Honda Civic VI - problem z olejem

13 Mar 2019, 09:11

Witam, mam problem z moją hondą, jest to civic vi fastback z 97, problem jest taki że wpierd**a niewyobrazalną ilość oleju.... Nawet jak na syfika to za dużo żeby na 500 km zjadlo prawie cały bagnet... No i zrodził się pomysł na wymianę słupka, jest to silnik 1.4 75km no i wiadomo, fajnie było by wrzucić może jakiś trochę większy, tylko nie mam zielonego pojęcia jak z mocowaniami innych jednostek, czy skrzynia będzie mogła zostać ta sama czy łapy będą pasować, głównie chodzi o to żeby tego nie rzeźbić, jest sens coś większego czy lepiej olać temat i szukać takiego samego 1.4?
Kazikzsyfika
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: HONDA civic
Silnik: d14z4
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

13 Mar 2019, 19:01

Kazikzsyfika napisał(a):No i zrodził się pomysł na wymianę słupka, jest to silnik 1.4 75km no i wiadomo, fajnie było by wrzucić może jakiś trochę większy, tylko nie mam zielonego pojęcia jak z mocowaniami innych jednostek
Problem nie jest w samych mocowaniach ale i przeważnie w osprzęcie silnika oraz sterowniku. Taka zmiana ciągnie za sobą inne rzeczy i może być bardzo kosztowna.
Najtańszym rozwiązaniem jest wymiana na to samo.

Sprawdzałeś co jest problemem tak dużego brania oleju, uszczelniacze, pierścienie? Puszcza czarny dym?

Kazikzsyfika napisał(a):za dużo żeby na 500 km zjadlo prawie cały bagnet
To może być około litra oleju więc bardzo dużo.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

25 Mar 2019, 21:44

Powiem tak, wypija około 1,5 litra na 500-700km a że oststnio zacząłem jeździć dość często jest to bardzo duży problem, mój mechanik powiedział mi że jest to wina wyrobionej głowicy i powierchni cylundrycznych ale koszt nowej jest dlamnie zbyt duzy, odradził tez wymiane pierscieni na nowe bo kilkukrotnie juz to zrobił w takich autach i było podobno tylko gorzej, polecił zmiane oleju na bardziej gęsty i najtańszy żęby nie robić dużych kosztów, ale nawet na to nie bardzomnie stać bo sam nie pracuje a jeszcze sie ucze. Odradzał mi też pomysł wymiany silnika na inny bo ,,nie znajde nic w lepszym stanie" jego słowa... więc nie wiem już sam co powinienem zrobić, nie chce wszystkich zaoszczędzonych pieniędzy przeznaczyć na dolewki oleju ...
Kazikzsyfika
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: HONDA civic
Silnik: d14z4
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

25 Mar 2019, 23:49

Kazikzsyfika napisał(a):wypija około 1,5 litra na 500-700km a
To jest bardo dużo.

Zmiana oleju na gęstszy nie ma sensu bo i tak zaraz silnik nie da rady (poczytaj sobie co się dzieje jak jest spalany nadmiernie olej). Jazda i dolewanie 1,5 litra na 500km to koszt około 30zł najtańszego oleju czyli przy 10tkm masz 600zł o ile silnik wytrzyma do tego czasu.

Myślę że jedynym sensownym wyjściem jest zrobienie remontu.
Kazikzsyfika napisał(a):mechanik powiedział mi że jest to wina wyrobionej głowicy i powierchni cylundrycznych ale koszt nowej jest dlamnie zbyt duzy
To oddaj swoją do regeneracji.

Masz dwa wyjścia. Pierwsze to pożyczyć kase i naprawić silnik tak żebyś mógł normalnie nim jeździć. Drugie przesiąść się na komunikację miejską lub na rower. Ja nie widzę innych sensownych rozwiązań w tym przypadku.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

26 Mar 2019, 08:16

Komunikacja odpada, mieszkam na wsi więc nawet nie ma jej tutaj, a rower... No średnio widzi mi się dziennie 15 km w jedną stronę rowerem jechać... Jakie byłyby koszty regeneracji tej głowicy już tak na gotowo z wsadzeniem jej do silnika? I pytanie czy mogę ratować jeszcze ten silnik np ceramizerem bo moto doktora to ja omijam szerokim łukiem
Kazikzsyfika
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: HONDA civic
Silnik: d14z4
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Przeszkody do pokonania - dziury, zwierzęta, piesi
    Jazda wymaga od kierowców dużej czujności i uwagi, zwłaszcza, jeśli na drodze mogą spotkać pieszych czy zwierzęta. Zderzenie z nimi może skończyć się dla nich tragicznie. Dlatego ważne, aby zawsze być przygotowanym ...
    ŠKODA 120L Typ 742, 1976
    Samochód ten został zaprezentowany oficjalnie we wrześniu 1976 roku na Targach Przemysłowych w Brnie, seryjny model 105/120 (Š742) wnosił do oferty marki wiele nowego, zwłaszcza w dziedzinie bezpieczeństwa. ...