Honda Civic VI 99, nie odpala, świeci się kont silnika

06 Cze 2015, 09:35

Witajcie Drodzy Forumowicze! :)

Jestem kobietą i postanowiłam zwrócić się o poardę do posiadających więcej wiedzy w temacie samochodów niż ja sama :?

Mam taki problem:

Od końca kwietnia męczę się z moim autem, ponieważ nie chce mi odpalić na ciepłym silniku, kręci ale nie chce zaskoczyć , na zimnym odpala.
Oczywiście czasem ma takie akcje, że i na ciepłym odpali to chyba zależy od jej humoru 8)
Na początku maja zaproawdziłam ją do warsztatu, mechanik stwierdził uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego i wymienił. Auto przyprowadziłam przez jakiś tydzień było wszystko ok myślałam, że problem poszedł w moją niepamięć, ale jednak się myliłam, pojechałam do masta, chcę zaparkować nagle auto gaśnie samo i kolejne próby odpalenia nic nie dają, po jakiś 20 min jednak się regeneruje i mogę wrócić do domu i później kilka razy to samo, a to nie mogę wjechać do garażu, a to nie mogę odjechać z pod sklepu, itp.
Więc dzwonię do mechanika ten każe przyprowadzić auto stoi 3 dni nagle rzuca diagnozę IMMOBILIZER, trzeba usunąć zabezpieczenie przed kradzieżą i będzie super, myślę no ok jak trzeba to trzeba. Za 2 dni dzwoni, że auto jest do odbioru więc odbieram moje autko wsiadam do niego i coś mi się wydaje, że jednak nie naprawił bo musiałam dłużej niż zwykle kręcić żeby załapał no ale dobra wracam do domu, gaszę silnik i wiecie cooooo :lol: znowu nie odpala, wkurzam się na maksa bo nie dosyć, że skasował mi to zabezbieczenie to jeszcze pod maską narobił masakry każdy kabel odcięty leży pozostawiony sam sobnie nie zaizolowane wrrr to jeszcze auto z pilota się nie otwiera. :x Dzwonię i każe przyjechać w poniedziałek po niedzieli mówi, że znowu będzie sprawdzał ten czujnik położenia wału korbowego. Dodam że ten interes kosztował mnie już 600 zł, już mnie nerwica bierze.

-Dodam, że ciągle świeci mi się kontrolka ta żółta od silnika ( ale podobno ten typ tak ma - tak mówił poprzedni właściciel ) ale wczesniej zapalała się co jakiś czas i gasła a teraz świeci się na chwilę zgaśnie i zaraz się pojawia z powrotem.
:shock:
-Obroty jakoś dziwnie szaleją na luzie wzrastają i spadają i tak cały czas do 1500.
-Ostatnio jak jechałam po tej niby pierwszej naprawie kiedy hamowałam nagle zaczęły wzrastać obroty jakbym dodawała gazu :no: a pedał nie był wciśnięty.
- Wydaje mi się, że spalanie się zwiększyło, że więcej pali niż wcześniej.
- Jakoś dziwnie głośno chodzi. :shock:

Mam nadzieję, że mi ktoś coś podpowie, bo normalnie nie mam już siły wysłuchiwać tego mechanika. Albo on jest jakiś nieudolny albo mój samochód.

POMOCY!
angelika23
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 27 06 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Honda Civiv VI
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Cze 2015, 10:35

Rozumiem, że filty powietrza i paliwa były wymieniane? Jeśli tak, to warto sprawdzić:
- silniczek krokowy
- czujnik położenia przepustnicy (map sensor), jeśli nie to, to warto sprawdzić całą przepustnicę
- kolektor ssący.

No i ten czujnik położenia wału też może być prawdopodobnym winowajcom, tylko dlaczego przez tydzień było dobrze?
Czy auto było podłączone do komputera? Pokazuje jakieś błędy? Jeśli nie było podłączane, to najpierw radzę się udać tam :)

Jak dla mnie najbardziej prawdopodobnym uszkodzeniem wydaje się czujnik położenia przepustnicy. Skaczące obroty i zwiększony apetyt na paliwo, to właśnie objawy jego uszkodzenia.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

06 Cze 2015, 15:07

Dziękuję za odpowiedź :)
właśnie filtr paliwa był wymieniany jakoś chyba dawno i może to przez to :?: ??

Był podłączony do komputera ale mechanik mówił że to ciężki typ auta i nie chce współpracować z komputerami (4), a jego kolega też podobno go podłączał i niestety też nic to nie dało.
Ale wiem, że kiedyś 2 lata temu był podłączony do komp i wykazał błąd sonda lambda i to pamietam tylko, że wtedy z tym nic nie było robione.

I teraz nie mam pojęcia już co to może być.
angelika23
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 27 06 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Honda Civiv VI
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Cze 2015, 18:02

angelika23 napisał(a):Ale wiem, że kiedyś 2 lata temu był podłączony do komp i wykazał błąd sonda lambda i to pamietam tylko, że wtedy z tym nic nie było robione

Uszkodzona sonda Lambda zawyża (czasem bardzo znacząco) spalanie :!:
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

06 Cze 2015, 19:40

Ok dzięki za pomoc :) przekaże mechanikowi Twoje przypuszczenia i niech szuka przyczyny i tak już kase zgarnął więc niech się głowi ;)
angelika23
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 27 06 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Honda Civiv VI
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Cze 2015, 11:44

Twój opis problemu (gaśnięcia na ciepłym) książkowo pasuje do uszkodzenia czujnika położenia wału (jak stwierdził pierwszy mechanik), ale może być również problem z czujnikiem wałka rozrządu immo po odpaleniu nie ma już nic do gadania, szalejące obroty i inne anomalie to już inna rzecz (silnik krokowy, przepustnica lub czujnik położenia przepustnicy (TPS) tak czy siak bez podpięcia pod kompa i pełnej diagnostyki takie gdybanie to strata kasy i wymienianie w ciemno. Sonda jak kolega wyżej zauważył jeśli jest uszkodzona wzrasta spalanie i autko może gorzej się rozpędzać.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

10 Cze 2015, 15:08

heeej :) właśnie odebrałam auto od mechanika (innego mechanika) i wiecie co to prawdopodobnie było ( piszę prawdopodobnie, bo boję się, że coś mnie może jeszcze zaskoczyć ) CZUJNIK TEMPERATURY WODY :lol: :shock: normalnie masakra takie malutkie cosik a tak mi popsuło nerwy i samochód (immo brak ) mechanik powiedział, że to przez ten czujnik te obroty tak falowały i więcej Hondzia paliła ;) mam nadzieję, że to jest to ;]

pozdrawiam i dzięki za pomoc :]
angelika23
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 27 06 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Honda Civiv VI
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999