Honda Civic - zadymienie ze zbiornika wyrównawczego

03 Mar 2020, 11:16

Dzień dobry.

Wczoraj napotkałem problem z moim samochodem - Honda Civic VIIgen 2002r., 1.6 V-Tec. Nie znam się zbytnio na samochodach, dlatego postanowiłem podpytać Was, tych bardziej doświadczonych :)

Jadąc wczoraj autem, do pewnego momentu wszystko było bez zarzutu, po czym nagle odłączyło mi dopływ LPG (mam gaz sekwencyjny, przy konkretnej temperaturze włącza się/przy niższej wyłącza), z dmuchaw zaczęło lecieć chłodne powietrze, a licznik pokazał maksymalną temperaturę. Stanąłem na boku, podniosłem maskę, a ze zbiorniczka wyrównawczego zaczęła wydobywać się para, jakby coś się tam gotowało. Był dźwięk "bulgotania" przez jakieś 30 sekund, po czym wszystko ustało (wydobywająca się para i dźwięk).

Dodam, że nie mam korka od tego zbiorniczka (jest otwarty), przez co cały silnik oblał się płynem chłodniczym.

Czy ktoś wie, co może być powodem takiej wariacji temperatur i wywalenia płynu na cały silnik, czy to może być groźne i co powinienem zrobić?

Uprzedzając pytania - jakiś czas temu (2/3 miesiące temu) wymieniałem trójniki układu chłodzenia (DP) oraz termostat.

Więcej szczegółów pod moim wcześniejszym problemem: honda-civic-vii-1-6-nagle-odciecia-ciepla-vt118494.htm

Pozdrawiam!
wolfu
Nowicjusz

Zdjęcia: 1

03 Mar 2020, 11:36

Musisz uzupełnić płyn i założyć korek. Sprawdzić też trzeba czy płyn w zbiorniku nie będzie bulgotał i tu warto zrobić tani test na CO2.

Sprawdź płyn na przemarzanie bo być może jest już stary i jego temperatura wrzenia jest dużo niższa.

Jechałeś raczej spokojnie czy dynamicznie kiedy to się stało?

Masz taki zbiornik na płyn chłodniczy jak w tym temacie honda-civic-vii-pod-maska-ktore-i-jakie-zbiorniczki-vt78028.htm
Cichy77
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

03 Mar 2020, 12:34