Golv IV czy Audi A3 , 1.9 Tdi

08 Lut 2015, 12:05

Witam wszystkich forumowiczów i maniaków motoryzacji. Z tej strony Michał :D

Jestem posiadaczem Opla Corsy 1.3 cdti 75km 3-drzwiowej 07r.
Za jakiś czas planuje zmienić swoje (moje i dziewczyny) auto na któreś auto z tematu, tj golfa IV 1.9 90 km, lub audi a3 1.9 90km (1996-2003).
I tu mam pytania, Czy w tym Audi tez jest ta zwykła pompa i nie ma dwumasy?
I jeżeli tak to które auto (waszym zdaniem) jest lepsze? pod względem np zawieszenia, prowadzenia, może awaryjności?

I jeszcze jedno czy waszym zdaniem jest realne żeby za dużo nie stracić kasy na zamianie mojego auta na któreś z tych dwóch? Dodam tylko że opel Jest w stanie bardzo dobrym mechanicznie (silnik po remoncie) i dobrym Blacharskim ( trochę przetarć, zero rdzy), kolor biały, golas. Ale za to bardzo oszczędny (trasa do 120 km/h nieco ponad 4 l. I dynamiczny jak na ten silnik i masę :)

Dziękuję i pozdrawiam

Michał
michalow
Nowicjusz
 
Posty: 32
Auto: Corsa D
Silnik: 1.3 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Lut 2015, 12:19

Zwykła pompa i nie ma dwumasy 1.9TDI 90KM czyli ten który podajesz.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

08 Lut 2015, 12:22

Audi jest moim zdaniem lepiej wykonane i wyciszone. To niby marka bardziej premium niż VW, mimo, że jedna grupa. Z 1.9 TDI 90 KM jeszcze ujdą, chociaż to klekoty.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

08 Lut 2015, 12:39

a dlaczego akurat tylko te dwa?
ile masz kasy na auto?

Nie zamieniłbym Corsy D na A3 czy Golfa, bo w środku jest praktycznie tyle samo miejsca, a jak masz silnik po remoncie i jest pewna to nawet bym nie myślał nad VAGami.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Lut 2015, 12:45

Dzięki za zainteresowanie.! :piwo:
Killaz
jeszcze ujdą, chociaż to klekoty > co masz na myśli dokładniej?
Dzida
No te dwa akurat bo to podobno(?) najmniej awaryjne silniki w dieslach, i oszczędne. nie upieram sie ale tak mi się wydaje.

Ile kasy? nie wiem z 10 tysi? Za tyle może pójdzie (czy nie pójdzie) corsa?
michalow
Nowicjusz
 
Posty: 32
Auto: Corsa D
Silnik: 1.3 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Lut 2015, 12:48

Corsa pójdzie za 15 jak auto jest pewne.
Problemem tych TDI, że znaleźć ładnego i takiego, który nie będzie wymagał wkładu jest bardzo trudno. Wszystkie praktycznie mają ponad pół miliona na liczniku to nie napalałbym się tak na ich trwałość.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW X2 Edition GoldPlay - ekskluzywne i sportowe
    Nowa edycja specjalna kompaktowego Sports Activity Coupé łączy wyraźnie dynamiczny wygląd z ekstrawertycznymi akcentami zewnętrznymi i wnętrzem zaprojektowanym z myślą o maksymalnej radości z jazdy. Od marca 2022 r. ...

08 Lut 2015, 12:54

Może i masz racje, to mówisz szukać innych wersji? Może inny model z trwałym diselem. Niewiem troche ceny tych np dwumas, reg pomp czy wtrysków mnie niepokoją, o common rail tych starszy tez sie dobrze nie słyczy. Czy nie?
Moze niepotrzebnie na diesla sie upieram?
Ale jakiś alternatywny benzyniak z podobna dynamika i oszczędnością?
michalow
Nowicjusz
 
Posty: 32
Auto: Corsa D
Silnik: 1.3 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Lut 2015, 12:59

kiedyś Common Rail był drogi w serwisie ale teraz to tak popularne zasilanie, ze regeneracja wcale nie jest droga i nie ma co się bać

Jakie przebiegi robisz? Wtedy się okaże czy potrzebujesz diesla.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Lut 2015, 13:06

Przebieg to jakies 300 - 400 km miesiecznie niewiecej raczej, praca 10 km w jedna strone plus trasa 70 km (w jedna strone) raz w miesiacu
michalow
Nowicjusz
 
Posty: 32
Auto: Corsa D
Silnik: 1.3 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Lut 2015, 13:10

Tak myślałem, że wcale nie potrzebny ropniak jak w przypadku większości polaków, którzy jeżdżą tedeikami... W żadnym wypadku nie opłaca się diesel więc tylko benzyna. Nawet założenie LPG byłoby mało opłacalne więc co tu się zastanawiać.

Propozycje ode mnie:
Toyota Corolla e12
Kia Cerato
Hyundai Elantra
Honda Civic VII
Peugeot 307
Seat Leon 1,8T jak musi być VAG
Opel Astra G
Ford Focus mk1
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Lut 2015, 13:18

Wolałbym chyba cos odrobine większego ( nie mam kompleksow :D),
Chodzi o to ze to auto juz bedzie mialo byc raczej z nami długo, i mozliwie jak najmniej awaryjnie,
To pytanie z innej beczki np omega c w benzynie gaz? tak czy nie.
Ma ktoś tak? Jak z awaryjnością? trwałością?

Wiem ze nie jest to ekonomiczne auto , ale jak by mialo byc to z lpg.
michalow
Nowicjusz
 
Posty: 32
Auto: Corsa D
Silnik: 1.3 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Lut 2015, 13:32

To ode mnie
Vectra B 1.8/2.0 z LPG
Mazda 626 2.0 V generacji z LPG
Mondeo Mk2 2.5 v6 z LPG ( tu koszt LPG to ~3.5k)
Pug 406 1.8 z LPG
Reno Laguna I 2.0 z LPG
Avensis I 2.0 z LPG
Accord VI ale nie wiem jaki silnik pod gaz.
BMW e36 2.5 z LPG
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

08 Lut 2015, 13:56

A może Fiacik?
[link do oferty na Olx wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

08 Lut 2015, 16:26

Przy takich przebiegach diesel odpada. Gdybyś jeszcze robił trasy, a podejrzewam, że auto akurat tras to widzieć na oczy nie będzie. Szukaj benzyny, nawet bez LPG, bo za mało jeździsz, a kupno auta z LPG to zawsze większe ryzyko niż sama benzyna. No chyba, że to pewniak, wtedy możesz i z LPG.

Ode mnie Opel Astra II 1.6 8v.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

08 Lut 2015, 16:29

nie nie, fiacik za maly, ale dzieki. Powiedzmy ze jestem uparty :D, i mam takie pytania tzn czy roznica wtych dwoch autach w golfie i a3 roznica w silnikach 1.9 tdi miedzy 90 a 110km jest tylko w tej turbinie i ze w tym drugim jest dwumasa? Czy jest w tym mocniejszym cos co sie moze psuc? czy jak sie kupi zadbana i bedzie dbac to bedzie dzialac? orientuje sie ktos ile kosztuja ew naprawy?
michalow
Nowicjusz
 
Posty: 32
Auto: Corsa D
Silnik: 1.3 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007