Honda Civic VI - problem z olejem

13 Mar 2019, 09:11

Witam, mam problem z moją hondą, jest to civic vi fastback z 97, problem jest taki że wpierd**a niewyobrazalną ilość oleju.... Nawet jak na syfika to za dużo żeby na 500 km zjadlo prawie cały bagnet... No i zrodził się pomysł na wymianę słupka, jest to silnik 1.4 75km no i wiadomo, fajnie było by wrzucić może jakiś trochę większy, tylko nie mam zielonego pojęcia jak z mocowaniami innych jednostek, czy skrzynia będzie mogła zostać ta sama czy łapy będą pasować, głównie chodzi o to żeby tego nie rzeźbić, jest sens coś większego czy lepiej olać temat i szukać takiego samego 1.4?
Kazikzsyfika
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: HONDA civic
Silnik: d14z4
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

13 Mar 2019, 19:01

Kazikzsyfika napisał(a):No i zrodził się pomysł na wymianę słupka, jest to silnik 1.4 75km no i wiadomo, fajnie było by wrzucić może jakiś trochę większy, tylko nie mam zielonego pojęcia jak z mocowaniami innych jednostek
Problem nie jest w samych mocowaniach ale i przeważnie w osprzęcie silnika oraz sterowniku. Taka zmiana ciągnie za sobą inne rzeczy i może być bardzo kosztowna.
Najtańszym rozwiązaniem jest wymiana na to samo.

Sprawdzałeś co jest problemem tak dużego brania oleju, uszczelniacze, pierścienie? Puszcza czarny dym?

Kazikzsyfika napisał(a):za dużo żeby na 500 km zjadlo prawie cały bagnet
To może być około litra oleju więc bardzo dużo.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

25 Mar 2019, 21:44

Powiem tak, wypija około 1,5 litra na 500-700km a że oststnio zacząłem jeździć dość często jest to bardzo duży problem, mój mechanik powiedział mi że jest to wina wyrobionej głowicy i powierchni cylundrycznych ale koszt nowej jest dlamnie zbyt duzy, odradził tez wymiane pierscieni na nowe bo kilkukrotnie juz to zrobił w takich autach i było podobno tylko gorzej, polecił zmiane oleju na bardziej gęsty i najtańszy żęby nie robić dużych kosztów, ale nawet na to nie bardzomnie stać bo sam nie pracuje a jeszcze sie ucze. Odradzał mi też pomysł wymiany silnika na inny bo ,,nie znajde nic w lepszym stanie" jego słowa... więc nie wiem już sam co powinienem zrobić, nie chce wszystkich zaoszczędzonych pieniędzy przeznaczyć na dolewki oleju ...
Kazikzsyfika
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: HONDA civic
Silnik: d14z4
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

25 Mar 2019, 23:49

Kazikzsyfika napisał(a):wypija około 1,5 litra na 500-700km a
To jest bardo dużo.

Zmiana oleju na gęstszy nie ma sensu bo i tak zaraz silnik nie da rady (poczytaj sobie co się dzieje jak jest spalany nadmiernie olej). Jazda i dolewanie 1,5 litra na 500km to koszt około 30zł najtańszego oleju czyli przy 10tkm masz 600zł o ile silnik wytrzyma do tego czasu.

Myślę że jedynym sensownym wyjściem jest zrobienie remontu.
Kazikzsyfika napisał(a):mechanik powiedział mi że jest to wina wyrobionej głowicy i powierchni cylundrycznych ale koszt nowej jest dlamnie zbyt duzy
To oddaj swoją do regeneracji.

Masz dwa wyjścia. Pierwsze to pożyczyć kase i naprawić silnik tak żebyś mógł normalnie nim jeździć. Drugie przesiąść się na komunikację miejską lub na rower. Ja nie widzę innych sensownych rozwiązań w tym przypadku.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

26 Mar 2019, 08:16

Komunikacja odpada, mieszkam na wsi więc nawet nie ma jej tutaj, a rower... No średnio widzi mi się dziennie 15 km w jedną stronę rowerem jechać... Jakie byłyby koszty regeneracji tej głowicy już tak na gotowo z wsadzeniem jej do silnika? I pytanie czy mogę ratować jeszcze ten silnik np ceramizerem bo moto doktora to ja omijam szerokim łukiem
Kazikzsyfika
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: HONDA civic
Silnik: d14z4
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Łańcuchowe rozrządy nie są bezobsługowe
    Jeśli nie chcesz mieć problemu z łańcuchowym napędem rozrządu, powinieneś nauczyć się dbać o nowoczesny silnik. Myślisz, że skoro kupiłeś nowy lub kilkuletni samochód, to nie musisz nawet zaglądać pod maskę pomiędzy ...
    Toyota Land Cruiser 300 – silnik V6 i napęd hybrydowy
    Nowa Toyota Land Cruiser 300 zostanie najprawdopodobniej pokazana w sierpniu. Legendarna terenówka na ramie ma według doniesień japońskiego magazynu Best Car Web otrzymać platformę TNGA i napęd hybrydowy z silnikiem ...