Hatchback lub sedan w dieselu do 20 tys.

16 Mar 2016, 10:01

Witam Wszystkich. Mam spory dylemat potrzebuję kupić auto do 20 tys. W grę wchodzi diesel bo mam zamiar sporo jeździć. W weekendy nawet po 300 km w jedną stronę więc dlatego chcę ropę. Roczne przebiegi będą w okolicach 20 tys. z czego 60 trasa i 40 miasto. Może zostanę shejtowany. Otóż obecnie jeżdżę starym poczciwym SDI i wiem, że już takiego niepsującego się nie znajdę. Nie potrzebuję demona prędkości tylko auta które zawiezie mnie z punktu A do punktu B i przy jeździe po mieście, bo też wchodzi w grę, silnik nie dostanie aż tak w dup*. Stąd mój wybór skieruję chyba ku Focusowi 1.6 TDCI 90 KM lub Peugeot 307 FL 1.6 HDI 90KM. Z tego co czytałem są to silniki w których raczej nie ma DPF i dwumasy, co jest ewidentnie na plus. Rozrząd na pasku i wtryski elektromagnetyczne Boscha więc można je regenerować. Myślałem też o 1.9 TDI 105 KM, gdyż mój brat ma taki w Passacie B6 i póki co odpukać nic prócz rozrządu nie robił. Jak myślicie, który z nich jest najtrwalszy i najtańszy w serwisie?? Ewentualnie proszę o wybór może innego diesla. Dzięki z góry za pomoc.
kuzguwu
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 01 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 SDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Mar 2016, 10:37

Żaden współczesny diesel nie będzie tak trwały jak stare, poczciwe SDI (w którym nie ma się co popsuć). 1.6 TDCi/HDI wbrew obiegowej opinii nie jest pancernym silnikiem (szczególnie TDCI, w którym osprzęt jest fordowski) - jeśli zalewasz swoje SDI ropą z traktora to w tym wypadku będziesz musiał o tym zapomnieć, bo to silniczek wybitnie wrażliwy na jakość paliwa. Turbosprężarki nie lubią krótkich odcinków w mieście (powstaje niedrożność w przewodzie doprowadzającym olej). 1.9 TDI 105KM polecam tylko wersję BKC, aczkolwiek i ten silnik nie nadaje się do miasta. Kolega dzida ładnie to tu wszystko zebrał do kupy:
czy-na-pewno-stac-cie-na-diesla-vt88824.htm
Jeśli powyższe Cię nie przekonuje zastanów się także nad 1.6 CRDI (Hyundai/Kia) - silniczek w 90-konnej wersji zbiera znakomite recenzje, nie ma dwumasy, DPF, za to turbo ma stałą geometrię, układ wtryskowy jest produkcji Boscha, łańcuch rozrządu jest trwały.
A najrozsądniejszym byłoby po prostu zakupienie prostej benzynki i instalacja LPG.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

16 Mar 2016, 12:17

tego i30 też brałem pod uwagę ale przeczytałem gdzieś że turbo ma zmienną geometrię a wtryski są takie których nie można regenerować. Pomimo tego to i tak lepszy będzie i30 od foczki? paliwo tankuje akurat dobre zazwyczaj shell albo Orlen.
kuzguwu
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 01 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 SDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Mar 2016, 12:41

Nie wiem gdzie to wyczytałeś - wtryskiwacze w 1.6 crdi są elektromagnetyczne (Bosch) = bardzo tanie w regeneracji. W wersji 90-konnej turbina jest ze stałą geometrią łopatek (duża turbodziura). Sam silnik jest według mnie lepszy od 1.6 tdci, natomiast Focus w ogólności jest o wiele lepszym autem od Hyundaia i30. Przeczytałeś temat założony przez dzidę?
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

16 Mar 2016, 12:58

tak czytałem ale jakoś wolę diesela choć zdaję sobie sprawę że może być różnie. Jeżeli bralbym lpg to szkoda mi bagażnika i jakoś to do mnie nie przemawia a o tym i30 czytałem na stronie bodajże motodiesel czy coś.
kuzguwu
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 01 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 SDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Mar 2016, 13:11

No może być różnie - ostatnio kolega w ciągu miesiąca zostawił 7 tys. zł w serwisie na naprawę swojego dieselka (EGR i coś z turbiną), no ale zachciało mu się kopciucha do jazdy po mieście to trzeba płacić - oszczędności kosztują :ok:
A może coś takiego? (link przykładowy)
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

16 Mar 2016, 13:13

Jeśli jeździsz w weekendy w trasie warto zainwestować w swoje bezpieczeństwo czynne i kupić Focusa/307 1.6 HDI 110KM. Tak, wiem, dwumasa, VTG, FAP (nazywanie tego ostatniego DPF jest sporym niedomówieniem, ponieważ FAP jest tzw filtrem mokrym, tzn że w procesie wypalania zanieczyszczeń udział bierze specjalny płyn. Trzeba go czasami uzupełniać, ale robni się to b.rzadko - u mnie 90k przelotu i jeszcze nie trzeba uzupełniać). Czemu 110KM to bezpieczeństwo czynne? Ponieważ dzięki VTG masz lepszy przebieg Nm, który ułatwia jazdę i wyprzedzanie w trasie. Nie ma co się tego bać, ponieważ obecnie ew regeneracja czy wymiana turbiny na używaną po remoncie to nic wielkiego - po prostu znak czasów. Jakiegokolwiek nowoczesnego diesla/benzyny z turbo nie kupisz, będziesz musiał odstawić do lamusa swoje przyzwyczajenia z SDI, a wtedy turbo posłuży długo i bezawwryjnie
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Mar 2016, 13:47

oo ten golf V z sdi mnie zaciekawił :) Jak pisałem dużej mocy nie potrzebuję byleby tylko jechał :) A ten silnik z tego golfa to jak z trwałością?? Wiem, że to muł ale do muła jestem przyzwyczajony. A co do tego 1.6 crdi to tu wyczytałem stąd też moje obawy.
http://www.motodiesel.pl/silniki/3025-s ... -crdi.html
kuzguwu
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 01 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 SDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Mar 2016, 14:36

Trwałość myślę, że zadowalająca (kolega ma taką rakietę w Caddy i już 400 tys. km na budziku, awarii póki co nie było), tyle, że zamiast pompy wtryskowej są tu pompowtryski. Przyjemności z jazdy w tym jednak nie uświadczysz, no ale jesteś przyzwyczajony :D
Przecież w tym artykule jest napisane jak byk, że silnik "współpracuje z turbosprężarką o zmiennej jak i stałej geometrii łopatek". A o wtryskach poczytaj tu:
http://namasce.pl/silnik-1-6-crdi-problemy-awarie-historia-eksploatacja/
Są nawet firmy oferujące regeneracje tych wtryskiwaczy :wink:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

16 Mar 2016, 15:08

jak też czytałem stała jest wprowadzona dopiero w modelu po liftingu a tego to raczej nie kupię w założonej kwocie. Więc stoję przed mega dylematem, bo nie wiem co lepsze 1.6 crdi ze zmienną geometrią czy 1.6 tdci ze stałą czy po prostu wziąć znowu sdi i mieć spokój :D
kuzguwu
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 01 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 SDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Mar 2016, 18:06

Stała była w wersji 90KM. Kolega motozakup opisywał tutaj spotkanego przez siebie i30 z przebiegiem ok. 700tys. km.
Meczenie się w SDi na trasie to dla mnie coś niezrozumiałe i jeszcze ten hałas.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Mar 2016, 08:18

no to będę szukał i30 a jak nic nie znajdę to pozostanie poszukać benzyniaka i włożyć w niego gaz. Muszę rozważyć oba warianty. Jakie autko byście polecili ?? Obojętnie, czy htb czy sedan, byleby nie kombiak. W sumie moc też schodzi na dalszy plan, grunt żeby było w miarę wygodne i dość tanie w serwisie. Przeglądając wczoraj neta natknąłem się na wiele aut, które mi się podobają np. Grande Punto/Linea lub Bravo (ten najbardziej) z fiatów. Z Opli to corsa D i Astra H. Do tego Mazda 3 i Octavia II, Który z nich byłby najlepszy, najmniej awaryjny i przy okazji nadawałby się do LPG :)
kuzguwu
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 01 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 SDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

17 Mar 2016, 09:27

Według mnie szukaj tego i30 i leć w gaz. Jeździłem na takim zestawie jakiś czas temu i sprawdzało się to bardzo dobrze:)
pitrek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Szczecinek
Prawo jazdy: 08 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Peugeot 406
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

17 Mar 2016, 17:56

Octavia II nie ma dobrych benzyniaków prócz zamulającego i sporo palącego 1,6. Osobiście nie kupiłbym tego auta, a jeżdżę czasem służbowym 1,9TDI. Jednak lepsze to od Rapida 1,6TDI, który wg mnie jest pomylonym samochodem i nie mam pojęcia jak można kupić to gumno w salonie...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Mar 2016, 20:34

Bravo to bardzo udany model, mocno niedoceniony. Z 1,9 jtdm posłuży Ci naprawdę długo :)
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003