Grzejące się obie felgi

17 Lip 2023, 10:55

Witam. Jednocześnie zaczęły mi się grzać obie felgi(no i tarcze, wiadomo) z przodu auta, dosyć często sprawdzam takie rzeczy więc niemożliwe, żeby najpierw zaczęła się grzać jedna strona, a dopiero dużo później druga. Najbardziej trze przy skrętach, przy jeździe prosto mniej, ale akurat skręcam często...Podnosiłem na lewarku obie strony auta, luzów żadnych nie wyczułem, no ale ekspertem nie jestem- po prostu szarpałem za koła na boki. Stało się to po wymianie tulei wahaczy po obu stronach z przodu, ale sprawdzałem-tuleje wyglądają ok. Co się mogło stać? Wiele awarii może powodować tarcie przy skrętach, ale tu brak(chyba) luzów, zaczęły się grzać się felgi po obu stronach jednocześnie...Macie jakieś pomysły? Dodać jeszcze muszę, że klocki hamulcowe z przodu były wymieniane niedawno, do przeglądu, ale nie zupełnie niedawno-2 miesiące temu, i wcześniej nic nie tarło. Pozdrowienia.
Agnor1000
Nowicjusz
 
Posty: 12

17 Lip 2023, 11:10

Podnieś przód do góry (tak by było najlepiej) i sprawdź lekkość toczenia kół przy jeździe na wprost i przy skręcie, spróbuj zlokalizować co obciera. Czy to czasem nie osłona tarczy hamulcowej?

Obecnie jest bardzo gorąco na dworze i felgi będą ciepłe po jeździe. Musiał byś to sprawdzić przy niższych temperaturach np. jeżdżąc w nocy.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

17 Lip 2023, 11:23

Akurat u mnie temperatura nie przekracza ostatnio 19 stopni w najcieplejszej porze dnia(nie mieszkam w Polsce) i jest bardzo silny wiatr, który wychładza, ale prawda- sprawdzałem na lewarku przy prostych kołach, a powinienem też przy skrętach. Tylko jakby nawet tarło o nadkola(nie sądzę) to nie powinny się od tego grzać tarcze i felgi, tak myślę.
Agnor1000
Nowicjusz
 
Posty: 12

17 Lip 2023, 11:31

Co to znaczy że felgi się grzeją? Są ciepłe, czy tak gorące że nie możesz dotknąć? Hamowanie wydziela ciepło i felgi po jeździe zawsze będą ciepłe, grunt żeby nie były gorące.

Stań na lekkim wzniesieniu, puść hamulec - jak auto się stoczy to jest ok, jak stoi dęba to już wiesz w czym rzecz.

Tuleje nie mają nic do tego.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Lip 2023, 11:42

Z górki, nawet niewielkiej, bez problemu zjadę jeśli jadę prosto. Robiłem takie testy. Ale przy skrętach, szczególnie w prawo jeśli skręt jest w stromą drogę w dół lub w górę-trze coś tak mocno, że to po prostu słychać. Nie słychać tarcia(ale to nie znaczy, że go nie ma) jeśli skręcam na równej drodze(rzadko bo raczej górki w Norwegii). Zastanawiałem się trochę i pamiętam, że jak mechanik wymieniał tuleje to strasznie dużo jakiegoś starego gruzu wypadało z zawieszenia. Może wpadł za oba zaciski hamulcowe????
Agnor1000
Nowicjusz
 
Posty: 12

17 Lip 2023, 12:28

Ahhh o to chodzi.

Nie, zaciski będą w porządku, przecież one się skręcają razem z piastą to jaka różnica czy jedziesz prosto, czy skręcasz?

Może przy montażu coś skopał mechanik, geometria była robiona?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Moto Session 2016
    Lubelskie Święto Motoryzacji to obowiązkowa pozycja w kalendarzu imprez w 2016 r. Już w weekend 7-8 maja zapraszamy na Moto Session. W tym roku na zwiedzających czekać będą wystawy nie tylko samochodów, ale także motocykli, ...
    Lexus NX w nowych wersjach
    NX, czyli jeden z najpopularniejszych modeli Lexusa doczekał się dwóch nowych wersji. Specjalne odmiany Spice & Chic oraz Cool & Bright wprowadzają w SUV-ie nowy wygląd, szersze wyposażenie standardowe i już ...

18 Lip 2023, 08:56

@Agnor1000 mając na uwadze to co napisałeś trzeba dokładnie obejrzeć przednie zawieszenie najlepiej na jakimś podnośniku/kanale od dołu, bo faktycznie może być tak jak napisał [email widoczny po zalogowaniu]
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

18 Lip 2023, 09:57

Chyba sprawa się rozwiązała-podczas wymiany tulei poprzesuwały się osłony tarcz hamulcowych i to tarło na skrętach. Mechanik już je ustawił i jest dużo lepiej.
Agnor1000
Nowicjusz
 
Posty: 12

18 Lip 2023, 12:37

Ma to sens, ale nie sądzę by przez to grzały się felgi... ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Lip 2023, 13:33

Tak, felgi się grzeją chyba mniej(dużo skręcam więc to możliwe, ze te osłony tak rozgrzewały), ale ciągle więcej niż kiedyś. Moje podejrzenie, że pył i gruz , który odpadł z zawieszenia dostał się za oba zaciski-tego starego pyłu było bardzo dużo. Na razie obserwuję. Teoretycznie zanieczyszczenia mają szansę powypadać z zacisków jeśli to to.
Agnor1000
Nowicjusz
 
Posty: 12

18 Lip 2023, 14:07

NA pewno osłony by nie nagrzewały hamulców, one Ci tarły po drążkach czy innych elementach, ale nie ruchomych.

Za to pył i brud mógł się dostać do zacisków i być może lekko nie odbijają klocki.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007