Golf V Gti czy Audi TT 1,8t?

29 Lis 2015, 21:51

Witam,
poszukuje dość mocnego auta z okolice 2004-2006 z silnikiem o max pojemności 2,0 litra. Najlepiej turbo.
Moc może być na początek 200-220 koni ale obowiązkowo z mozliwością podniesienia, najlepiej 5 drzwi chociaż wyjątkowo 3 też będzie ok.

Zastanawiam się nad Golfem V GTI 2,0 TSI lub Audi TT 1,8T 225 KM.

Od razu mówię że nie boję się silników 2,0 TSI bo sporo czytałem o GTI VW i tragedii nie ma, poza tym podobnie jeździ extra ciągnie od dołu jak diesel.
TT 1,8Turbo z kolei klasyka, silnik extra tylko gdzie ja taki znajde? 5 egzemplarzy na krzyż, wg mnie kiepsko.

Początkowo brałem tez pod uwagę Renault Megane RS 2,0T 225 KM lub Focusa ST 2,5
Tylko że Megane nijak mi się podoba, przypomina Multiplę :D Focus fajny tzn w środku tez biednie ale ogólnie nie jest źle ale silnik 2,5 i ogólnie auto chyba trudno dostępne w takich wersjach?..


Co byście doradzili w takim przypadku najlepsza opcja to Audi TT ale gdzie takiego znaleźć?
Cayenne
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Stilo
Paliwo: Benzyna

29 Lis 2015, 21:56

Budżet?
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

29 Lis 2015, 21:57

TT okey tylko że to auto bardziej kobiece golf v 2.0 tsi odpuść bo ci się będzie psuć. Lepiej jak co to audi s3 1.8 turbo 225 km i na nim mody robić.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Lis 2015, 22:03

Dlaczego ograniczasz się tylko do 2,0l rozpatrując auta 200KM +?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Lis 2015, 22:37

budżet to tak 30-35 tys max..
Co do Audi S3 to w grę wchodzi tylko I generacja, czyli lata 99-2003 bodajże, a do tego wersja 225 KM to rzadkość u nas..połowa to składaki tak jak golf iv czy audi a3 8l..ciężko znaleźć coś fajnego tak jak TT..same starocie i w kiepskim stanie. Chyba zę za granicą..

A co do pojemności..boję się tego że samochód z 3 litrowym silnikiem będzie mocno wyeksploatowany i ciężki w zakupie bo bardzo rzadki..o ile 1,8T czy 2,0 TSI w grupie VW czy nawet 2,5 u Forda to w miarę tradycyjne ale mocne auta o tyle 5 litrów np w mercedesie to nie jest normalne auto na co dzień i znaleźć taki a potem utrzymać jest problematyczne..
To jest coś jak Golf R32..też takiego nie chce..poza tym z dużym silnikiem auto musiało by miec od razu dużą moc bo rzadko kiedy przy jakimś mega litrażu jest jeszcze turbo.
No jakoś nie podchodza mi takie auta co mają po 3-4 czy 5 litrów silniki.

Czyli mk5 GTI odpada? to chyba tylko Focus coś mi się wydaje bo te 2,5 nie jest złe..trochę w środku kiepski ale daje radę..no chyba ze faktycznie zakupie Audi S3..
Cayenne
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Stilo
Paliwo: Benzyna

29 Lis 2015, 22:41

Cayenne napisał(a):A co do pojemności..boję się tego że samochód z 3 litrowym silnikiem będzie mocno wyeksploatowany

to nie zależy od pojemności ;)
jedyne minusy to akcyza w przypadku sprowadzania i OC

ja bym szukał FOrda ST z pancernym silnikiem Volvo o pięknym dźwięku :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy Nissan LEAF
    Przenosząc technologię Zero emisji na nowy poziom, nowy LEAF produkowany w Europie będzie miał swój światowy debiut w Genewie. Nowy LEAF, który został zaprojektowany i opracowany ze szczególnym uwzględnieniem ...

30 Lis 2015, 13:40

Cayenne napisał(a):A co do pojemności..boję się tego że samochód z 3 litrowym silnikiem będzie mocno wyeksploatowany i ciężki w zakupie bo bardzo rzadki..o ile 1,8T czy 2,0 TSI w grupie VW czy nawet 2,5 u Forda to w miarę tradycyjne ale mocne auta o tyle 5 litrów np w mercedesie to nie jest normalne auto na co dzień i znaleźć taki a potem utrzymać jest problematyczne..


Poczytaj jakie problemy masz z 2.0 TSI w Volkswagenie i stwierdzisz, że V8 to pikuś.

http://connectedcar.auto-swiat.pl/porad ... kow/339snz
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Lis 2015, 15:00

Trochę poczytałem o tych silnikach TSI a bardziej o Golfie V GTI i tak zdania są podzielone, w sieci mnóstwo osób poleca i zachwala, na forach jak ktoś ma/lub miał też uważa że tragedii nie ma, z kolei właśnie są takie artykuły jak ten gdzie wszystko raczej na "NIE" ja jestem neturalny ale jedno mnie irytuje, że np Focus ST jest kiepsko osiągalny.
Niby jest ich trochę ale trudno jechać 400 km do Gdańska po auto..a się okaże że to trup.
Wolałbym w swoim rejonie - jak tak patrzę najwięcej golfów i jest dylemat co robić..inna sprawa że kłopoty z montażem LPG w silnikach FSI/TSI dla mnie to też duży minus..
No ale nic będę szukał i zobaczę co się znajdzie w dobrym stanie..

Na razie Focus ST i ew. Golf V GTI..
Cayenne
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Stilo
Paliwo: Benzyna

30 Lis 2015, 15:41

Honda Civic VII 2.0 albo Type-R
Toyota Corolla E12 TS zwykły albo z kompresorem 8)
Mazda 3 2.0 ale tutaj chyba będzie mało mocy niż podałeś
Peugeot 307
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

30 Lis 2015, 15:48

Tylko że w Civicu ciężko będzie z podnoszeniem mocy.
Żeby podnieść moc do 220-230 km trzeba wydać z 10 k :)
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

30 Lis 2015, 16:06

Może autora zadowolą fabryczne koniki?

Myślę,że jak autor poważne myśli nad podnoszeniem mocy to liczy się z kosztami jakie za tym idą i nie będzie się bawił w chińszczyznę czy tanią robotę, tyczy się to każdej marki.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

30 Lis 2015, 16:22

Kieł napisał(a):Może autora zadowolą fabryczne koniki?

Myślę,że jak autor poważne myśli nad podnoszeniem mocy to liczy się z kosztami jakie za tym idą i nie będzie się bawił w chińszczyznę czy tanią robotę, tyczy się to każdej marki.


Tylko pamiętaj o kilku kwestiach że dorobienie mocy w aucie z seryjnym turbo można liczyć w godzinach i nie ma większej ingerencji w osprzęt a dokładanie turbo do n/a to już poważniejsza zabawa a biorąc pod uwagę "super" warsztaty tuningowe to lepiej sobie odpuścić temat.

Co do samych aut to wersje turbo będą dawały więcej zabawy z tego względu żę mają lepszego Nm i jego dostępność... jest to mocno odczuwalne.

A jeżeli chodzi o porównanie to CTR jest skierowany do innego użytkowania a Foka ST do innego i tak jak Civic bedzie lepszy w walce o sekundy na torze tak ST bedzie fajniejszy na drodze a po zrobieniu modów (ICek, dolot, wydech i strojenie) bedzie już gitarowo.
Corollka TS jako miłosnik JDM mogę spokojnie odstrzelić nie opłaca się chyba że z kompresorem ale dostępność zerowa.

Brałbym ST i nie patrzył na to że trzeba jechać na drugi koniec polski bo to przy takim aucie nie ma znaczenia.
A z tfsi różnie bywa szczególnie z korbami po dołożeniu Nm który jest ważny a nawet ważniejszy od sławnych kuniów. :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Lis 2015, 18:41

Zdecydowanie ST zamiast GTI ze względu na silnik, więcej nie porównuje bo nie ma sensu. Chyba że znajdziesz zwykłe 3.2 v6 to można się zastanowić ale jakiś czas temu nie było żadnego takiego na otomoto. :/
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Lis 2015, 18:46

Koniu napisał(a):Chyba że znajdziesz zwykłe 3.2 v6 to można się zastanowić ale jakiś czas temu nie było żadnego takiego na otomoto.

Teraz są ze 3 sztuki na sprzedaż ale czy warte uwagi to nie wiem (chodzi o V generacje). :|
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010