Hatchback/Sedan do 28 tys

08 Maj 2018, 19:20

Witam,

Mam w planach kupienie jakiegoś fajnego hatchbacka lub sedana (choć bardziej jednak kierował bym się w stronę hatchbacka) do sumy 28 tysięcy.
Auto najczęściej było by wykorzystywane do dojazdów do szkoły (około 50 km dziennie) i czasami w jakieś większe trasy.
Trochę się już rozglądałem i moje typy to:
-audi a3 8p (tutaj nie wiem jaki silnik jest polecany)
-golf VI (tutaj pytanie czy tyle kasy mi starczy na golfika, jeśli wystarczy to jaki silnik)
-astra J (także pytanie czy mnie stać i jaki silnik)
Auto ma być w miarę oszczędne i żeby nie był bardzo awaryjny. Myślę, że jakieś ciekawe propozycje mi jeszcze podeślecie ;P
Shaco
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Nie mam

09 Maj 2018, 13:45

Do listy dorzucam audi a4 b7 i tutaj również proszę o opinie i o silnik godny uwagi.
Shaco
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Nie mam

09 Maj 2018, 13:54

audi a3 8p - bezproblemowa eksploatacja to tylko benzyna 1.6 8V, diesel 1.9 TDI (uwaga na silnik oznaczony kodem BXE) i 2.0 TDI CR
-golf VI - j.w., ale trochę mało kasy na coś więcej niż 1.6
-astra J (także pytanie czy mnie stać i jaki silnik- za mało kasy na ten model
-audi a4b7 - w zasadzie tylko 1.8T
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Maj 2018, 14:13

A coś jeszcze oprócz tej listy możesz polecić?
Shaco
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Nie mam

09 Maj 2018, 15:03

Jeśli ma nie być drogie w utrzymaniu to Ford Focus Mk2, Honda Civic VIII, Mitsubishi Lancer, Hyundai i30, Kia Ceed, Mazda 3, Toyota Auris, Renault Megane III.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

31 Maj 2018, 21:58

Spodobała mi się ta Meganka w sumie, jaki tam silnik jest w miarę bezawaryjny i dobry?
Shaco
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Oślepiające zimowe słońce
    Zimą jesteśmy przygotowani na trudne warunki atmosferyczne – oblodzoną i mokrą nawierzchnię, opady śniegu, niskie temperatury. Często przyczyną kolizji nie jest jednak żadna z tych rzeczy. Wielu kierowców zapomina, ...

01 Cze 2018, 10:01

Shaco napisał(a):[...]jaki tam silnik jest w miarę bezawaryjny i dobry?


W tym modelu dosyć popularne stały się już konstrukcje z serii "downsizing" o oznaczeniu TCe. Są żwawsze, bardziej niż te z poprzedniej epoki, ale ich awaryjność i koszty napraw także będą wyższe.
Godnymi polecenia w tym modelu (o ile w ogóle można tak powiedzieć) będą 2.0, albo 1.6. Ja osobiście skłaniałbym się jednak ku 2.0 ze względu na dynamikę, ale niestety jest to okupione wyższym spalaniem.

W powyższych postach widziałem, że ktoś polecał i30. Moim zdaniem może to być dobry wybór, dlatego że kupisz auto, które na naszym rynku jest dosyć popularne i większość problemów jakie w nim występują są znane już większości mechaników. Wnętrze samochodu można uznać za świeże i zgrabne. Sylwetka auta jest też niebrzydka, choć bliźniaczy Cee'd od Kii moim zdaniem jest ładniejszy.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

01 Cze 2018, 10:07

1.4 TCe to udany silnik, ale dochodzi turbo, które nawet jeśli jest udane to się zepsuje + regulacja zaworów (nie są hydrauliczne) oraz średnia tolerancja na LPG (ryzyko uszkodzenia głowicy przy kiepskiej instalacji). Poza tym ok.

1.6 wolnossące to już trochę za mało do takiego auta, silnik dobry do Megane ale pierwszej generacji. Pozostaje 2.0, lecz tutaj spalanie będzie wyższe od takiego TCe.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Cze 2018, 10:53

Spalanie tego 2.0 w jakich granicach ?
A ten silnik 1.9dCI 130km jak oceniacie?
Ostatnio edytowany przez Shaco, 01 Cze 2018, 11:00, edytowano w sumie 1 raz
Shaco
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Nie mam

01 Cze 2018, 11:00

Średnio te 1-1.5 litra więcej weźmie, jakieś 8-9 litrów. Po mieście może i 10-11 łyknąć. Ciężko powiedzieć jakie będzie spalanie, u mnie np, waha się latem od 5.6 do 7.0 zimą, a po mieście jak są korki to i 10.5 wskoczy (wszystko z komputera). Także na prawdę to wróżenie z fusów :) Można tylko powiedzieć że łyknie więcej od TCe.

1.9 ok, ale to nowoczesny diesel więc musisz się liczyć z drogim osprzętem. Jakbym miał go brać i ryzykować awariami, to wybrałbym zdecydowanie TCe (ewentualnie coś od Forda z EcoBoost, też są ok).

EDIT: Jeszcze Bravo z T-Jet jest.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007