Grają zawory...

01 Lut 2008, 13:43

Mam duży problem ze swoim polonezem, od jakiegoś czasu na zimnym silniku słychac zawory, zarówno na gazie jak i na benzynie, a zwłaszcza pod obciążeniem. Sonda jest nowa, komputer błędów nie pokazuje. Co robic?
Adrians
Nowicjusz
 
Posty: 2
  • 01 Lut 2008, 14:20

    A jak stan oleju wygląda?
    Golf IV GTI 1.8 TURBO
    Nissan Terrano II 2.7 TDI
    BMW 328
    Bolo1989
    Aktywny
     
    Posty: 439
    Miejscowość: Mazowieckie

    01 Lut 2008, 15:01

    W Polonezach z gazem to normalka.Poprostu masz albo spalanie stukowe albo źle ustawione zawory.Jeżeli masz Plusa,to zawory są regulowane hydraulicznie,czyli przyczyną moga być samoregulatory.Tak to już jest,że im większe obciążenie silnika,tym większe szanse na spalanie stukowe,czyli najpierw granie zaworów pojawia się podczas jazdy pod górkę,czyli jak silnik jest obciązony lub podczas przyspieszania.Proponuję na początek ustawić zapłon.Na benzynie zapłon powinien być opóźniony(czyli normalny),a na gazie się go delikatnie przyśpiesza.Dlatego dla obu rodzajów zasilań trzeba zapłon ustawić tak,żeby osiągnąć kompromis.Spróbuj jeden raz zatankować benzynę 98.Najlepszym rozwiązaniem jest czujnik spalania stukowego,którego w Polonezie niestety brakuje.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    01 Lut 2008, 15:45

    Pytanie do klegi Motoalbercika - w jaki sposób ustawić zapłon w poldku na wtrysku paliwa ?
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4927
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    01 Lut 2008, 15:55

    Przestawiłbym zapłon, ale się nie da, bo jest na wtrysku. To jest zwykły Caro, nie na gaźniku.
    Adrians
    Nowicjusz
     
    Posty: 2

    02 Lut 2008, 14:43

    Bonifacy - wydawało mi się,że jesteś warsztatowcem?
    Adrians - sam tego nie zrobisz.W tym Polonezie kątem wyprzedzenia zapłonu powyżej 450 obr/min steruje ECM.Musisz jechać na warsztat i podłączyć ECM pod komputer.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    14 Lut 2008, 21:12

    Tak, tak załóżmy że jestem warsztatowcem , ale nie wiem wszystkiego . Nikt nie jest alfą i omegą . Człowiek się uczy cały czas kolego Motoalbercik . Z twojej wypowiedzi wynika że w poldku na wtrysku paliwa można zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu , więc napisz prosze , jak tego dokonać ? Jak się wcześniej zorientowałeś mam takowego poldka na wtrysku boscha , pozbyłem się spalania detonacyjnego na Lpg i chciałbym teraz przyspieszyć zapłon ( dlatego odświerzyłem ten temat ) , ustawić tak żeby uzyskać ten kompromis , o którym napisałeś . Podłączenie pod komputer i wspisanie w odpowiedni program nowych ustawień załatwi sprawe ? Bo .... tak to zrozumiałem . Dobrze zrozumiałem ?
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4927
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    14 Lut 2008, 22:17

    Jest tak jak piszesz - trzeba się podłączyć pod komputer i zmienić mapę kąta wyprzedzenia zapłonu.Ale jeżeli się na tym nie znasz,to lepiej nie grzeb sam w tym oprogramowaniu :idea:
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000