Honda Civic VII - chropoczenie trzeszczenie

17 Lip 2010, 10:51

Witam wszystkich mam mały problem z moją Honda mianowicie podczas skręcania wyraźnie słychać chropoczenie oraz trzeszczenie - tak bym to opisał..

owe chropotanie trzeszczenie podczas skręcania kierownicą występuje tylko w lecie w zimie jest ok nic nie słychać.

byłem u niejednego mechanika i każdy "przypuszcza" co innego a nie masz ochoty wymieniać połowy samochodu

przykładowe teorie

1)układ kierowniczy

2) sworzeń wahacza górnego - podobno jest wysuszony smar się skończył a nie ma - znowu - podobno opcji "dosmarowania" i trzeba sworznie wymieniać na nowe - jeżeli to sworznie ile powinna mnie taka wymiana wynieść ??.

czy w civicu VII sworzeń można wymienić osobno czy razem z wahaczem??



pozdrawiam
bertjow
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Wrocław

21 Lip 2010, 20:37

Czy sworzeń jest wymienny to sobie zobacz na Allegro czy są dostępne sworznie czy całe wahacze.Tak, może to być sworzeń ale równie dobrze łożyska amortyzatora.Sworznie porządnej firmy na naszych drogach wytrzymują ok.120 kkm,ten z prawej strony,ten z lewej dłużej.Nie ma czegoś takiego jak wysuszenie sworznia,może pęknąć gumowa osłonka i jest za niedługo koniec.Sworznie zużywają się najszybciej w obrębie plastikowej podkładki pod kulą sworznia,gdy ona się wytrze pojawia się luz i degradacja następuje błyskawicznie.Gdy będziesz kupował to celuj w porządną firmę,tutaj nie oszczędzaj.Polecam FEBI,TRW dość tanie a bardzo wysokiej jakości :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Sie 2010, 18:30

Żeby za dużo nie inwestować na początku spróbuj dołożyć smaru do maglownicy. Włazisz pod samochód, rozpinasz dwie gumowe osłonki i ładujesz smaru ile wlezie.

Drugie co zrób, nasmaruj lub wymień gumowe tulejki drążka stabilizacyjnego.

Jak nie pomoże dopiero wtedy szukaj przyczyny w sworzniach lub łożyskach...
owsikk
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Szydłowiec

05 Sie 2010, 22:33

owsikk napisał(a): nasmaruj

A mozesz zdradzić uczony kolego czym ma niby smarowac te tulejki stabilizatora... :?: :?: :mrgreen:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

18 Sie 2010, 09:15

Jasne, podjedź do zakładu wulkanizacji, poproś sympatycznego pana w ogrodniczka o trochę smaru którego używają do zakładania opon i typ oto specyfikiem nasmaruj tulejki drążka.
owsikk
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Szydłowiec
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Najbardziej ekonomiczne SUV-y
    Specjaliści z amerykańskiej organizacji Consumer Reports po raz kolejny wzięli pod lupę paliwożerność SUV-ów i wybrali najbardziej oszczędne auta z tego segmentu. Wszystkie przetestowane przez Amerykanów egzemplarze ...