Honda Civic VII 1.4 pali jak smok

29 Gru 2016, 12:56

Witam!
Mam od jakiegoś czasu problem z moją Hondą.Jest to Civic 7 generacji z silnikiem 1.4. Auto kupiłem w lipcu na początek zrobiłem wszystkie rzeczy co trzeba po zakupie, czyli rozrząd, olej i filtry z tym, że któryś mechanik stwierdził, że jest jeszcze ok i nie ma co wymieniać. Auto ogólnie igła mechanicznie i blacharsko, ale od jakiegoś czasu niepokoi mnie spalanie. Na początku w lecie Honda paliła 8,5l w mieście na trasie schodziłem poniżej 7 luźno jadąc 130-140. W mieszanym z lekką przewagą miasta na pełnym baku bez rezerwy ok. 42l przejeżdżałem ~620km w cyklu mieszanym. Przyszła zima i liczyłem się z tym, że przy takich warunkach i zmianie opon na zimowe spalanie wzrośnie. Na początku listopada przy temperaturach rzędu 5 st C spalanie wychodziło mi +-9l w mieście. Jednak w ostatnim czasie spalanie mi ciągle rośnie i teraz w cyklu mieszanym 300km trasa 150km miasto spalił mi średnio prawie 10l a po mieście samym wychodzi czasem nawet pod 11l. Nawet biorąc pod uwagę, że odcinki jakie pokonuje w mieście to zazwyczaj ~10km to i tak jak na 1.4 to o wiele za dużo i mój portfel zaczyna już powoli tego nie wytrzymywać :cry: Zna ktoś może prawdopodobną przyczynę tego stanu rzeczy i mógłby mi jakoś pomóc?
LordBendtner
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 17 06 2012
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Nie mam

30 Gru 2016, 15:56

LordBendtner napisał(a):Na początku w lecie Honda paliła 8,5l w mieście na trasie schodziłem poniżej 7 luźno jadąc 130-140.
Ciekawe jest to że te silniki 1.4 nie pala wcale mniej od 1.8 VTEC :)

LordBendtner napisał(a):Na początku listopada przy temperaturach rzędu 5 st C spalanie wychodziło mi +-9l w mieście. Jednak w ostatnim czasie spalanie mi ciągle rośnie i teraz w cyklu mieszanym 300km trasa 150km miasto spalił mi średnio prawie 10l a po mieście samym wychodzi czasem nawet pod 11l.
Sprawdź w jakim stanie jest filtr powietrza czy nie jest przypchany. Czy samochód ma lekkość toczenia (czasem lekko trzymające hamulce są powodem takiego problemy). Warto podłączyć się pod komputer i sprawdzić jak pracują sondy.
Nie wiem jak wygląda twoja technika jazdy, ale myślę że Honda z tym silnikiem w cyklu mieszanym takim jak podałeś wyżej powinna zmieścić się w około 9 litach na setkę.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

31 Gru 2016, 23:05

Sprawdż jak sugeruje kolega wyżej opory toczenia kół - jest zima, jest sól, mógł któryś zacisk hamulcowy się zabrudzić i lekko trzyma. Auto do góry i kręcić każdym kołem. Inna przyczyna to temperatura płynu chłodzącego - zwróć uwagę co pokazuje ci wskaźnik - tak jak zawsze, czy jest nieco niżej wskazówka? To wskazywałoby na termostat. A wtedy silnik dłużej chodzi na ssaniu. Filtr powietrza też ma znaczenie. No i oczywiście pooglądaj, czy nie cieknie ci gdzieś to paliwo - na złączkach przy filtrze, na przewodach, bak czy nie jest lekko dziurawy, na wtryskiwaczach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Sty 2017, 08:15

Honda katalogowo podaje spalanie w miescie 8.3l ,jest zima,krotkie trasy,moze byc wszystko ok.Mam porownanie,gdy bylo cieplo jezdzac swoim autem 5km w jedna strone i po poludniu z powrotem spalal mi ok.7l,temp.silnka przy celu pozazuje mi.ok.75st.c,wlewam pod korek co 100km.Gdy przyszly mrozy pali 10 l.Gdy zrobilem dalsza przejazdzke,ok 50 km a nastepne 50 km jak zwykle,spalanie spadlo do 8 l.Latem nigdy konsumpcja nie przekroczyla mi 6.5 l,na trasie 5.5 l max a minimalne spalanie jakie uzyskalem na trasie to 4.2 l.Prosze wyciagnac wnioski.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Rajdowy hat-trick Toyoty
    25 sierpnia 2019 r. trzy załogi zespołu Toyota Gazoo Racing zajęły całe podium ADAC Rally Deutschland. Przy okazji przypomnijmy inne, potrójne zwycięstwa Toyoty, które wydarzyły niegdyś się w Afryce. Hat-trick. ...