Golf IV

09 Lis 2009, 06:57

Witam ponownie! Z góry przepraszam tych, którzy zaczynają się irytować moimi ciągłymi pytaniami o samochody.. Wciąż jednak borykam się z problemem wyboru "tego" właściwego auta..

Do rzeczy Panowie! Ilu nas tutaj zarejestrowanych, tyle Golfów różnej generacji jeździ po drogach. Jak to z tymi samochodami jest? Robiąc rozeznanie wśród sprzedawców, mechaników oraz samych posiadaczy "czwórek" doszedłem do konkluzji iż TDI 90 oraz TDI 110 są jednostkami najpewniejszymi- nie posiadają pompowtryskiwaczy, są dośc dynamiczne i ekonomiczne. Jak zapatruje się na ten pogląd społeczność forum samochodowego? Czy te silnik są faktycznie mało awaryjne? Co z wrażliwością na paliwo? Koszty eksploatacji ogólnie?

Drugą opcją jest silnik 1.4 na szesnastozaworowej głowicy i do tego sekwencja- czy taka opcja ma prawo służyć w miarę niezawodnie? Jak wyglądają koszty eskploatacji?

No i trzecia opcja, jaką dopuszczam, to SDI. Wiem, że jest to samochód wolny, jednak moim priorytetem jest teraz niezawodnośc oraz niskie koszty utrzymania. Jak wygląda sprawa w przypadku SDI? I czy jest ten silnik wrażliwy na jakoś paliwa?

Dodam, iż zdaję sobie sprawę, że w dużej mierze wszystko zależy od zakupionego egzemplarza, dlatego załóżmy, że w każdym z trzech przypadków mówimy o dobrym egzemplarzu z roku +/- 2002 o umiarkowanym przebiegu.

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki, rady, wytyczne itp
Pozdrawiam, Przemek
Flyover
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Łódź

09 Lis 2009, 07:59

Każda z Twoich alternatyw jest niezła i jest do przyjęcia. Moim zdaniem najlepszy wybór to zadbane i niezajechane TDI z 90km.Dosyć trwały silnik i małoawaryjny.Co do SDI,to niestety IV nie pojedzie na oleju z Biedronki i musi mieć paliwo dobrej jakości,bo w sumie tam też jest elektronika tyle że nie ma turbiny. Oczywiście taki niewyżyłowany silnik przejedzie może i milion kilometrów ale zrobi to "powoli"...
Jeśli chodzi o benzynę i sekwencję,to także zda egzamin z tym że tutaj trzeba już szukać auta z niecofanym i małym przebiegiem,bo zakładanie za ponad 3k przyzwoitej sekwencji do auta z przebiegiem 300tys, nie ma sensu...
Szukałbym dobrego TDI,bo aut na rynku jest sporo ale atrakcyjnych technicznie to tylko jakieś 10 % ...
A może Octavia z tym samym silnikiem..? W tym momencie spektrum poszukiwań się rozszerza !!!
:smile:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Lis 2009, 08:08

1,6 + LPG lub 1,9TDI. SDI i 1,4 odpuść.
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

09 Lis 2009, 13:31

Kubuch napisał(a):1,6 + LPG lub 1,9TDI. SDI i 1,4 odpuść.

To samo chciałem napisać. 1.4 za słaby na Golfa. SDI już w Polo to jest muł niesamowity. Nie wiem dla kogo są takie silniki jak SDI.

1.6 z gazem, ale może być też coś większego (róznica w spalaniu nie będzie strasznie duża, skoro jeździsz na LPG).

Generalnie Golf to nudne i bardzo mocno przereklamowane auto. Z pewnością nie warte sporej ceny która trzeba będzie zapłacić. Jest stosunkowo droższe od np. Fiata czy Forda, chociaż kompletnie nie wiem dlaczego.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

09 Lis 2009, 13:45

Flyover, nie wiem ile chcesz wydać na auto ale ja golfa IV bym nigdy nie kupił :P Spoooro nim wyjeździłem i ogólnie miejsca jest mało fotele nie wygodne... dość głośno w środku i często elektryka świruje... Ja bym brał A3 raz że stylizacja ładniejsza to i wykonanie lepsiejsze ;) ale na pewno będzie starsza od golfa IV .... Podejrzewam że masz ok. 21/22 tysi na wydanie ja bym się zastanowił nad takim czymś [link do oferty na Allegro wygasł] auto można by rzecz z 2005 roku od pierwszego właściciela i krajowy zawsze można podjechać na ASO go sprawdzić :) Jednostka cichutka, żwawa i nie ma za dużego apetytu na paliwo :P No i jednak jest ich mniej niż takich monotonnych golfów :P
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Renault ALASKAN pick-up
    Po wprowadzeniu do sprzedaży w 2015 roku Renault Duster Oroch, pick-upa o ładowności pół tony, Renault przedstawia model ALASKAN, jednotonowego pick-upa o nadzwyczajnym designie. Solidny i wygodny, jest on doskonale ...