Żaden współczesny diesel nie będzie tak trwały jak stare, poczciwe SDI (w którym nie ma się co popsuć). 1.6 TDCi/HDI wbrew obiegowej opinii nie jest pancernym silnikiem (szczególnie TDCI, w którym osprzęt jest fordowski) - jeśli zalewasz swoje SDI ropą z traktora to w tym wypadku będziesz musiał o tym zapomnieć, bo to silniczek wybitnie wrażliwy na jakość paliwa. Turbosprężarki nie lubią krótkich odcinków w mieście (powstaje niedrożność w przewodzie doprowadzającym olej). 1.9 TDI 105KM polecam tylko wersję BKC, aczkolwiek i ten silnik nie nadaje się do miasta. Kolega
dzida ładnie to tu wszystko zebrał do kupy:
czy-na-pewno-stac-cie-na-diesla-vt88824.htmJeśli powyższe Cię nie przekonuje zastanów się także nad 1.6 CRDI (Hyundai/Kia) - silniczek w 90-konnej wersji zbiera znakomite recenzje, nie ma dwumasy, DPF, za to turbo ma stałą geometrię, układ wtryskowy jest produkcji Boscha, łańcuch rozrządu jest trwały.
A najrozsądniejszym byłoby po prostu zakupienie prostej benzynki i instalacja LPG.