie mogę teraz spodziewać??? :(
Saymon
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 10 08 1999
Auto: VW

07 Kwi 2013, 18:57

najprostszy sposób po zagrzaniu się silnika wykręć czujnik wkręć manometr i sprawdż na zegarze ciśnienie powinno być powyżej 0,8
ibko
Nowicjusz
 
Posty: 37
Prawo jazdy: 28 06 1987
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: mercedes
Silnik: 2300
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1985

07 Kwi 2013, 19:07

Sprawdziłem manometrem i u mnie jest 0.4 czyli co to oznacza??? :o
Saymon
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 10 08 1999
Auto: VW

07 Kwi 2013, 19:40

pompa albo panewki jeśli wlałeś mu dwa doktorki chyba bez rozbierania dołu silnika się nie obejdzie :(
ibko
Nowicjusz
 
Posty: 37
Prawo jazdy: 28 06 1987
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: mercedes
Silnik: 2300
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1985

09 Kwi 2013, 13:39

A czy ktoś może powiedzieć jakie koszty się z tym wiążą i czy jest to grubsza sprawa??? :(
Saymon
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 10 08 1999
Auto: VW

09 Kwi 2013, 18:44

Panowie - a może w tym przypadku wystarczyłoby zmienić olej na gęściejszy? Nie wiemy na jakim oleju kolega śmiga - jak na syntetyku albo półsyntetyku, to może wlać mu mineralnego ( jak można tam taki lać oczywiście ) ?
No a jak to nie pomoże, to myśleć o pompie.
Co wy na to?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Kwi 2013, 19:21

Sam już niewiem, a jeżeli chodzi o olej to jeżdże na mobil 1 półsyntetyk :o
Saymon
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 10 08 1999
Auto: VW