Historia obecności Opla w sporcie samochodowym

22 Lis 2012, 13:40

Najbardziej udany okres w rajdowej historii firmy rozpoczął się w połowie lat 70. XX wieku. Była to zasługa niemieckiego kierowcy Waltera Röhla, jednej z rajdowych legend wszechczasów. Za kierownicą Ascony A wywalczył on mistrzostwo Europy w 1974 roku, a w 1979 roku powtórzył ten wyczyn Asconą B. Ukoronowaniem ery człowieka z Regensburga był tytuł mistrza świata zdobyty w 1982 roku legendarną Asconą 400. Opel doskonale sprawdzał się na torze wyścigowym. W amatorskich mistrzostwach świata samochodów turystycznych marka z błyskawicą w logo odnosiła niezliczone sukcesy na północnej pętli toru Nürburgring. W 1993 roku ulubieńcem fanów został Manuel Reuter – kierowca ścigający się w zawodowym cyklu Calibrą V6. Reuter po raz pierwszy wystartował nią w mistrzostwach DTM, a tytuł wywalczył w kolejnej serii ITC. Jego późniejsze sukcesy to m.in. zdobycie mistrzostwa producentów w DTM/ITC w 1998 roku w serii STW wywalczone za kierownicą Vectry. W swoim dorobku pucharowym ma on także zwycięstwo Astrą V8 coupe, które zdobył w klasyfikacji ogólnej 24‑godzinnego wyścigu na Nürburgring w 2003 roku.

źródło: Opel
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3824
Zdjęcia: 13129
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Braki techniczne, niesprawność auta - wypadki drogowe
    Niesprawność techniczna pojazdu była w zeszłym roku przyczyną przeszło 150 wypadków drogowych, około 60 z nich miało miejsce z powodu zawinionej przez kierującego niesprawności auta. W konsekwencji zginęło kilka osób, ...