Grand Cherokee Explorer czy coś innego? do 10 000 tys.

12 Paź 2009, 23:19

Witam,
mam do wydania około 10 tys. na samochód, chciałbym poznać Wasze opinie o tych dwóch samochodach a mianowicie Jeep Grand Cherokee i Ford Explorer.Jak spisują się na gazie jak na dieslu, na co uważać, jaki silnik wybrać ,może sprowadzić i przerobić, koszty utrzymania itd itd :) No chyba, że ktoś ma jakiś inny pomysł.
Nie masz absolutnie, szokująco, głowęzawracająco i szczękoopadająco olśniewającego auta?
Elden
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Kraków

13 Paź 2009, 18:02

explorer jest większy od granda :wink:
ogólnie w jeepach z daleka od diesli :evil: zwłaszcza do 2,5 produkcji VM
silniki
4.0; ciężki żeliwny o dużej tolerancji temp. mający rewelacyjny dół, dobrze znoszący gaz (2 gen w zupełności mu wystarcza) paliwożerny :mrgreen: jak to w terenówce, lepszy automat (pancerny i nie boi się wody)
5,2 V8 mocy pod dostatkiem, automat bardziej na szosę niż w teren, niewiele większe zużycie paliwa od 4.0, odrobinę droższy w serwisie
Explorer-cięższy i większy od granda
4.0 V6 mocy nie braknie na gazie hula ;) tym bardziej na V8 ogólnie ekonomika w tych silnikach jest pojęciem nie znanym :mrgreen: ale "podobno" użytkownicy potrafią zejść poniżej 15l na100km (benzyny oczywiście)
co do przerabiania z wersji z kierą po 2 stronie to moim zdaniem bezsens za tą kase znajdziesz auto w nawet lepszym stanie u nas lub za zachodnią granicą :wink:
zwracaj uwage na mechanikę w naprawie droższa niż blacha a blache w każdym zakłądzie zrobisz :wink: zwróć uwage na olej w skrzyni automatycznej (stan, kolor, zapach) lepiej szukać auta przed wymianą płynów rozrządów i innych takich bo wiadomo co nim było robione, przy automacie sprawdzić działanie, czy płynne czy nic nie przycina, czy kickdown jest odpowiedni. wziąć na przegląd do warsztatu gdzie zajmują się amerykanami (w Krakowie ma przykład Raffi)tam dowiesz się wszystkiego o tych samochodach
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

14 Paź 2009, 20:18

Dzięki wielkie za odpowiedź, mam jeszcze 2 małe pytania, wiesz może jakie ilości gazu spala 4.0 grand w porównaniu do 4.0 V6 explorera? I który jeszcze z samochodów tej wielkości można brać pod uwagę?:)
Nie masz absolutnie, szokująco, głowęzawracająco i szczękoopadająco olśniewającego auta?
Elden
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Kraków

14 Paź 2009, 22:47

porównywalne więc jak się w 16 zamykasz to jesteś szczęśliwy :mrgreen:
tych gabarytów?? większość terenówek w wersji long ale za 10 tysi to trudno coś z sensem wypatrzeć ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

27 Lut 2011, 17:36

Podepnę się pod ten temat.
Szukam terenówki która ma na haku 3T.(DMC przyczepy z jachtem). Rozglądam się za JEEP GRAND CHEROKEE LIMITED 4.0 LPG z 93-96 r. w granicach do 10-12 tys.
W terenówkach jestem zielony i pragnę zasięgnąć języka w tym temacie od lepiej poinformowanych.
Na co zwracać uwagę, jaki wybrać model.Pytałem również o Explorela ale chyba nie mają 3T na haku.

Pozdrawiam Tadeusz
newrin
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Opole

27 Lut 2011, 17:52

Ja bym sie rozejrzał za czymś takim [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] tylko niewiem ile ma na haku.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

27 Lut 2011, 21:12

W patrolach silnik 2,8 jest narażony na przegrzania więc raczej niezbyt dobry wybór, co do Explorera to kiedyś czytałem że Explorery maja jakiś dość kosztowny do rozwiązania problem, tylko nie pamietam czego on dotyczył. Osobiście polecam Granda. W środku dobrze wyposażeny i powinienes się w nim dobrze czuć.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

27 Lut 2011, 21:51

W patrolach pęka często głowica ponieważ jest z aluminium. Używaną głowicę można dostać za 500zł a taką regenerowaną od 1000zł Warto się w niego pchać bo jest to samochód porostu nie do zdarcia, pyzatym głowica pęka przeważnie w egzemplarzach mocno katowanych w terenie. Poza tym patrol przy dużym obciążeniu i z 25-28l potrafi wypić jak na haku jest około 3,5tony.
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

27 Lut 2011, 22:22

Znajomy ciągnął z Opola do Szczecina moją łajbę Grandem i wyszło 16-18 l LPG/100 km, czyli czyli około 9l benzyny.Myślę, że każdy diesel weźmie sporo więcej.Więc w eksplataccji wychodzi na to,żę to najciekawsza propozycja.
Codzi o to czy są jakieś wersje lepsze lub gorsze Granda i jaką wybrać.
Żagle to mój żywioł
newrin
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Opole

27 Lut 2011, 22:47

Diesel praktycznie zawsze pali mniej od benzyny.Możesz jeszcze pomyśleć nad czymś takim [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
auto godne polecenia,terenówka bardzo funkcjonalna,pojemna,niezawodna,łaskawa dla kieszeni (poza ubezpieczeniem, ale to nie jej wina).Podkreślmy,że Musso to jednak w połowie Mercedes ML (silnik,skrzynia,zawieszenie,elektryka).Tylko "buda" jest koreańska,ale i tej niczego nie brakuje.Z tego co mi wiadomo to Musso jest nawet większe od Cherokee.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012