Honda Civic Problem z Chłodzeniem

01 Sie 2008, 11:38

Mój problem: Mam Civica (benzyna) z którym nigdy nie miałem problemów. Jakieś 3 miesiące temu podczas 200 km trasy zobaczyłem ze skoczyła temperatura na wskaźniku do niebezpiecznej czerwonej kreski. Temperatura spadała tylko przy dużych prędkościach a na skrzyżowaniach potrafiła urosnąć w minutę na max (wentylator nie działał). Nic się nie stało na szczęście i po zajeździe do domu na spokojnie sprawdziłem płyn i obieg w układzie chłodzenia po czym doszedłem do wniosku wymiany termostatu, po czym zalałem na chodzącym dosyć długo silniku płynu chłodzącego do pełna ( i chłodnicę i zbiorniczek wyrównawczy) i ku mojej uciesze problem ustał ( i z powrotem działał wentylator). Aż do czasu. 2 Tygodnie temu wskazówka znów wywindowała w górę (widocznego wycieku nie mam). Po otworzeniu korka chłodnicy okazało się że brak płynu!!! (także zbiornik wyrównawczy) Dolałem prawie 1 litr!!!i problem ustał na tydzień. Dzisiaj znów dolałem prawie litr. Nie wiem co jest grane. Czy to możliwe że tego płynu może tak ubywać? Czy nie ma wycieku on do silnika gdzie powoli może się wypalać?? :shock: aaa i zauważyłem ze przy zapalaniu dusi się na bardzo niskich obrotach (nawet przy dodaniu gazu) po czym po jakiś 5 sekundach stabilizuje się i chodzi równiutko. Stało się to też jakieś 2 tyg temu, Czy to jest powiązane. Czy możliwe ze znów termostat czy uszczelka pod głowicą czy jak... Pomocy... Dodam że nie kopci, oleju nie bierze a spaliny przejrzyste....
aarrttuurr1
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 11
Miejscowość: Radomsko
  • 01 Sie 2008, 12:09

    Jeżeli ubywa płynu chłodzącego,to są dwie możliwości - albo jest wyciek zewnętrzny,albo wewnętrzny.Jak zewnętrzny,to musisz obserwować czy pod samochodem nie robi się mokro podczas rozgrzewania silnika jak i jego studzenia.Pooglądaj też wszytkie węże,czy któryś się nie poci lub z niego nie kapie.Też podcxzas rozgrzewania jak i studzenia silnika.Szczególną uwagę zwróć na miejsca,gdzie są na tych wężach opaski ściskające.Sprawdz też w samochodzie w środku,czy nie masz mokrych dywaników - chodzi o nagrzewnicę.
    Natomiast jeżeli jest wyciek wewnętrzny,to może to być tylko sprawka przepalonej uszczelki pod głowicą.I w zalezności,w którym miejscu ona się przepaliła,płyn chłodniczy może przedostawac się albo do komory spalania - silnik wówczas będzie kopcił na biało(para wodna) i będą problemy z jego rozruchem po dłuższym postoju(płyn chłodniczy,który nazbiera się w komorze spalania utrudniał będzie zapłon mieszanki);albo płyn będzie przedostawał się do oleju silnikowego - wówczas olej nabierze koloru jasno beżowego(kawa z mlekiem).
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    01 Sie 2008, 12:15

    wyciek zewnętrzny wyeliminowałem, sprawdziłem to już na początku. Po tym co napisałeś to mam objawy pęknięcia uszczelki pod głowicą a płyn dostaje się do komory spalania bo tak jak pisałem trochę muli się po dłuższym postoju przy odpalaniu, chociaż nie kopci ale zajmę się tą uszczelką, Dzięki wielkie jak zrobię to dam znać na forum czy pomogło
    aarrttuurr1
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11
    Miejscowość: Radomsko

    01 Sie 2008, 12:17

    A ile może kosztować taka przyjemność u mechanika? mniej więcej? Dzięki z góry
    aarrttuurr1
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11
    Miejscowość: Radomsko

    01 Sie 2008, 12:30

    U mnie np. kosztuje to 250 zł z uszczelką.A jak u ciebie,to musisz popytać na pobliskich warsztatch.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    02 Wrz 2008, 01:32

    MotoAlbercik napisał(a):U mnie np. kosztuje to 250 zł z uszczelką.A jak u ciebie,to musisz popytać na pobliskich warsztatch.

    Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Mam nadzieje że problem rozwiązany. Oto co zrobiłem. Autko nie miało wycieków zewnętrznych. Wymiana uszczelki pod głowicą (koszt 120 PLN), Planowanie głowicy (280PLN) (woj. łódzkie). głowica miała lekkie wżery, a mazi w silniku nie miałem, podejrzewam że pomalutku płyn się wypalał. Termostatu nie tykałem, został ten co był i nic w nim nie grzebałem. Więc cały koszt naprawy kosztował mnie 400 PLN i dzień bez autka. Na razie jest wszystko ok, i temperatura trzyma i płynu nie ubywa. Jeszcze raz dziękuje za wasze reakcje z pomocą. A ceny podaje tak dla potomności jak by ktoś miał podobny problem... Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi...
    aarrttuurr1
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11
    Miejscowość: Radomsko
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Reflektory z diodami LED (2007)
      W 2007 roku epokę reflektorów z emitującymi białe światło diodami LED zapoczątkował Lexus. Jako pierwszy producent zamontował je w światłach mijania auta produkowanego na szeroką skalę, a dokładnie w swoim flagowym ...