Honda Civic - zadymienie ze zbiornika wyrównawczego

03 Mar 2020, 11:16

Dzień dobry.

Wczoraj napotkałem problem z moim samochodem - Honda Civic VIIgen 2002r., 1.6 V-Tec. Nie znam się zbytnio na samochodach, dlatego postanowiłem podpytać Was, tych bardziej doświadczonych :)

Jadąc wczoraj autem, do pewnego momentu wszystko było bez zarzutu, po czym nagle odłączyło mi dopływ LPG (mam gaz sekwencyjny, przy konkretnej temperaturze włącza się/przy niższej wyłącza), z dmuchaw zaczęło lecieć chłodne powietrze, a licznik pokazał maksymalną temperaturę. Stanąłem na boku, podniosłem maskę, a ze zbiorniczka wyrównawczego zaczęła wydobywać się para, jakby coś się tam gotowało. Był dźwięk "bulgotania" przez jakieś 30 sekund, po czym wszystko ustało (wydobywająca się para i dźwięk).

Dodam, że nie mam korka od tego zbiorniczka (jest otwarty), przez co cały silnik oblał się płynem chłodniczym.

Czy ktoś wie, co może być powodem takiej wariacji temperatur i wywalenia płynu na cały silnik, czy to może być groźne i co powinienem zrobić?

Uprzedzając pytania - jakiś czas temu (2/3 miesiące temu) wymieniałem trójniki układu chłodzenia (DP) oraz termostat.

Więcej szczegółów pod moim wcześniejszym problemem: honda-civic-vii-1-6-nagle-odciecia-ciepla-vt118494.htm

Pozdrawiam!
wolfu
Nowicjusz
 
Posty: 18
Zdjęcia: 1

03 Mar 2020, 11:36

Musisz uzupełnić płyn i założyć korek. Sprawdzić też trzeba czy płyn w zbiorniku nie będzie bulgotał i tu warto zrobić tani test na CO2.

Sprawdź płyn na przemarzanie bo być może jest już stary i jego temperatura wrzenia jest dużo niższa.

Jechałeś raczej spokojnie czy dynamicznie kiedy to się stało?

Masz taki zbiornik na płyn chłodniczy jak w tym temacie honda-civic-vii-pod-maska-ktore-i-jakie-zbiorniczki-vt78028.htm
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

03 Mar 2020, 12:34

Musisz uzupełnić płyn i założyć korek. - tak zrobię. Pytanie może głupie, ale gdzie nabyć taki korek? Rozumiem, że tylko pobliskie auto-złomy, czy jest opcja kupna go przez internet? Na allegro są tylko korki od chłodnicy, a nie od zbiorniczka.

Sprawdzić też trzeba czy płyn w zbiorniku nie będzie bulgotał i tu warto zrobić tani test na CO2. - taki test zrobię na jakiejś stacji diagnostycznej?

Sprawdź płyn na przemarzanie bo być może jest już stary i jego temperatura wrzenia jest dużo niższa. - masz po prostu na myśli płyn chłodniczy? Uzupełniam go dosyć często.

Jechałeś raczej spokojnie czy dynamicznie kiedy to się stało? - jechałem spokojnie przez centrum Wrocławia, co chwilę stając na czerwonych światłach.

Masz taki zbiornik na płyn chłodniczy jak w tym temacie? - dokładnie taki.

Plus pytanie zapewne dla Was śmieszne, ale dla mnie całkowicie poważne - czy płyn chłodniczy powinienem uzupełniać tylko przez korek od chłodnicy, czy również w zbiorniczku wyrównawczym?
wolfu
Nowicjusz
 
Posty: 18
Zdjęcia: 1

03 Mar 2020, 20:59

wolfu napisał(a):czy płyn chłodniczy powinienem uzupełniać tylko przez korek od chłodnicy, czy również w zbiorniczku wyrównawczym?

Przez korek chłodnicy do pełna . Zbiorniczek wyrównawczy potem do zadanego poziomu . Wszystko na zimnym motorze.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4959
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

03 Mar 2020, 22:41

@up tak też zrobiłem. Niestety, testowa jazda (4-5km) ze złym rezultatem, poziom temperatury był prawie na max...

Zdjęcie

Wydaje mi się, że to uszczelka pod głowicą... :no: Przy mega szczęściu to tylko wadliwy termostat, który wymieniałem 3 miesiące temu
wolfu
Nowicjusz
 
Posty: 18
Zdjęcia: 1

04 Mar 2020, 22:53

wolfu napisał(a): taki test zrobię na jakiejś stacji diagnostycznej?
Raczej musisz sobie go sam kupić i zrobić lub umówić się z jakimś mechanikiem żeby Ci go wykonał.
wolfu napisał(a):tak zrobię. Pytanie może głupie, ale gdzie nabyć taki korek? Rozumiem, że tylko pobliskie auto-złomy, czy jest opcja kupna go przez internet? Na allegro są tylko korki od chłodnicy, a nie od zbiorniczka.
Nie pamiętam jak tam dokładnie jest ale korek może występować tylko w przypadku kompletu czyli zbiorniczek + korek.
wolfu napisał(a):masz po prostu na myśli płyn chłodniczy? Uzupełniam go dosyć często.
Rura górna od chłodnicy jak się układ rozgrzeje jest mocno twarda?

To co się dzieje u ciebie wskazuje na uszczelkę i faktycznie tak może być ale trzeba to dokładanie sprawdzić.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    QG0 - okres obsługi (standardowy okres obsługi)
    Przegląd ten dokładnie to QG0 (bez systemu przedłużonego czasu między przeglądami). Co 15 000 km należy wykonać serwis olejowy. Po upływie roku należy wykonać przegląd roczny, przy czym przegląd roczny zawsze zawiera serwis ...

07 Mar 2020, 13:45

Witam ponownie :)

Byłem u pobliskiego mechanika. Nigdy u niego nie byłem, gość wydaje się mega w porządku i uczciwy. Jeśli finalnie usterka będzie zażegnana, to z chęcią podam jego adres.

W każdym razie, mechanik stwierdził, że to nie termostat. Dolał płynu do oporu i faktycznie teraz nie łapie wysokiej temperatury. Stwierdził, że powodem może być po prostu korek od chłodnicy (zamówił zamiennik), oraz przy okazji wymienię pojemniczek wyrównawczy, bo poprzedni był bez korka i ogólnie zabrudzony. To też mogło powodować awarie, że nie było tam korka (przez co z resztą ostatnio miałem cały zalany silnik). Umówiliśmy się na najbliższy poniedziałek, mam nadzieję, że to faktycznie będzie taki błahy powód.

Niepokoi mnie jednak fakt, że od wizyty u niego i dolania tego płynu chłodniczego (to była środa), dziś sprawdzałem stan i sporo tego płynu uciekło (zarówno z wlewu chłodnicy jak i pojemnika wyrównawczego). Mam tylko nadzieję, że to faktycznie nie jest uszczelka.

W każdym razie na dniach dam znać, jak sytuacja się ma. Dzięki za, jak zwykle, niezawodne porady. Życzę udanego weekendu!
wolfu
Nowicjusz
 
Posty: 18
Zdjęcia: 1

13 Mar 2020, 15:32

I jak wymieniłeś korek i zbiorniczek wyrównawczy?
wolfu napisał(a):Niepokoi mnie jednak fakt, że od wizyty u niego i dolania tego płynu chłodniczego (to była środa), dziś sprawdzałem stan i sporo tego płynu uciekło (zarówno z wlewu chłodnicy jak i pojemnika wyrównawczego).
Może go wywala na zewnątrz przez brak tego korka?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

13 Mar 2020, 20:25

Wymieniłem. Następnego dnia wymieniłem termostat. Niestety, prawda okazała się brutalniejsza - uszczelka pod głowicą. Całość wyniesie ponad dwa tysiące... Jedyny plus, że odkąd mam ten samochód (5 lat), to jest to pierwsza rzecz, która się sknociła... W każdym razie, dziękuję wszystkim za pomoc, robiliście co w Waszej mocy.

Życzę Wam dużo zdrowia w tym obecnym epidemiologicznym świecie.
wolfu
Nowicjusz
 
Posty: 18
Zdjęcia: 1

14 Mar 2020, 20:16

Dzięki :naughty: trzeba uważać na tą koronę...

wolfu napisał(a):Niestety, prawda okazała się brutalniejsza - uszczelka pod głowicą. Całość wyniesie ponad dwa tysiące...
Zdarza się... oby została dobrze wymieniona to nie będziesz miał problemów. Tak z ciekawości jaki masz przebieg przy uszkodzeniu uszczelki UPG?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

14 Mar 2020, 20:29

Jest tam około 335 tysięcy aktualnie
wolfu
Nowicjusz
 
Posty: 18
Zdjęcia: 1

14 Mar 2020, 20:37

wolfu napisał(a):Jest tam około 335 tysięcy aktualnie
Całkiem przyzwoicie :) to już przebieg gdzie takie rzeczy mogą się niestety zdarzyć nawet jak ktoś dba o auto.
Daj znać jak będziesz po operacji wymiany czy wszystko będzie grało jak należy, powodzenia!
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

23 Mar 2020, 21:22

Hej. Jestem świeżo po wymianie uszczelki, oleju z filtrami, płynu chłodniczego i splanowaniu głowicy.

Zrobiłem dziś testowe 120 kilometrów na różnych prędkościach (do 160km/h), wszystko sprawuje się jak należy. Z dmuchaw leci wrzątek, nie rozłącza gazu, temperatura nie wariuje.

Stwierdziłem jednak, że jeszcze nie będę uznawał problemu za zamknięty, albowiem wcześniej potrafił przejechać 200 kilometrów bez zarzutu, i nagle momentalnie się zagotować.

W każdym razie, póki co wszystko jest okej, nie zapeszajmy. Dziękuję raz jeszcze za pomoc i cenne wskazówki, jak zwykle byliście niezawodni!
wolfu
Nowicjusz
 
Posty: 18
Zdjęcia: 1

07 Kwi 2020, 09:07

wolfu napisał(a):Zrobiłem dziś testowe 120 kilometrów na różnych prędkościach (do 160km/h), wszystko sprawuje się jak należy. Z dmuchaw leci wrzątek, nie rozłącza gazu, temperatura nie wariuje.
No i super :ok: Daj znać jeszcze jak zrobisz więcej km czy będzie wszystko ok ale ja obstawiam że tak :)
wolfu napisał(a):Dziękuję raz jeszcze za pomoc i cenne wskazówki, jak zwykle byliście niezawodni!
Staramy się :mrgreen:
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!