Gwizd w głośnikach

30 Sie 2008, 11:04

Od pewnego momentu całkiem nagle dostrzegłem, że z głośników słychać gwizd. Natężenie tego gwizdania jest zależne od ilości obrotów silnika. Im większe obroty tym gwizd głośniejszy.
Czym to może być spowodowane i jak to wyeliminować?
maniootek
Nowicjusz
 
Posty: 4

04 Wrz 2008, 11:52

Mam to samo u siebie kiedy uzywam kasety adapter.

Przy kasecie tylko masz ten gwizd?
pioneer deh
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 25

04 Wrz 2008, 12:47

Przy radiu i przy odtwarzaniu CD.
Podobno jest to spowodowane przez puszczenie kabli sygnałowych obok kabla zasilającego ale czy to prawda?
maniootek
Nowicjusz
 
Posty: 4

04 Wrz 2008, 14:00

tego to juz Ci nie powiem. musi jakis lepszy fachowiec sie wypowiedziec
pioneer deh
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 25

04 Wrz 2008, 18:09

ale chyba się na niego nie doczekamy
strasznie mało popularne to forum
maniootek
Nowicjusz
 
Posty: 4

04 Wrz 2008, 18:36

Oto co znalazłem w internecie na ten temat. Mam nadzieję, że pomoże.

Pisk zwiększający się wraz z obrotami silnika:
Mamy tutaj do czynienia z indukowaniem się zakłóceń z aparatu zapłonowego bądź alternatora do naszej instalacji audio. Często spowodowane jest to używaniem interkonektorów bez ekranowania, podłączaniem jednostki i wzmacniacza z różnego zasilania (jedno z akumulatora, drugie z masy), kładzeniem przewodów głośnikowych lub prądowych w bezpośredniej bliskości wiązki elektrycznej pojazdu itp. Pomocny może się tutaj okazać kondensator filtrujący, który podłącza się między radioodtwarzacz i instalację samochodową. Jak nic nie pomaga trzeba „rozpiąć” całą instalację i krok po kroku sprawdzić kiedy pojawia się problem – bywa, że jest to żmudna praca, a efektem może być nawet uszkodzony regulator napięcia przy alternatorze.
Wspaniała muzyka na wspaniałym sprzęcie:) Wszystko czego potrzebuje:)
Bryza
Początkujący
 
Posty: 109
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Prius Plug In Hybrid dla Księcia Monaco
    Prius Plug In Hybrid jest pierwszym samochodem hybrydowym Toyoty z możliwością ładowania baterii z gniazdka elektrycznego. W trybie elektrycznym (EV) samochód przejeżdża 25 km, bez emisji dwutlenku węgla, tlenków ...