Grafik geometrii - opinie i pomoc w opisie

31 Maj 2017, 18:44

Witam, mam pytanie: Czy z podanego dokumentu można stwierdzić nierówność prac kół, która wpływa na zużywanie/psucie przegubów???
GTR lover
Dido
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 73
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 14 02 2012
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi A4B7
Silnik: 2.7TDI 180PS
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

01 Cze 2017, 11:22

Powiedz jeszcze czy ktoś ustawiał tą zbieżność i tak zostawił czy to tylko wydruk aktualnego ustawienia?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Cze 2017, 11:25

wydruk aktualnego bez ustawienia, po prostu sprawdzenie obecnego stanu
GTR lover
Dido
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 73
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 14 02 2012
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi A4B7
Silnik: 2.7TDI 180PS
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

01 Cze 2017, 12:01

Widać z wydruku że parametry w większości nie mieszczą się w normie i jedynie kąty nachylenia tylnych kół są ok. W związku z tym ma to związek z większymi naprężeniami podczas jazdy w całym układzie zawieszenia, a to na pewno nie pozostaje bez wpływu na zużycie jego elementów.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Cze 2017, 12:38

To niedobrze, pracownik, który robił diagnozę, mówił że przekroczenie poza normę w stopniu złym pokazałoby kolor czerwony a z danych niezgodności można stwierdzić jedynie szybsze ścinanie się opony
GTR lover
Dido
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 73
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 14 02 2012
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi A4B7
Silnik: 2.7TDI 180PS
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

01 Cze 2017, 12:51

Jak wyrównać parametry, ustawienie zbierzności kół?/Demontaż zawieszenia/ustawienia wachaczy/sprężyn ??
GTR lover
Dido
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 73
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 14 02 2012
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi A4B7
Silnik: 2.7TDI 180PS
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

01 Cze 2017, 14:22

Dido napisał(a):To niedobrze, pracownik, który robił diagnozę, mówił że przekroczenie poza normę w stopniu złym pokazałoby kolor czerwony a z danych niezgodności można stwierdzić jedynie szybsze ścinanie się opony

Ha... no to jak nie jest na czerwono to znaczy że jest ok, a już przeczytać ciężko parametry które widać na wykresie. Eh... to tak jak byś jechał z połową powietrza w oponie no jechać się da ale opona się niszczy, komfort i bezpieczeństwo już nie jest zachowane.

Nie zaproponował ci ustawienia tych parametrów tak aby wszystko wskoczyło na zielone jak najbliżej środka?

Dido napisał(a):Jak wyrównać parametry, ustawienie zbierzności kół?/Demontaż zawieszenia/ustawienia wachaczy/sprężyn ??
Powinni sobie poradzić podczas diagnostyki bez demontowania żadnych elementów zawieszenia.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Cze 2017, 15:08

Czyli ustawienie zbieżności kół powinno wystarczyć?
GTR lover
Dido
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 73
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 14 02 2012
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi A4B7
Silnik: 2.7TDI 180PS
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

01 Cze 2017, 15:19

sprawa wygląda tak, dałem do mechanika zrobienie 2 przegubów, montujący załorzyli odwrotnie pierścień podkładke podstawę przegubu dlatego był luz i wyrwało go. Po tym incydencie teraz miałem diagnostykę tego.

A więc zbieżność kół wystarczy by ustawić wszędzie normy pełne??
GTR lover
Dido
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 73
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 14 02 2012
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi A4B7
Silnik: 2.7TDI 180PS
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

05 Cze 2017, 10:46

Dido napisał(a):Czyli ustawienie zbieżności kół powinno wystarczyć?
Moim zdaniem tak. Jak będzie jakiś problem to dowiesz się podczas ustawiania zbieżności.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Cze 2017, 13:00

A czy nierówności przedstawione na grafiku mogą wynikać z usterki opisanej wyżej...
Niepoprawny montaż od podstawy, montujący załorzyli odwrotnie pierścień podkładke podstawę przegubu dlatego był luz i wyrwało go oraz niezaciśnięte zabezpieczenie prze z co guma spadła. W wyniku usterki nie obracała się cała półoś akurat po tej stronie po której jest największa nierówność czyli prawy przód.
GTR lover
Dido
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 73
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 14 02 2012
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi A4B7
Silnik: 2.7TDI 180PS
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

06 Cze 2017, 13:14

Pewnie to też mogło mieć wpływ. Generalnie ze zbieżnością jest tak że czasem zaliczysz większą dziurę i już się potrafi rozjechać trochę. Tak samo jak się wymienia pewne elementy zawieszenia typu np. McPhersony, drążki kierownicze itp. to później warto sprawdzić czy wszystko jest ok.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Cze 2017, 13:31

Dziękuje za odpowiedzi, nie mam więcej pytań do postu. Pozdrawiam
GTR lover
Dido
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 73
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 14 02 2012
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi A4B7
Silnik: 2.7TDI 180PS
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

06 Cze 2017, 18:58

To daj nam znać jak ustawisz i czy wszystko będzie ok :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Cze 2017, 18:06

Zrobione na tej samej stacji. Dodatkowe pytanie, czy nierówność dana na grafiku mogła być spowodowana bardziej przez niepoprawny montaż przegubów opisywany wyżej czy przez zastosowanie sportowego zawieszenia firmy Eibach' (dodam, że największa nierówność czyli przednie prawe koło to te, w którym był źle zmontowany przegób
GTR lover
Dido
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 73
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 14 02 2012
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi A4B7
Silnik: 2.7TDI 180PS
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008