[15000] Hatchback/sedan do miasta.

27 Cze 2017, 00:57

Witam serdecznie,
zamierzam zmienić moje stare autko na nowe max do 15-17tys brutto.
Jestem z woj. łódzkiego. Auto będzie użytkowane głównie w mieście tak stosunek 80/20% dla miasta. Wymagania? Hatchback, bądź sedan - min. 4 drzwiowy.

Na chwilę obecną jedynym słusznym wyborem wydaje mi się GOLF V - najlepiej wersja 150km.
4 ofert które przykuły moją uwagę:
1. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
2. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
3. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
4. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Co sądzicie o tym modelu? tym silniku? i w.w ofertach?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
ferut91
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Corsa

27 Cze 2017, 06:23

1. Silnik jest do dvpy, jeśli już musi być golf to jalepszy z najgorszych będzie 1.6/102
2. Zadbane auta w DE są droższe niż w Polsce. Jakim więc cudem handlarze wystawiają perełki poniżej średniej rynkowej?
3. Focus
4. Astra h
5. corolla e12
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Cze 2017, 11:18

Ale żeś ulepy wrzucił
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Cze 2017, 03:10

1.A ten 1.6/102 daje rade? i dlaczego silnik do dvpy? :D nie znam się, a chciałbym się dowiedzieć.
2.Co do cen w DE nie znam się, po prostu bardzo mi te autka leżą, fajnie wyglądają, całkiem fajnie się prowadzi - bo bylem juz na 1 oględzinach, spory bagażnik bo jednak te 350l - które jak dla mnie jest dostateczne :ok:
3. co do Twoich propozycji - najbardziej leży mi z nich astra h, bo całkiem fajna a dodatkowo bagażnik równie duży 375l, corolla byłaby ok gdyby nie to, że mimo, ze jest większa o ponad 200cm od pozostałych modeli to ma bagażnik tylko 295l...

@mike - dlaczego ulepy? po czym to poznajesz? czego ja tam nie dojrzałem :D?
ferut91
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Corsa

28 Cze 2017, 08:39

ferut91 napisał(a):.A ten 1.6/102 daje rade? i dlaczego silnik do dvpy?


No właśnie nie daje, bo jest za słaby i pali sporo w takiej budzie.
2.0 FSI jest do tyłka, bo ma bezpośredni wtrysk, przez co ciężko z LPG oraz zbiera się w nim nagar, co jakiś czas trzeba wyczyścić dolot. Ale ja bym chyba wolał tego FSI, bo chociaż przyjemnie jedzie i ma moment.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Cze 2017, 14:08

A oprócz silnika ten golf daje rade?
ferut91
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Corsa

28 Cze 2017, 14:13

Jest po środku między starym dobrym VAG a nowym bublem.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Cze 2017, 14:34

Ok, a co do kosztów napraw/ cześci to rozumiem, że drogo nie będzie?
ferut91
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Corsa

28 Cze 2017, 15:19

Sam szukam taniego w eksploatacji auta do 20 tys. zł i zdecydowanie Audi A3 8P/Golf V najbardziej mi odpowiadają. Silnik 1.6 8v jest elastyczny, ma mocny dół i nie trzeba go wysoko kręcić - w odróżnieniu od jednostek 16v. Co do spalania - nie rozumiem w ogóle w czym problem, auto pali według wywiadu wśród właścicieli - od 6,5 do 9 l benzyny, a, że silnik jest idealny pod gaz oprócz wersji 1.6 BSE (gorszej jakości głowica) to spalanie typu 7,5 - 10 l gazu to są psie pieniądze.
Jeździłem, co prawda już nie w twoim przedziale, tylko nieco wyższym - Volvo V50 1.6 i Fiatem Bravo 1.4 i o ile Volvo ma fenomenalne fotele, tak cała reszta bez porównania na korzyść Audi - wyciszenie, jakość spasowania i wykończenia, zawieszenie (pomimo, że Volvo ma to od Focusa, to sposób w jaki wybiera nierówności jest mało przyjemny).
Golfa V 1.4 ma mój wujek, odczuwalnie gorzej wykonany niż Audi, ale i tak wolałbym Golfa z 1.6 niż cokolwiek innego w budżecie do 15k ;-)

Z 1.6 MPI i jego "mizernymi" osiągami też nie jest tak do końca, wszystko rozchodzi się o przełożenia, bo do ok. 85 km/h A3 rozpędza się w 8 sekund, ale żeby dobić do 100 km/h należy wbić 3, która ma znowu długie przełożenia, więc nagle od 85 km/h dostaje muła. Tylko prawda jest taka, jak często rusza się autem piłując do czerwonego pola? Co z tego, że mój Accord na papierach był szybszy od A3, jak dołu nie miał w ogóle i żeby jakoś ta Hunda jechała musiałem ją piłować? Kto normalny tak jeździ autem?
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

28 Cze 2017, 15:31

Do tych 3 tyś różnica w momencie między VAG 1.6 8V a 16V jest prawie zerowa, a nawet z przewagą dla szesnastki ;) Max moment ma co prawda wyżej od ósemki, ale i tak wypada lepiej.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Cze 2017, 15:37

Ale jakiej 16v, 1.6 FSI? Nie wiem, być może, nie jechałem. Teraz porównuję 102 konne A3 do 136 konnego Accorda, de facto stosunek masa/moc na korzyść dla Accorda a i tak lepiej mi się jeździło A3. Dzisiaj jechałem również Volvo V50 1.6 i pomimo, że maks. mom. obr. osiąga przy 4000 RPM (Audi - 3800 RPM) to i tak nie miało takiego "ciągu", podejrzewam, że sam przebieg linii momentu w Audi zaczyna się o wiele wcześniej, coś jak w dieslu. A to jest bardzo istotne chociażby w mieście, o wiele przyjemniej się takim autem jeździ. Fakt, przy wyprzedzaniu będzie nagle niemiła niespodzianka, że jednak te 136 KM w Accordzie lepiej dawało radę, tak dla kogoś, kto nie lata w trasach i nie wyprzedza jakby mu żona rodziła to i tak bez znaczenia.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

28 Cze 2017, 15:39

Nie FSI, normalne 16V MPI.
1.6 FSI to jest porażka, do 3 tyś nie ma prawie żadnego momentu, buja się od 4k w górę i 5k zdycha.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Cze 2017, 16:44

Silnik 1.6 8v jest elastyczny, ma mocny dół i nie trzeba go wysoko kręcić - w odróżnieniu od jednostek 16v.


Porównaj sobie z 1.6 np. od renault
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Cze 2017, 16:48

Invi napisał(a):Porównaj sobie z 1.6 np. od renault


Właśnie burzysz jego światopogląd :(
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Cze 2017, 16:57

1.6 od Renault jest spoko, o ile nie padła jakaś cewka (standard), kzfr (standard), nie gaśnie na zimnym silniku (częsta sprawa) i nie wyciekł już cały olej z przeróżnych miejsc (częsta sprawa).
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna