Sprzedawana od 1929 do 1934 roku Reinastella jest pierwszym modelem z serii "stella". Model ten nazywany był królową luksusu i prestiżu, ale zabłysnął również innowacjami. Niestety ze względu na światowy kryzys i zmiany, jakie po nim nastąpiły, Reinastella gościła na rynku bardzo krótko.
Wszystko zaczyna się pod koniec szalonych lat dwudziestych. Renault prezentuje Reinastellę w październiku 1928 roku na Salonie Samochodowym w Paryżu, gdy świat nie zna jeszcze „Czarnego Czwartku” i krachu na giełdzie. Celem jest zastąpienie Renault 40CV. Ten model uosabia prestiż sam w sobie, a liczne pobite rekordy wywierają wrażenie...
Królowa Billancourt Ale "Królowa Billancourt", jak nazywano Reinstallę, była bardzo odważnym modelem. Stała się samochodem, który również naznaczył swój czas i to na więcej niż jeden sposób. Jak była zbudowana ? Dzięki szerokiej osłonie chłodnicy, długiej masce i niższemu podwoziu niż w 40CV Reinastella kusiła konstruktorów nadwozi, którzy mogli dzięki niej wyrazić cały swój talent. W ten sposób powstało wiele stylizacji tego modelu, w szczególności dzięki wielkim nazwiskom, takim jak Binder, Letourneur i Marchand, a nawet Kellner.
7,1 litra i osiem cylindrów w rzędzie Oprócz prestiżu i luksusu samochód był również innowacyjny. W odróżnieniu od modelu 40CV chłodnica znajduje się z przodu, w tym kierunku przesunięto również silnik. To pierwsza rzędowa ośmiocylindrowa jednostka o pojemności 7,1 litra opracowana przez Renault. Reinastella korzysta również z dziewięciołożyskowego wału korbowego i dwugardzielowych gaźników. Co więcej, ma system tylnego zawieszenia, składający się z dwóch ukośnych resorów wspornikowych współpracujących z poprzecznym resorem piórowym. Pozwala to na osiągnięcie 135 km/h w dużym komforcie. Do tego dochodzi długość 5,4 metra przy wadze 2,7 tony. Taka specyfikacja czyni ten samochód wyjątkowym modelem.
Krach na giełdzie i słaba sprzedaż 24 października 1929 roku nastąpił krach na giełdzie Wall Street, a świat się załamał. Szybko wpłynęło to na Europę. Kryzys finansowy uderzył w niektórych bardzo zamożnych ludzi, głównych nabywców modelu takiego jak Reinastella. W efekcie zaledwie rok po premierze sprzedaż okazała się słaba, mimo że Reinastelli udało się zauroczyć wyjątkowego klienta: prezydenta Republiki Francuskiej. Za sprawą kryzysu "Królowa Billancourt" w 1934 roku ustąpi miejsca Nervie, modelowi najwyższej klasy, ale bardziej dostosowanemu do nowej rzeczywistości ekonomicznej.
EURO NCAP: Pięć gwiazdek dla nowego Audi A3 Zdobywając pięć gwiazdek, Audi A3 osiągnęło najlepsze wyniki w teście zderzeniowym przeprowadzonym przez Euro NCAP. We wszystkich kategoriach łącznie, model zdobył 88 na 100 możliwych punktów. Organizacja ds. oceny ...
[C] C4 II 1,6 / Bravo II 1,9 / Megane III 1,5 / Octavia II 1,6 Podstawowe kryteria zestawienia: - segment C - silnik diesla o mocy około 110KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2010 roku. Wytypowane modele do zestawienia: - Citroen C4 II 1,6 HDi - 112KM - Fiat Bravo ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.