Honda Civic 5D 1.4 1997rok - Drążek kierowniczy.

13 Mar 2012, 23:24

Zaczęło mi cos stukac z lewej strony. wiec sciaglem kolo i gdy chwyce za drążek kierowniczy to goni góra dół i stuka od strony kolumny kierowniczej.... co to moze byc .? Drązek do wymiany czy raczej cos z kolumna?
DejwKoziol
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 17 08 2009
Auto: Honda Civic 5d 1.4i

16 Mar 2012, 14:49

Złap za gałkę przy kole,powinna ciężko kolebać się na boki,jeśli lekko ,to wiadomo,naturalnie to nie gwarantuje,że nie będzie jakiegoś luzu na kolumnie,najszybciej wyrabiają się gałki drążków kierowniczych.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8595
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Mar 2012, 17:33

Gałki czyli końcówki trzeba dodać (regionalne nazewnictwo może mylić)
Luzy sprawdza się na odciążonym kole szarpiąc za nie w lewo-prawo i góra-dół.
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

11 Kwi 2012, 12:33

Witam Wszystkich!
Czy już wiadomo co to było? bo ja mam podobne objawy...
Przy jeździe na prostej drodze (kiedy silnik jest obciążony), słyszalne jest bicie po prawej stronie (prawe przednie koło) - intensywność tego bicia się nasila z każdym dniem.
Przegub raczej odpada, bo był niedawno wymieniany, to raczej coś w skrzyni.... co tam może tak bić - może przegub przy skrzyni?

Będę wdzięczny za każdą sugestie.

Dzięki!
mateush
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 01 1996
Auto: honda civic 1,4i, 96', EJ9,

11 Kwi 2012, 13:01

Podnieś bok auta,złap za koło,zobacz czy nie ma luzu na łożysku,czasami wystarczy tylko dokręcić troszeczkę.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8595
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Kwi 2012, 15:15

sprawdzałem już w ten sposób koło i łożysko wydaje się w porządku, tzn. nie ma żadnego luzu. przy wymianie przegubu znalazłem jednak minimalny luz na frezie - tym który wchodzi do skrzyni (przegub nie ma luzu, natomiast w skrzyni jest mały luz) - być może to to jest powodem tego stukania.

Tak na pierwszą diagnozę obstawialiśmy krzywą półoś, ale ona była też wymieniana i nie powinna mieć bicia.... dodam jeszcze ze to stukanie trwa już od dawna (lekkie, prawie niesłyszalne na początku), a w ostatnich dniach coraz głośniejsze.
mateush
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 01 1996
Auto: honda civic 1,4i, 96', EJ9,
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Droga od koncepcji do samochodu
    Gdy samochód zjeżdża z linii produkcyjnej, jest w nim już zawarty efekt wysiłku wielu osób. Stworzenie nowego modelu to długi i kompleksowy proces, na który składają się lata doświadczenia zebrane przy ...
    Jadąc wolniej, szybciej dotrzesz do celu!
    Co można zrobić, by na autostradzie w czasie zwiększonego natężenia ruchu nie tworzyły się korki? W niektórych przypadkach może pomóc… obniżenie dopuszczalnej prędkości! Taką zależność wykazało belgijskie ...

11 Kwi 2012, 18:17

czy wymieniane częsci były nowe :?: uznanego producenta ?
jak tak- to może wymieniającemu przegub troche igiełek z trójnika
po robocie .. na podłodze zostało :twisted:
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

13 Kwi 2012, 13:32

nie może to być takie skomplikowane skoro i mi sie udało:P hehe nio no śmieje dzięki bardzo za inf miałem podobny problem i dzięki waszym postom udało mi sie z tym poradzić :)
progres123
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 03 06 2010
Auto: opel

24 Kwi 2012, 12:22

Jeżeli sprawdzałeś w ten sposób łożyska to na pewno można je wykluczyć. Na Twoim miejscu podjechałbym na diagnostyke i niech sprawdza wszystko dokładnie na kanale. Samych przyczyn stukania może być co najmniej kilka,ciężko przewidzieć co to może być.
Exedy24
Początkujący
 
Posty: 108
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: AUDI A4

07 Maj 2012, 17:39

Panowie, na długim weekendzie, wymieniłem skrzynie, wymieniłem prawe łożysko w kole, nowe klocki, został stary przegub (z naprawdę lekkim luzem) oraz półoś (powinna być prosta, bo też wymieniana).
Cała praca poszła na marne, bo jak stukało, tak stuka dalej. Skrzynia oczywiście nie była nowa, ale wykluczam takiego pecha, że ma tą samą usterkę, co stara skrzynia.

Jeżeli to nie przegub i nie półoś, to już się naprawdę poddaje...może coś stukać w silniku?
Ten dźwięk słychać tylko podczas rozpędzania samochodu.

Jeżeli macie jakiś jeszcze pomył, będę wdzięczny za podpowiedź.

Dzięki!
mateush
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 01 1996
Auto: honda civic 1,4i, 96', EJ9,

11 Maj 2012, 19:54

Jeśli objaw jest taki:

Jedziesz na 4 biegu, predkośc około 40-50km/h i dodasz gazu prawie do dna, auto zaczyna wibrować aż do osiągnięcia predkości docelowej (równa predkość)

lub/i

Jedziesz na 4 lub 5 biegu pod długą górę, dodajesz gazu np w celu szybkiego wyprzedzania i w chwili rozpedzania auto zaczyna wibrować to na 95% masz uszkodzony przegub napędowy wewnętrzny.
Niestety zazwyczaj brak luzu lub innych objawów zuzycia :(
Natomiast luz szklanki przegubu wewnetrznego w skrzyni biegów jest naturalny, oczywiście w granichach zdrowego rozsądku.

Jesli ta wskazówka coś pomoże, to sorki, że dopiero dziś-brak czasu :?
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet