Honda Accord VI - Check engine + falujące obroty + zapach benzyny

19 Gru 2021, 14:03

Witam wszystkich,

przychodzę do was z pewnym problemem, który powoduje, że ręce mi już opadają i nie wiem gdzie szukać przyczyny.
Jak w temacie - świeci się check, falują obroty równomiernie tak jakby łapał lewe powietrze ale byłem z tym u mechanika i mówi, że nie ma czasu :). Czuć też zapach benzyny. Przeczyściłem silniczek krokowy oraz przepustnicę ale zabieg ten nic nie pomógł. Sprawdzałem też odłączając czujniki na odpalonym silniku. Tak więc po kolei:
- odłączam sam map sensor - silnik traci moc i gaśnie ( sprawny?)
- odłączam sam czujnik położenia przepustnicy - obroty rosną do 2 tysięcy i lekkie ale szybkie falowanie obrotów (sprawny, bo jak podłączę to problem znika)
- odłączam silniczek krokowy - nie widzę, nie słyszę żadnych zmian (do wymiany)

Teraz co mnie najbardziej ciekawi i dziwi:
- odłączam map sensor i czujnik położenia przepustnicy - silnik chodzi równo tak jak powinien ale podczas dodawania gazu obroty idą do maksymalnie 2,5 tysięcy i więcej nie pójdzie, przez co też nie ruszę pojazdem.

Doradzono mi wymienić:
-świece
-kopułkę zapłonową
-przewody zapłonowe
-palec rozdzielacza
-map sensor
-przepustnica

Zanim wymienię "połowę" silnika chciałbym się was doradzić czy ktoś miał podobny problem, bądź z samego opisu umiałby mi doradzić gdzie mogę szukać przyczyny?

Pozdrawiam serdecznie
tolini
Nowicjusz
 
Posty: 8

19 Gru 2021, 16:22

Podłączyć pod kompa i coś sie rozjaśni, lepsze to niz zgadywać
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Gru 2021, 16:53

tolini napisał(a):Doradzono mi wymienić:
-kopułkę zapłonową
-palec rozdzielacza


Masz tam kopułkę :?:

Poza tym nawet gdyby była, to nie odpowiadałaby za falujące obroty.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Gru 2021, 17:17

tak mam kopułkę
tolini
Nowicjusz
 
Posty: 8

19 Gru 2021, 17:18

zrobiłem zworkę i sprawdziłem błędy, wyszło 14 , 3 , 7

Ze schematu wynika błędy:
Zawór powietrza biegu jałowego
czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym
czujnik położenia przepustnicy

P.S ale podejrzewam, że wynikają one z tego po odłączaniu czujników w celu sprawdzenia pracy silnika
tolini
Nowicjusz
 
Posty: 8

19 Gru 2021, 17:49

Ja bym najpierw dokładnie przejrzał cały układ dolotowy, a w szczególności oringi i uszczelki. Też mi kiedyś obroty falowały, silniczki krokowe i inne podmieniane, a się okazało że oringi na przepustnicy to kamień zamiast gumy, a sama przepustnica była brudna i się nie domykała.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Gru 2021, 18:23

Może dodam filmik jak się zachowuje silnik

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Dodam też, że jak więcej jeździłem to po porządnym nagrzaniu silnika po zgaszeniu i ponownym odpaleniu obroty były w normie aż miło było słuchać
tolini
Nowicjusz
 
Posty: 8

19 Gru 2021, 18:25

Oczywiście wymienię na początku uszczelki, w mojej hondzie jest taka jakby papierowa i nie wyglada zbyt ciekawie
tolini
Nowicjusz
 
Posty: 8

19 Gru 2021, 18:35

skasuj błędy, przejedz się i sprawdz jeszcze raz
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Gru 2021, 19:03

błędy skasowane, przejechałem się wskoczyłem na S-kę, błędy sprawdzone i pokazuje tylko błąd nr 14. Czyli jak mogę się domyślać chodzi o silniczek krokowy?
tolini
Nowicjusz
 
Posty: 8

19 Gru 2021, 19:09

dokładnie chodzi o ten zawór IAC
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Gru 2021, 23:27

Przychodzę z jeszcze jednym pytaniem, dla pewności przed wymianą tego silniczka krokowego. Byłem dziś w dłuższej trasie, przed wyjazdem obroty falowały tak samo jak na filmiku wyżej, czyli bez zmian. Po dojechaniu na miejsce, wiadomo silnik się porządnie nagrzał. Gdy już odpaliłem samochód, żeby wrócić do domu, obroty nie falowały i kontrolka check engine również zniknęła. Podejrzewam, że jutro rano będzie ten sam problem, falujące obroty wrócą wraz z checkiem.
Do sedna - czy jest to możliwe, że silniczek jest sprawny, ale najzwyczajniej w świecie „zapchany” i po jego rozgrzaniu się „stabilizuje”?
Przed kupnem zastępczego wolę się upewnić.

Proszę wybaczyć za amatorskie tłumaczenie, lecz staram się jak mogę :)
tolini
Nowicjusz
 
Posty: 8

21 Gru 2021, 07:42

tolini napisał(a):Do sedna - czy jest to możliwe, że silniczek jest sprawny, ale najzwyczajniej w świecie „zapchany” i po jego rozgrzaniu się „stabilizuje”?


Wątpię, ale czekaj, Ty go nawet nie wykręciłeś i nie wyczyściłeś?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Gru 2021, 10:25

Wykręcałem i czyściłem w miarę swoich możliwości, nie mówię, że dobrze wyczyściłem, zabiorę się za to w takim razie raz jeszcze. Pytanie tylko czym najlepiej?
tolini
Nowicjusz
 
Posty: 8

21 Gru 2021, 10:36

Wymontuj silniczek, wymyj go benzyną. Wyczyść też kanaliki tego silniczka w przepustnicy jak i samą przepustnicę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000