REKLAMA
Witam!
Na wstępie chciałbym się przywitać jako, że jestem nowy na forum. Poszukuję auta dla siebie i narzeczonej i po przekopaniu się przez masę stron mógłbym skorzystać z bardziej precyzyjnej pomocy.
Budżet: Kwota maksymalna jaka chciałbym przeznaczyć na auto wraz z opłatami to 10 tyś. złotych. Najlepiej coś w okolicach 8 tyś.
Rejon: Poszukuję auta w obrębie Trójmiasta(głównie wszystko co jest w zakresie sieci SKM i wszelkich ZTM-ów) oraz Grudziądza.
Użytkowanie: Auto będzie wykorzystywane głównie w mieście(zakupy, dojazd do pracy i na uczelnię, dojazd na lotnisko itp.) oraz na niedługich trasach typu Gdańsk - Grudziądz - Gdańsk(w sumie 300 km) średnio raz na miesiąc/dwa. Stawiam też, że auto będzie wykorzystywane 1 - 2 razy w roku na jakąś dłuższą trasę(wakacje), ale to też niekoniecznie. Miło by było raz pojechać w góry.
Własne potrzeby: Chciałbym, aby auto było możliwie jak najtańsze w utrzymaniu(spalanie, koszt paliwa, naprawy) i żeby wytrzymało chociaż 5 lat(im więcej tym lepiej) przy regularnych naprawach. Jeżeli chodzi o sposób jazdy to i ja i narzeczona prowadzimy raczej spokojnie(sensowne prędkości, nie wyprzedzamy). Nie mam też wymagań co do "feelingu" jazdy, jak widać na moim profilu od kilku lat jeżdżę Fordem Fiestą bez wspomagania kierownicy(także wspomaganie kierownicy w nowym samochodzie to konieczność). Chodzi mi głównie, aby możliwie najtaniej i możliwie najbezpieczniej dostać się z punktu A do punktu B. Mile widziana klimatyzacja, ale rozumiem, że w tej cenie nie ma co spodziewać się cudów.
Auta, które przemawiają do nas najbardziej to:
- Ford Focus I 1.6 16V 100KM, benzyna + LPG
- Open Astra II 1.6 16V 101KM, benzyna + LPG
- Skoda Fabia I, benzyna + LPG
- Volkswagen Golf IV, benzyna + LPG
Silniki dobrane na bazie moich poszukiwań jako najmniej awaryjne/najbardziej przyjazne dla gazu. Proszę o zweryfikowanie moich informacji. Zdaję sobie sprawę z faktu, że Fordy Focusy nie za bardzo lubią się z gazem, dlatego rozważam możliwość zakupu auta bez gazu i zamontowanie porządnej instalacji gazowej we własnym zakresie. Zastanawia mnie natomiast sensowność takiego zabiegu(biorąc pod uwagę ilość kilometrów pokonywanych rocznie).
Ogólnie jestem otwarty na nowe propozycję, lecz nie ukrywam, że aspekt wizualny też jest ważny(narzeczona kupuje głównie oczami).
Ogólnie mam też kilka pytań:
Jaki rodzaj paliwa do moich potrzeb byłby najodpowiedniejszy, benzyna, diesel czy LPG?
Instalacja LPG, kupić auto z już zainstalowaną instalacją LPG czy dać zamontować we własnym zakresie?
Na jakie przebiegi w tym zakresie muszę się przygotować?
Czy przy robieniu ok. 6 tyś. km rocznie opłaca się montować instalację gazową?
Ponadto w piątek jestem umówiony na oglądanie tego [link do oferty na Allegro wygasł] i jestem ciekaw, czy jest on warty zakupu i ewentualnego montażu LPG w niedalekiej przyszłości. Czy przy tym modelu i roczniku dany przebieg nie jest za duży?
Dodam jeszcze, że przebieg między dwoma ostatnimi przeglądami wzrósł o marne 2 tyś. km, ale jest to w dużej mierze spowodowane paliwożernością mojej Fiesty, co poskutkowało jej małą eksploatacją.
Pozdrawiam,
Nikodem