REKLAMA
Witam,
planuję zakup samochodu, który został sprowadzony z USA i jest już zarejestrowany w Polsce 08.2008. Kierunki pomarańczowe, reszta nie jest przerobiona (badanie ma ważne, ale to pomińmy). Samochód był produkowany tylko na rynek USA, więc nie da się kupić lamp z homologacją E i tu pojawia się moje pytanie- jak cieszyć się tym samochodem bez ryzyka utraty dowodu i możliwością przejścia badań w każdej stacji diagnostycznej?
Z tego co czytam, to nie można wydać odstępstwa od wymagań technicznych, bo to światła i nie wydadzą. Dopuszczenie jednostkowe nie jest wymagane, bo samochód teoretycznie został już dopuszczony do ruchu (zarejestrowany). Przerabiając światła stracę homologację USA, a nie zyskam EU. Czy przerobienie świateł jest warunkiem wystarczającym/ i jedyną opcją, żeby nie stracić dowodu rej.? Czy homologacja jest wymagana?
Odpowiedzi w stylu "daj sobie spokój", "znajdź przyjazną stację", "trzymaj 200pln w dowodzie w razie kontroli" proszę sobie DAROWAĆ.