Hansa-Lloyd Goliath - historia zabytkowego samochodu ciężarowego

25 Lut 2023, 13:09

Hansa-Lloyd to niemiecki producent samochodów, motocykli i ciężarówek, który działał w latach 1905-1950. Firma słynęła z produkcji ciężarówek o wysokiej niezawodności, które były popularne w Niemczech i Europie.

Jeden z najbardziej znanych modeli ciężarówek Hansa-Lloyd to typ Goliath, który był produkowany w latach 1928-1934. Była to ciężarówka o ładowności 1,5 tony, która była wykorzystywana w różnych branżach, w tym w transporcie towarów i rolnictwie.
Hansa-Lloyd Goliath - historia zabytkowego samochodu ciężarowego Hansa-Lloyd Goliath był wyposażony w silnik benzynowy o pojemności 3,8 litra, który generował moc 50 KM i umożliwiał osiągnięcie prędkości maksymalnej wynoszącej około 50 km/h. Samochód był wyposażony w 4-biegową skrzynię biegów i hamulce bębnowe na wszystkich kołach.

Ciekawostką jest, że Hansa-Lloyd Goliath był jedną z pierwszych ciężarówek wyposażonych w opony pneumatyczne i felgi stalowe, co zapewniało lepszą stabilność i komfort jazdy w porównaniu z ciężarówkami wyposażonymi w koła tzw. szprychowe.
Hansa-Lloyd Goliath - historia zabytkowego samochodu ciężarowego Ciężarówka była również wyposażona w liczne dodatki, takie jak ogrzewanie kabinowe, elektryczne sygnalizatory kierunkowskazów i lusterka wsteczne, co było w owym czasie rzadkością.
Hansa-Lloyd Goliath - historia zabytkowego samochodu ciężarowego W czasie II wojny światowej, Hansa-Lloyd produkcję samochodów cywilnych wstrzymał, a zajął się produkcją pojazdów wojskowych. Po wojnie firma przeszła zmiany właścicielskie i została wchłonięta przez koncern Borgward.
Hansa-Lloyd Goliath - historia zabytkowego samochodu ciężarowego Hansa-Lloyd Goliath - historia zabytkowego samochodu ciężarowego Dziś, Hansa-Lloyd Goliath jest bardzo rzadkim i cenionym zabytkowym modelem samochodu ciężarowego, który jest poszukiwany przez kolekcjonerów na całym świecie.
Moskito
Początkujący
 
Posty: 193
Zdjęcia: 17

25 Lut 2023, 16:30

Ciekawe są lusterka wsteczne które wyglądają jak by były od motoru, no ale w tamtych czasach być może były wystarczające.

Swoją drogą ładowność jak na ciężarówkę nie powala ale rama wygląda na drewnianą która wsparta jest tylko na metalowej i być może to dlatego tak jest.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10021
Zdjęcia: 35