explorer jest większy od granda
ogólnie w jeepach z daleka od diesli
zwłaszcza do 2,5 produkcji VM
silniki
4.0; ciężki żeliwny o dużej tolerancji temp. mający rewelacyjny dół, dobrze znoszący gaz (2 gen w zupełności mu wystarcza) paliwożerny
jak to w terenówce, lepszy automat (pancerny i nie boi się wody)
5,2 V8 mocy pod dostatkiem, automat bardziej na szosę niż w teren, niewiele większe zużycie paliwa od 4.0, odrobinę droższy w serwisie
Explorer-cięższy i większy od granda
4.0 V6 mocy nie braknie na gazie hula
tym bardziej na V8 ogólnie ekonomika w tych silnikach jest pojęciem nie znanym
ale "podobno" użytkownicy potrafią zejść poniżej 15l na100km (benzyny oczywiście)
co do przerabiania z wersji z kierą po 2 stronie to moim zdaniem bezsens za tą kase znajdziesz auto w nawet lepszym stanie u nas lub za zachodnią granicą
zwracaj uwage na mechanikę w naprawie droższa niż blacha a blache w każdym zakłądzie zrobisz
zwróć uwage na olej w skrzyni automatycznej (stan, kolor, zapach) lepiej szukać auta przed wymianą płynów rozrządów i innych takich bo wiadomo co nim było robione, przy automacie sprawdzić działanie, czy płynne czy nic nie przycina, czy kickdown jest odpowiedni. wziąć na przegląd do warsztatu gdzie zajmują się amerykanami (w Krakowie ma przykład Raffi)tam dowiesz się wszystkiego o tych samochodach