Grand Vitara i redukcja napędu - Proszę o Pomoc

29 Lip 2010, 16:03

Witam!
Mam pytanie odnośnie napędu na 4 koła... W Grand Vitarce 2006r-2010 jest reduktor(pokrętło) i są 4 tryby:
-N
-4H

-4H LOCK
-4L LOCK

1. Opiszcie mi te tryby który do czego...
2.Czy jest możliwość aby napęd był tylko na przód a jak zajdzie potrzeba samemu dołączyć tył i żeby napędzały 4 koła ?
tom1
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Wrocław

29 Lip 2010, 17:02

z tego co widze masz staly naped na 4 kola z centralnym dyferencjalem a wiec:
N- neutral (mozesz sobie wrzucac biegi do woli a auto i tak nie pojedzie :mrgreen: )
4H- biegi szosowe bez blokady centralnego dyfra
4H LOCK- biegi szosowe z blokada centralnego dyfra (unikac jazdy po utwardzonych nawierzchniach)
4L LOCK- biegi terenowe z blokada centralnego dyfra (jak wyzej :wink: )
nie ma opcji jazdy na samym przodzie chyba ze odkrecisz sobie tylny wal :mrgreen:
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko

29 Lip 2010, 17:22

1. Pytanie:

Czyli na co dzień powinienem jeździć na?
A po śniegu na ?
A po wertepach na ?

2 pytanie:
Czyli tak gdzie jest LOCK to non stop 4 koła napędzają, tak?
A jak 4H to napędzają 2 i tył sobie do pomaga sam ?

Powiedz mi bo w tym jestem zielony :D
tom1
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Wrocław

29 Lip 2010, 21:24

Odp. 1 Po śniegu na 4H tak jak po wertepach chyba że wpadasz w zaspę to blokada centralnego i reduktor czyli 4L Lock.
Odp. 2 W autach z centralnym dyfrem 4 koła są napędzane non stop tylko w różnych proporcjach przekazywania napędu w zależności od przyczepności danej osi np. 20:80, natomiast w LOCK centralny dyfer jest zablokowany i moment obrotowy trafia w identycznych proporcjach na przód i tył czyli (50:50) dlatego nie wolno z centralnym dyfrem zblokowanym (lock) jeździć po asfalcie ponieważ różnica w obrotach przedniego i tylnego mostu nie jest niwelowana przez mechanizm różnicowy i dochodzi do niekorzystnych napięć i przeciążeń.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

29 Lip 2010, 22:49

Nie wiem czy dobrze to rozumiem...
Przy LOCK koła napędzane są równo, bez zmian prędkości itp?
Wtedy jest standardowe napędzanie 4x4 jak w prawdziwym terenowym samochodzie?


Przepraszam, zadaje może idiotyczne pytania, ale jestem zainteresowany kupnem Grand Vitary i chcę wszystko wiedzieć o niej :)

2. Jeśli chodzi o zawieszenie... Jakie zawieszenie jest w Vitarce(2006r-...) Chodzi o to czy jest dobre, czy dobrze wychodzi z dołów itd...
tom1
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Wrocław

01 Sie 2010, 20:31

1. Przy lock jest napędzanie bez zmian prędkości obrotowej pomiędzy przednim a tylnym mechanizmem różnicowym (możliwe dzięki zablokowaniu centralnego dyfra).
Napęd w przypadku GV jak w prawdziwej terenowce to będzie przy 4L Lock czyli z dopiętym reduktorem.

2. Zawieszenie w GV 2006 - to zawieszenie w 100% niezależne które dobrze wybiera nierówności jednak jest delikatniejsze niż zawieszenie ze sztywnymi osiami, jednak ma mniejszy wykrzyż itp. Zawieszenie niezależne lepiej się prowadzi po asfalcie i auto jest bardziej precyzyjne. Ponadto GV jest autem o konstrukcji samonośnej więc podjazd pod parking na stok narciarski, lekka łąka aby dojechać na ryby czy leśny dukt na grzyby, ewentualnie laweta z quadem to dla niej odpowiedni teren, nie ma co ukrywać to bardziej SUV (choć dojedzie dalej niż pordukty konkurencji typu X- Trail, Freelander itp) a nie terenówka choć ma reduktor który na pewno pomoże.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak działają aukcje samochodów poleasingowych?
    Kupno samochodu jest zawsze niemałym wyzwaniem. I dotyczy to zarówno małych oraz średnich przedsiębiorców, jak i osób prywatnych. Spora część używanych samochodów sprzedawana jest przez handlarzy, ...

02 Sie 2010, 20:44

Dziękuje bardzo za wyczerpującą odpowiedz :)

[ Dodano: 10 Sierpień 2010, 11:17 ]
4H LOCK- biegi szosowe z blokada centralnego dyfra (unikac jazdy po utwardzonych nawierzchniach)
4L LOCK- biegi terenowe z blokada centralnego dyfra (jak wyzej :wink: )
nie ma opcji jazdy na samym przodzie chyba ze odkrecisz sobie tylny wal :mrgreen:


To na tych 2 trybach po jakiej nawierzchni mam jeździć(gdzie i w jakim przypadku mam go załączać)?
tom1
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Wrocław

10 Sie 2010, 16:49

Po wertepach(nierównościach) ale nie jestem pewien...
rycho13
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 74
Miejscowość: Lublin
Auto: Honda Prelude

10 Sie 2010, 17:12

tom1 napisał(a):Dziękuje bardzo za wyczerpującą odpowiedz :)

[ Dodano: 10 Sierpień 2010, 11:17 ]
4H LOCK- biegi szosowe z blokada centralnego dyfra (unikac jazdy po utwardzonych nawierzchniach)
4L LOCK- biegi terenowe z blokada centralnego dyfra (jak wyzej :wink: )
nie ma opcji jazdy na samym przodzie chyba ze odkrecisz sobie tylny wal :mrgreen:


To na tych 2 trybach po jakiej nawierzchni mam jeździć(gdzie i w jakim przypadku mam go załączać)?

bloto,snieg i wszesdzie tam gdzie kola moga zlapac poslizg :wink:
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko