REKLAMA
"Akumulator sprawny, prawidłowo eksploatowany w temperaturze pokojowej powinien mieć napięcie spoczynkowe 12,7 do 12,8 V" mówi Dariusz Panek, Starszy Specjalista ds. Szkoleń i Zamówień, Dział Akumulatory Inter Cars SA. "Jeżeli akumulator ma napięcie 12,5 V to jest w 50% naładowany, 12,2 V- to 25% stanu naładowania - praktycznie jest rozładowany. Rozładowany akumulator lub eksploatowany przy niskim stanie naładowania ulega uszkodzeniu. Nawet jeżeli taki akumulator jest jeszcze na gwarancji i użytkownik próbuje go reklamować, spotyka się z odmową uznania reklamacji. Dlatego przy zakupie akumulatora warto zwrócić uwagę nie tylko na jego cenę, ale także na okres gwarancji czy inne dodatki, jakie oferuje producent, np. pakiet assistance".
Okres gwarancji na akumulatory liczy się zawsze od daty zakupu przez bezpośredniego użytkownika i wynosi (na przykładzie akumulatorów Exide):
- a. 36 miesiące dla akumulatorów do aut osobowych Exide Premium Carbon Boost + Pakiet Assistance;
- b. 24 miesiące dla akumulatorów do aut osobowych takich marek jak Bosch (linie S5; S4; S3); Varta ( Silver, Blue, Black); Exide (Excell, Classic, i Start&Stop); Cartechnic i 4MAX;
- c. 24 miesiące dla akumulatorów do aut ciężarowych Exide Expert HVR i Exide Marine &MultiFit, (do łodzi, jachtów, pojazdów rekreacyjnych i innych zastosowań specjalnych;
- d. 18 miesiące dla akumulatorów do aut ciężarowych i pojazdów użytkowych Exide Professional Power i Exide Professional;
- e. 12 miesięcy dla akumulatorów do aut ciężarowych i pojazdów użytkowych Bosch, Varta, Cartechnic i 4MAX.
"Wyłączenia lub skrócenie gwarancji stosuje się dla pojazdów użytkowanych zawodowo jako TAXI, pojazdów policyjnych, karetek pogotowia oraz innych pojazdów, w których występuje częste rozładowanie i ładowanie akumulatora i wynosi dla akumulatorów Exide 18 miesięcy, a dla pozostałych marek 12 miesięcy. Szczegółowe warunki znajdują się w gwarancji załączonej do akumulatora. kontynuuje Dariusz Panek. "W przypadku wystąpienia wady akumulatora w okresie gwarancyjnym, reklamację należy zgłosić do punktu sprzedaży, w którym został zakupiony akumulator. Reklamacja zostanie rozpatrzona pod warunkiem wykorzystania akumulatora zgodnie z przeznaczeniem i zaleceniami Instrukcji Użytkowania i Bezpieczeństwa oraz prawidłowo wypełnionej karty gwarancyjnej, dokumentem zakupu oraz reklamowanym akumulatorem. W przypadku stwierdzenia zasadności (uznania) zgłoszonej reklamacji zapewnia się wymianę akumulatora na nowy lub zwrot gotówki."
Gwarancji nie obejmują lub powodują jej utratę:
- a. uszkodzenia akumulatora spowodowane niesprawną instalacją elektryczną w pojeździe, tj.
- spływ mas czynnych lub zasiarczenie spowodowane napięciem ładowania poniżej 13,9 V (niedoładowanie),
- spływ mas spowodowany napięciem ładowania powyżej 14,5 V – dla instalacji 12 V (przeładowanie).
- głębokie rozładowanie akumulatora poniżej napięcia 8 V, natomiast dla akumulatorów AGM i Marine&MultiFit max rozładowanie to 12,3 V;
- b. akumulatory, których powodem niesprawności jest tylko stan niedoładowania/rozładowania wynikający z niewłaściwej eksploatacji;
- c. wszelkie uszkodzenia mechaniczne i termiczne akumulatora spowodowane niewłaściwą eksploatacją, np. zamarznięcie elektrolitu w rozładowanym akumulatorze;
- d. samowolne naprawy, przeróbki lub zmiany niezgodne z instrukcją montażową akumulatora w pojeździe.
Reklamacja jest zasadna tylko wtedy, gdy w eksploatowanym prawidłowo akumulatorze doszło do zwarcia lub można stwierdzić brak przejścia (oberwana cela).
Dodatkowa pomoc w razie awarii
Do każdego akumulatora Exide Premium Carbon Boost dołącza pakiet bezpłatnej pomocy Exide Assistance, z którego można skorzystać już od pierwszych chwil używania nowego akumulatora. Niezależnie od tego, czy jesteś w centrum dużego miasta w godzinach szczytu, czy też na pustkowiu w środku nocy. W razie awarii wystarczy tylko zadzwonić pod numer 61 831 98 87, by pomoc przyjechała w każdy zakątek Polski. Jeżeli serwisant stwierdzi, że akumulator jest uszkodzony (bez względu na to czy jest to wada fabryczna, czy usterka spowodowana złą eksploatacją), użytkownik otrzymuje bezpłatną pomoc drogową w zakresie uruchomienia pojazdu. Pakiet obowiązuje w okresie 2 lat od zakupu akumulatora Exide Premium Carbon Boost i otrzymujemy prawo do dwóch bezpłatnych usług. Wymagane jest jedynie posiadanie przy sobie poprawnie wypełnionej karty gwarancyjnej na akumulator. Jeżeli użytkownik wykorzystał już prawo dwóch bezpłatnych napraw, nadal będzie mógł skorzystać z pomocy, tylko już odpłatnie.
źródło: Inter Cars SA