GRAND VITARA VS. RAV4 VS. GRAND CHEROKEE

22 Kwi 2020, 13:00

Właśnie! Aerodynamika suv'ów nie dotyczy
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Kwi 2020, 13:03

Ale do czego Ci areodynamika potrzebna w Suvie? O czym Ty mówisz? To nie Ferrari na vmaxy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Kwi 2020, 13:20

A to aerodynamika ma wpływ tylko na v-max? Weź już sobie nie rób jaj. Powyżej tych 60-70kmh aerodynamika to większość oporów jakie musi pokonać silnik, gorszy współczynnik cx = wyższe spalanie = głośniej we wnętrzu (porównując suv'a i "auto osobowe" tej samej klasy".
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Kwi 2020, 13:53

Weź czasami zrezygnuj że swoich tabelek i cyferkowych wyliczen bo nijak to nie ma się do rzeczywistości. Co Ci tu tłumaczyć musisz sam sie przekonać :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Kwi 2020, 14:36

Kao napisał(a): nijak to nie ma się do rzeczywistości.


Tabelek? Wyliczeń? Człowieku, to jest fizyka, przedmiot szkolny. Dodatkowo możesz wprowadzić trochę logicznego myślenia.

rav 4 III, 2.2/177, średnie z raportów 8,6
avensis III, 2.2/177, średnie z raportów 7,4
Zresztą w każdym, "wspólnym" silniku co najmniej litr różnicy

crv III, 2.2/150, średnie z raportów 8,3
accord VIII, 2.2/150, średnie z raportów 7,0

q5 I, 2.0/177, średnie z raportów 7,8
a6c7, 2.0/177, średnie z raportów 7,1

W każdym przypadku "zwykłe" auto z wyższego segmentu niż suv,
Chyba, że to tylko kiedy ty jedziesz droga powietrze się rozrzedza i największy opór podczas jazdy zanika żebyś mógł mniej gazu spalić.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Kwi 2020, 15:33

Czy litr to tak dużo na powiększone gabaryty, naped na 4, większe koła ? To jest powód żeby odrzucić dobre auto?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept serii 4 Coupé 2012
    BMW Concept serii 4 Coupé niesie dodatkowe pokłady sportowego i ekskluzywnego charakteru, przez co wyraźnie odróżnia się od modeli serii 3. Dynamiczny pas przedni konceptu tworzą ostre kontury i złożone powierzchnie. ...
    Przymrozki, mokre liście i oślepiające niskie słońce
    Przymrozki, mokre liście i oślepiające niskie słońce to jesienne pułapki pogody, które zwiększają niebezpieczeństwo kolizji. Trenerzy Szkoły Jazdy Renault przypominają jak prowadzić samochód w takich warunkach. ...

22 Kwi 2020, 15:39

Invi napisał(a):Tabelek? Wyliczeń? Człowieku, to jest fizyka, przedmiot szkolny. Dodatkowo możesz wprowadzić trochę logicznego myślenia.

Po co się tak unosisz? Mówisz o totalnej teorii ... i tak naprawdę jak tą teorię zamienisz na ten magiczny litr paliwa to delikatnie mówiąc jest śmiesznie.
Na tą chwilę praktycznie nie trafiłem żadnej osoby która po przesiadce ze zwykłego auta na suva chciałby wrócić do sedana/kombiaka itp.

Są pewne sprawy takie jak wygląd auta bo ja np.lubię wsiadać do czegoś co mi się podoba, do tego jest pozycja za kierą suv bije na głowę auta szczególnie te gdzie się nisko siedzi typu civic, lex is itp. Do tego niby nic a widoczność i walenie światłami po oczach.

Invi naprawdę nie odwracaj kijem Wisły bo i tak tego nie zrobisz a sądząc po udziale suv-ów w rynku aut to nie jest tak jak mówisz.

Do tego są tworzone auta które dają kierownikowi pozycję przypominającą suvowe klimaty masz takie coś jak fiat 500x/mini one itd.

Invi nie upieraj się tylko pojeździj trochę suvem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Kwi 2020, 16:34

szybki napisał(a):Invi naprawdę nie odwracaj kijem Wisły bo i tak tego nie zrobisz a sądząc po udziale suv-ów w rynku aut to nie jest tak jak mówisz.


PiS wygrał ostatnie wybory, Duda zapewne wygra najbliższe pseudo-wybory, miliony Polaków na zasiłkach nie mogą się mylić, świetny rząd mamy i najlepszego prezydenta.

szybki napisał(a): i tak naprawdę jak tą teorię zamienisz na ten magiczny litr paliwa to delikatnie mówiąc jest śmiesznie.


Ja np. ten magiczny litr paliwa zamieniam na 4000 złotych rocznie w kieszeni.

szybki napisał(a):Są pewne sprawy takie jak wygląd auta bo ja np.lubię wsiadać do czegoś co mi się podoba, do tego jest pozycja za kierą suv bije na głowę auta szczególnie te gdzie się nisko siedzi typu civic, lex is itp.


I od tego można zacząć - kwestia gustu i osobistych preferencji. Tyle, chcesz kupujesz suv'a, nie chcesz nie kupujesz.

A nie pisanie, że suv jest dobrym wyborem do jazdy w trasie kiedy spali więcej i będzie głośniejszy od np. o wiele wygodniejszego a6.

Kao napisał(a):Czy litr to tak dużo na powiększone gabaryty, naped na 4, większe koła ? To jest powód żeby odrzucić dobre auto?


To teraz ile osób potrzebuje tych "gabarytów", dużych kół i napędu? "normalnych", dobrych aut nie ma na rynku?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Kwi 2020, 17:12

Invi niech Twoje będzie na górze.
Autor tematu jeździł i mu się podobało.

Invi napisał(a):PiS wygrał ostatnie wybory, Duda zapewne wygra najbliższe pseudo-wybory, miliony Polaków na zasiłkach nie mogą się mylić, świetny rząd mamy i najlepszego prezydenta.

Tylko że suv nie wypłaca 500+ no i skoro kogoś szczypie jazda nim a chce następnego to pewnie jest nieświadomy czym chce jeździć.

Powtrze suv jedzie tak samo cicho, można nim jechać tak samo oszczędnie a jazda jest fajniejsza i tyle.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Kwi 2020, 17:22

I postem Szybkiego zakończmy tę dyskusję, bo temat nie dotyczy pseudo intelektualnych wywodów politycznych, a wyboru małej i niedrogiej terenówki. Decyzja została podjęta, biała GV będzie oglądana, mam ustawiony warsztat, który sprawdzi mi stan auta. Jeżeli dojdzie do transakcji, na pewno dam znać :) dzięki wszystkim, którzy poświęcili chwilę by napisać kilka rad odnośnie wyboru!
karolseraf
Nowicjusz
 
Posty: 14
Zdjęcia: 1

22 Kwi 2020, 20:37

Jeśli padło na tą białą GV V6, to dokładnie obejrzyj nadwozie i elementy konstrukcyjne - auto ze Stanów, więc trzeba ustalić jak zostało naprawione po wypadku, który na 90% przeszedł w USA
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14171
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

22 Kwi 2020, 23:40

Tak zrobię, jutro dostanę numer VIN i zweryfikuję w carfaxie. A czy orientujecie się, czy części karoserii są takie same w wersji europejskiej jak i amerykańskiej? Pewnie trochę będzie trzeba powymieniać, bo korozja na dwóch błotnikach zrobiła swoje.
karolseraf
Nowicjusz
 
Posty: 14
Zdjęcia: 1

23 Kwi 2020, 00:17

Blachy takie same, różnice są w oświetleniu (choć jeśli auto jest zarejestrowane, to zostało już wymienione). Może być kilka różnic mechanicznych (hamulce, zawieszenie), choć w EU chyba ogólnie nie było 2.7 w tej generacji.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14171
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Kwi 2020, 08:06

Tak sobie popatrzyłem w oferty gv tylko 2,7 i tak powiem szczerze że odpuściłbym tą białą. Wolałbym poczekać i coś wyszukać bardziej rokującego w tej cenie ewentualnie zlecić sprowadzenie.

Chyba że zadowolić się czymś łatwiej zdobywalnym na rzecz zbierania kasy i kupna gv ale 3,2 :D taka luźna myśl :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Kwi 2020, 09:12

No właśnie w tej chwili chciałem coś niedrogiego, w celu uzbierania kasy na Grand Cherooke 2011+, a jak zrobię tę Vitarkę na igłę, to łatwiej i za większe pieniądze będzie można ją sprzedać później :) jestem skołowany prawdę mówiąc, pojadę jutro ją obejrzeć, zobaczymy na ile właściciel zejdzie z ceny. Znajomy lakiernik twierdzi, że by zrobić ten egzemplarz na igłę, to trzeba około 4 tysiące poświęcić. Dostałem zdjęcia nadkoli od właściciela i bez wycinania i spawania się nie obędzie. Więc tu już wola właściciela, czy zejdzie te kilka tysięcy z ceny, bym mógł je zapłacić na rzecz napraw blacharskich. W moich albumach dodałem kilka zdjęć korozji tej Vitarki, do tego dostałem VIN, który za chwilę sprawdzę JS3TD947864105885
karolseraf
Nowicjusz
 
Posty: 14
Zdjęcia: 1