Honda Civic Tourer IX gen. - nieregularny wykres mocy i momentu

03 Paź 2019, 11:03

Witam forumowiczów,
Kupiłem niedawno Hondę Civic Tourer IX gen. z 2015 roku. Silnik benzynowy, wolnossący 1.8 (142KM, 174Nm), przebieg 43 000km, serwisowany w ASO zgodnie z książką serwisową. Na nowe auto przesiadłem się z Hondy Civic 4d IX gen. z identycznym silnikiem i od początku zauważyłem subiektywnie nieznaczną różnicę w sposobie przyśpieszania auta. Umówiłem się na wizytę w hamowni, a przed wizytą auto przegoniłem na lepszym paliwie po autostradzie w pełnym zakresie obrotów silnika, co przyniosło odczuwalny efekt (subiektywnie :) ). Na hamowni okazało się, że auto ma fabryczną moc, a moment obrotowy jest o około 5% niższy. Natomiast Pan na hamowni zwrócił mi uwagę, że oba wykresy: mocy i momentu są nieregularne, poszarpane (zdj. 1). Pogrzebałem w necie i znalazłem wykres tego samego silnika i faktycznie widać, że tam krzywe rosną/maleją łagodnie (zdj. 2).
Czy ktoś z Was jest w stanie powiedzieć jaka może być przyczyna i czy jest to początek jakiegoś poważniejszego problemu?
Czy jest jakiś sposób, żeby przywrócić fabryczny moment?
Honda Civic Tourer IX gen. - nieregularny wykres mocy i momentu
Honda Civic Tourer IX gen. - nieregularny wykres mocy i momentu
maca001
Obserwowany
 
Posty: 1
Zdjęcia: 4

09 Paź 2019, 15:22

Nawet dwa takie same silniki po pewnym przebiegu będą się różniły charakterystyką i nieznacznie wykresem na hamowni.

Ja na twoim miejscu sprawdziłbym świece bo pewnie jeszcze nie wymieniane od nowości. Warto też tu porównać oleje na jakich jeżdżą oba samochody.

Przy takim przebiegu inne rzeczy raczej powinny być ok.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!