Historia luksusowego modelu Reinastella od Renault

14 Paź 2022, 10:04

Sprzedawana od 1929 do 1934 roku Reinastella jest pierwszym modelem z serii "stella". Model ten nazywany był królową luksusu i prestiżu, ale zabłysnął również innowacjami. Niestety ze względu na światowy kryzys i zmiany, jakie po nim nastąpiły, Reinastella gościła na rynku bardzo krótko.

  1. Królowa Billancourt
  2. 7,1 litra i osiem cylindrów w rzędzie
  3. Krach na giełdzie i słaba sprzedaż
Historia luksusowego modelu Reinastella od Renault Wszystko zaczyna się pod koniec szalonych lat dwudziestych. Renault prezentuje Reinastellę w październiku 1928 roku na Salonie Samochodowym w Paryżu, gdy świat nie zna jeszcze „Czarnego Czwartku” i krachu na giełdzie. Celem jest zastąpienie Renault 40CV. Ten model uosabia prestiż sam w sobie, a liczne pobite rekordy wywierają wrażenie...

Królowa Billancourt
Ale "Królowa Billancourt", jak nazywano Reinstallę, była bardzo odważnym modelem. Stała się samochodem, który również naznaczył swój czas i to na więcej niż jeden sposób. Jak była zbudowana ? Dzięki szerokiej osłonie chłodnicy, długiej masce i niższemu podwoziu niż w 40CV Reinastella kusiła konstruktorów nadwozi, którzy mogli dzięki niej wyrazić cały swój talent. W ten sposób powstało wiele stylizacji tego modelu, w szczególności dzięki wielkim nazwiskom, takim jak Binder, Letourneur i Marchand, a nawet Kellner.

7,1 litra i osiem cylindrów w rzędzie
Oprócz prestiżu i luksusu samochód był również innowacyjny. W odróżnieniu od modelu 40CV chłodnica znajduje się z przodu, w tym kierunku przesunięto również silnik. To pierwsza rzędowa ośmiocylindrowa jednostka o pojemności 7,1 litra opracowana przez Renault. Reinastella korzysta również z dziewięciołożyskowego wału korbowego i dwugardzielowych gaźników. Co więcej, ma system tylnego zawieszenia, składający się z dwóch ukośnych resorów wspornikowych współpracujących z poprzecznym resorem piórowym. Pozwala to na osiągnięcie 135 km/h w dużym komforcie. Do tego dochodzi długość 5,4 metra przy wadze 2,7 tony. Taka specyfikacja czyni ten samochód wyjątkowym modelem.

Krach na giełdzie i słaba sprzedaż
24 października 1929 roku nastąpił krach na giełdzie Wall Street, a świat się załamał. Szybko wpłynęło to na Europę. Kryzys finansowy uderzył w niektórych bardzo zamożnych ludzi, głównych nabywców modelu takiego jak Reinastella. W efekcie zaledwie rok po premierze sprzedaż okazała się słaba, mimo że Reinastelli udało się zauroczyć wyjątkowego klienta: prezydenta Republiki Francuskiej. Za sprawą kryzysu "Królowa Billancourt" w 1934 roku ustąpi miejsca Nervie, modelowi najwyższej klasy, ale bardziej dostosowanemu do nowej rzeczywistości ekonomicznej.

źródło: Renault; Informacja prasowa | autor: Redakcja
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3811
Zdjęcia: 13116
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

14 Paź 2022, 14:27

Ciekawe, czy ktoś jeszcze ma takie auto.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Paź 2022, 12:20

MotoAlbercik napisał(a):Ciekawe, czy ktoś jeszcze ma takie auto.
To jedno, a drugie jaka jest jego wartość po tylu latach.
Redakcja napisał(a):rzędowa ośmiocylindrowa jednostka o pojemności 7,1 litra
Ciekawe jaką moc miał ten silnik przy takiej pojemności...?
Redakcja napisał(a):Do tego dochodzi długość 5,4 metra przy wadze 2,7 tony
Te dane też robią wrażenie :) pewnie prawie połowa długości to przednia maska patrząc po zdjęciach.
Moskito
Początkujący
 
Posty: 193
Zdjęcia: 17
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    EURO NCAP: Pięć gwiazdek dla nowego Audi A3
    Zdobywając pięć gwiazdek, Audi A3 osiągnęło najlepsze wyniki w teście zderzeniowym przeprowadzonym przez Euro NCAP. We wszystkich kategoriach łącznie, model zdobył 88 na 100 możliwych punktów. Organizacja ds. oceny ...