Lovato34 napisał(a):No ja bym miał wątpliwości kto mniej wie..to dlaczego diesle które mają po 250-280 nm za to 90-120 koni nie przyspieszają szybciej niż 150-180 konne auta które ledwo 200 maja?
dlatego, że diesle się nie kręcą wysoko, a zakres użytecznych obrotów to bagatela 2000obr./min
![OK :ok:]()
BMW 328i ma bardzo fajny płaski moment obrotowy w szerokim zakresie, stąd szedł łeb w łeb z Tobą gdzie masz większą wartość w mniejszym zakresie
Trochu mnie dziwi, że tego nie wiesz modząc swojego Golfa.
Ciekawe w tym tłumaczeniu są też trolejbusy czy auta elektryczne. Moment masz od 0 obrotów do końca i jak taki trolejbus startuje na światłach to łatwo go nie wyprzedzisz na początku zwykłym autem - oczywiście jakby był pusty i kierowca nie musiałby martwić się o pasażerów
Oczywiście elektryczna Tesla S zawstydziła wszystkie M-ki, RSki czy AMG swoim przyśpieszeniem, bo ma moment
ot całą filozofia
Oczywiście zgadzam się, że moc jest ważna szczególnie przy wysokich prędkościach ale nie najważniejsza
![OK :ok:]()
W końcu to moment, a nie moc niszczy skrzynie, sprzęgła czy półoski
![Uśmiechnięty :)]()
Dlatego też ogranicza się elektronicznie moment w mocnych autach jak AMG Mesia gdzie łapał 1000Nm ale reszta łącznie z oponami nie dawały rady
Zresztą
szybki nie raz poruszał temat i ładnie tłumaczył, że cyferki na papierze nie są najważniejsze, a ich jakość na drodze
![Uśmiechnięty :)]()
edit:
ten filmik wyjaśnia wszystko:
[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]