Golf VII Sportsvan 1.4 tsi

28 Mar 2024, 22:29

Witam, poszukuję golfa Sportsvan 1.4 tsi z 2017r z przebiegiem do 100 tys km. Silnik z tego roku był już poprawiony a 1.5 tsi to za bardzo zaawansowany. Wszystko w tym aucie mi odpowiada natomiast chciałbym znać jakie problemy mogą wystąpić w tym silniku w przyszłości. Czy może pić olej? czy zostało to poprawione bo różne są opinie na ten temat
panaroma
Nowicjusz
 
Posty: 20

28 Mar 2024, 23:10

panaroma napisał(a):Czy może pić olej?

Tak może pić olej.

panaroma napisał(a):Wszystko w tym aucie mi odpowiada natomiast chciałbym znać jakie problemy mogą wystąpić w tym silniku w przyszłości.

Ale silnik ustawisz na palecie i reszta Cię nie obchodzi ?

Ogólnie kupujesz auto będące w połowie stawki. Niczym się nie wyróżnia pod względem stabilności mechanicznej.
Znam ludzi którzy są zadowoleni ale raczej max 100k.km. i auta idą do sprzedaży a znam takich co nie byli zadowoleni.

Ogólnie do 100k.km.mozesz być w miarę spokojny.

A jak się coś zepsuje to naprawisz. Ktoś stracił na wartości nowego auta i miał gwarancję a Tu nie masz gwarancji ale masz taniej auto.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10942
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Mar 2024, 00:44

panaroma napisał(a):Witam, poszukuję golfa Sportsvan 1.4 tsi z 2017r z przebiegiem do 100 tys km. Silnik z tego roku był już poprawiony a 1.5 tsi to za bardzo zaawansowany. Wszystko w tym aucie mi odpowiada natomiast chciałbym znać jakie problemy mogą wystąpić w tym silniku w przyszłości. Czy może pić olej? czy zostało to poprawione bo różne są opinie na ten temat

Bez przesady z tymi silnikami, 2017 rok czyli 12-13 lat od pojawienia się na rynku, ich kolejne wcielenie, a ciągle ktoś się pyta czy mu jutro nie rozleci się, przecież tutaj mocno zmodyfikowany, z nowej rodziny silników EA211. całkowicie przekonstruowano rozrząd, pasek zamiast łańcucha.
Jaki przebieg roczny?
Jak dla mnie zmieniać co roku olej i śmigać.
(200 tys to przejedzie wykonany z tektury 3 cylindrowy 1,0 TSI)

Wadliwe to były silniki z lat 2004/2005 tak do 2013/2014, szczególnie Twin-charger
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 810
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

29 Mar 2024, 08:43

panaroma napisał(a):Silnik z tego roku był już poprawiony a 1.5 tsi to za bardzo zaawansowany


A czym się niby technicznie różni 1.4tsi od 1.5tsi, że miałoby to mieć jakiekolwiek znaczenie
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2746
Przebieg/rok: >50tys. km

29 Mar 2024, 09:20

Oglądałem wiele recenzji na temat 1.5 TSI i często padało stwierdzenie że jest to bardziej zaawansowana konstrukcja od 1.4TSI. Nie wnikałem w szczegóły ale już sam system ACT to kolejna rzecz która może się zepsuć. Czytając porównanie tych silników większość użytkowników polecało 1.4 tsi niż 1.5 tsi. Niewielka różnica w mocy( nieodczuwalna) a spalanie ciut większe.
Zdecydowałem się na ten samochód że względu na:
1.lepsze zabezpieczenie antykorozyjne niż koreance i japońce.za dużo nabrałem się z korozją przy poprzednich.
2. Mniejsze od kombi a bagażnik większy niż hatchback. Mam mało miejsca na parkowanie i potrzebuję coś krótszego a wyższego. To nie jest SUV co też mi odpowiada
3.przeswit większy niż w kombikach, często zjeżdżam gdzieś na nierówne ścieżki.
4. Auto znane mechanikom i więcej fachowców od VW na rynku niż np od Hyundaia czy kia
5. Rodzina 2+2 nastolatki wystarczy.
6. Mam wolnossaka 1.8 duratec i teraz chce coś z turbo ( problem czasem tira wyprzedzić)
panaroma
Nowicjusz
 
Posty: 20

29 Mar 2024, 10:11

franccc napisał(a):A czym się niby technicznie różni 1.4tsi od 1.5tsi, że miałoby to mieć jakiekolwiek znaczenie
ptaszki ćwierkają, że wymiana rozrządu w 1.5 TSI tylko w ASO, bo potrzeba jakiegoś specjalistycznego kompa do jego ustawienia. Nie zagłębiałem się zbytnio w temat
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Mar 2024, 13:44

Nie byłbym tak odważny z tą korozją :D. Od Toyoty na pewno lepiej a czy od pozostałych, czas pokaże
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 280
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Mar 2024, 21:31

A ja uważam że tu nie ma co przesadzać. Zwykłe auto, które ma trochę więcej techniki mogącej spłatać figla. Sądzę że normalnie zarabiającego użytkownika nie rozłoży finansowo.
W tym wszystkim dziwię się tylko że ktoś kto wierci dziurę w awaryjności auta decyduje się na tego typu auto. Dla mnie są dwie drogi albo chcesz tej bezawaryjności i kupujesz hybrydę Toyoty godząc się na jej specyficzną jazdę albo kupuje to co mi odpowiada ale nie magluję usterkowości.
Z drugiej strony ma doradców którzy golfa TSI przedstawiają jak mercedesa w124 200d z 89r.który przy 0,5mln.km.docierał się.

Dla mnie jest to szukanie na siłę poklepywania po ramieniu w internecie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10942
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe