[15000] Hatchback/sedan do miasta.

28 Cze 2017, 17:00

CrazyHorse napisał(a):1.6 od Renault jest spoko, o ile nie padła jakaś cewka (standard), kzfr (standard), nie gaśnie na zimnym silniku (częsta sprawa) i nie wyciekł już cały olej z przeróżnych miejsc (częsta sprawa).


Cewki znajdziesz polecane, które już się nie zepsują, nie jest to drogi temat.
KZFR też nie jest jakoś specjalnie częsty i drogi. Problemy wynikają z lania szmelcu zamiast porządnego oleju. Wlewasz gluta i nagle KZFR nie działa, ot cała tajemnica.
Gaśnie na zimnym? To wyczyść przepustnicę i wymień oringi na dolocie, dwie godzinki pod blokiem i sprawa załatwiona, koszt 50 zł. Przerabiałem u siebie.

(Ciekawe że na Vanosy nikt nie narzeka a też są częste problemy z nimi, huehue).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Cze 2017, 17:07

To z "Vanosami" to do mnie? (co to w ogóle jest?) Uszczelnienia i łatanie silnika też robisz pod blokiem? :) Z cewkami dla mnie jasna sprawa (wszystkie Sagemy poszły na śmietnik, Beru już się nie psuły), KZFR rozsypało się pomimo zalewania silnika drogim, pełnym syntetykiem (nie żadnym hydrocrackiem), także Twoja teoria upada w starciu z moją praktyką. Z przepustnicą masz rację. Trochę dużo problemów jak na bezproblemowy silnik. Będziesz kiedyś klnął na Reno :wink:
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna

28 Cze 2017, 17:11

CrazyHorse napisał(a):Uszczelnienia i łatanie silnika też robisz pod blokiem


Nie ma takiej potrzeby, to nie TFSI.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Cze 2017, 17:15

Ach te kompleksy właścicieli francuskich aut :D Też kiedyś plułem na niemieckie auta, to z czasem mija, także głowa do góry :ok:
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna

28 Cze 2017, 17:20

Ale z czym Ty masz problem? Że rozwaliło Ci się KZFR i masz do mnie pretensje? Kompleksy? Człowieku...

Miałem niemieckie auto i więcej nie chcę, właśnie mi przeszło po zasmakowaniu innej motoryzacji. Także głowa do góry, nie sprzątnę Ci sprzed nosa nowego cudu z kraju kiełbasek i pięknych kobiet.

Kończę dyskusję.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Cze 2017, 17:33

Coś Ty taki spięty? :D Z każdym tu rozmawiasz w tak agresywny sposób? Inne silniki i marki można obrażać i wyśmiewać, a jak się napisze coś złego (ale prawdziwego) o aucie, które masz od kilku miesięcy to od razu musisz się rzucać? To tylko samochód, a nie Twoja rodzina. Obraziłem Cię czymś? Na innym forum już dawno zostałbyś uciszony banem za sposób prowadzenia dyskusji. Nie, nie mam do Ciebie żadnych pretensji, że moje auto się psuło. Po prostu jak widzę, że ktoś stawia 1.6 Renault jako wzorowy silnik to uczciwość każe mi zareagować ;)
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...

28 Cze 2017, 17:42

Spalanie Renault Megane II 1.6 16v 115 KM: [link do autocentrum.pl wygasł]

Tyle samo co Audi. Ale to Audi jest paliwożerne.

Dane techniczne tego samego auta:
[link do autocentrum.pl wygasł]

152 Nm przy 4200 RPM, czyli 4 Nm a jednocześnie 400 RPM więcej, czyli kręcić trzeba zdecydowanie wyżej aby uzyskać całe 4 Nm więcej.

Ech, prawda jest taka, że możemy dyskutować, ale wystarczy, że autor przejedzie się Megane a potem Golfem i nie będzie chciał na Megankę patrzeć. Wiem, to może być przykre, ale takie są realia jeśli ktoś zamiast cyferek ceni sobie bardziej przyziemne cechy auta.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

28 Cze 2017, 17:48

Killaz, trafiłeś w sedno. Ale właścicielowi francuskiego auta nie przetłumaczysz - on oszukał system i za 1/3 ceny niemieckiego czy japońskiego auta wyhaczył furkę najszybszą, najwygodniejszą i najlepszą. Żaden racjonalny argument nie zadziała - wiem po sobie. Dopiero setki godzin w warsztacie zrobią swoje.
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna

28 Cze 2017, 18:22

152 Nm przy 4200 RPM, czyli 4 Nm a jednocześnie 400 RPM więcej, czyli kręcić trzeba zdecydowanie wyżej aby uzyskać całe 4 Nm więcej.


Cały wykres, nie max
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Cze 2017, 18:25

Killaz napisał(a):152 Nm przy 4200 RPM, czyli 4 Nm a jednocześnie 400 RPM więcej, czyli kręcić trzeba zdecydowanie wyżej aby uzyskać całe 4 Nm więcej.


Porównaj sobie wykresy z hamowni i wróć.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Cze 2017, 23:19

Panowie, dobra, Francuska to jest tylko miłość !
JanekDzbanek
Początkujący
 
Posty: 76
Auto: brak

29 Cze 2017, 07:49

Invi napisał(a):Cały wykres, nie max


Nikt nie kupuje Renault z takim mizernym silniczkiem, żeby wkręcać go raz po raz pod czerwone pole (kolega jak kiedyś zrobił przygazówkę w swojej C4-ce to zapalił się check engine - z tymi autami trzeba naprawdę uważać :naughty: ). Ważne jest jak silnik się porusza w zakresie, którym operujemy na co dzień - a tu, jak wykazał Killaz, kupowate 1.6 Renault jest mniej elastyczne od niemieckiego silnika.


JanekDzbanek napisał(a):Panowie, dobra, Francuska to jest tylko miłość !


Mawiają, że jeszcze wino, ale mi podchodzą bardziej wina gruzińskie i portugalskie :ok:
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna

29 Cze 2017, 10:19

Ludzie zapomnijcie o segregacji francuskie, japońskie, niemieckie, włoskie, koreańskie, amerykańskie - ROZPATRUJEMY ZAWSZE OKREŚLONY MODEL
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Cze 2017, 11:56

Proponuję żeby moderacja trochę ostudziła atmosferę, bo wszyscy nieco za bardzo się zapędziliśmy w pyskówkach i dawno odeszliśmy od głównego wątku.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

29 Cze 2017, 12:12

Dzięki za fajną dyskusję, dało się z niej parę fajnych rzeczy wyciągnąć :).
Teraz pytanie, czy z tych 4 linków z VW jest coś wartego spojrzenia?
ferut91
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Corsa