

Honda Clarity Fuel Cell to pierwszy pojazd zasilany wodorem, w którym wszystkie elementy układu napędowego zostały umieszczone pod maską. Zabieg taki był możliwy dzięki zmniejszeniu gabarytów zespołu ogniw paliwowych o 33%, przy jednoczesnym zwiększeniu gęstości mocy o 60%, w porównaniu z podzespołami montowanymi w Hondzie FCX Clarity. Zastosowanie bardziej zwartych ogniw oraz zintegrowanego układu napędowego pozwoliło również na wygospodarowanie większej przestrzeni w 5-osobowej kabinie.
W Europie model Clarity Fuel Cell dostępny będzie na wybranych rynkach, w ramach programu HyFIVE, którego celem jest promocja potencjału, wykorzystania i rozwoju infrastruktury do tankowania pojazdów z napędem wodorowym. Wspólnie z partnerami branżowymi, Honda chce poznawać rzeczywiste doświadczenia użytkowników pojazdów z napędem wodorowym i dedykowanych im stacji tankowania. Pierwsze egzemplarze modelu Clarity Fuel Cell pojawią się na Starym Kontynencie pod koniec tego roku.
źródło: Honda; (1) Wartości zapotrzebowania na paliwo wodorowe w przeliczeniu na zużycie benzyny wynoszą odpowiednio 3,41 l/100 km w cyklu miejskim, 3,51 l/100 km w cyklu pozamiejskim oraz 3,46 l/100 km w cyklu mieszanym, a zasięg 589 kilometrów. Dane w oparciu o ranking EPA 2017, wyłącznie do celów poglądowych i porównawczych. Zużycia paliwa i zasięg może być inny, zależnie od indywidualnego stylu jazdy, aktualnego stanu technicznego pojazdu, warunków drogowych, kondycji układu napędowego oraz szeregu innych czynników.