Honda CRV a Subaru Forester

01 Lut 2010, 22:25

Witam,
Mam problem odnośnie kupna samochodu. Zastanawiam się pomiędzy Hondą CRV III Elegance (ewentualnie Executive lub Elegance lifestyle?) 2.0 z manualką + wersją Sun&Light, a Subaru Forester III manual (wersja 2.0D XE). Który samochód bardziej polecacie? Od razu mówię, że możecie też proponować inne SUV-y do ok. 130 tys.

Zależy mi też na czujnikach cofania (parkowania) i teraz pytanie do uzytkowników Subaru, czy owe czujniki Forester posiada (w specyfikacji nie jest to napisane).
Chris1995
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Gdańsk

02 Lut 2010, 00:35

przeczytałem kilka gazet i powiem tylko tyle subaru!
ryba1977
ryba1977
Aktywny
 
Posty: 320
Miejscowość: poznań

02 Lut 2010, 09:00

Tylko Subaru! :lol:
slowik93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 478
Miejscowość: Augustów

02 Lut 2010, 09:04

Forek:)
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

02 Lut 2010, 09:21

Dobra, a co jeśli chodzi czujniki cofania w Forku? Są czy nie ma? Dla mnie to wazne
Chris1995
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Gdańsk

02 Lut 2010, 10:19

Przeczytaj dokładnie cpecyfikacje danej wersji wyposażenia, jesli nie ma jej na liscie to zapewne nie ma, ewentualnie mogą być w opcji.
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Samochody klasy A - przegląd rynku
    Najmniejsze miejskie samochody mają na naszym rynku ustabilizowaną pozycję – przede wszystkim ze względu na swoją cenę, która rzadko przekracza kwotę 40 tys. zł. Co więcej, producenci coraz lepiej wyposażają ...

02 Lut 2010, 10:25

dołożyć czujniki to koszt ok 100-300 zł, więc majątek nie jest :D
neovo
neovo
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: lublin

02 Lut 2010, 11:26

neovo napisał(a):dołożyć czujniki to koszt ok 100-300 zł, więc majątek nie jest :D

Chciałbyś miec jakies dziury w zderzaku? albo coś przeyklejone taśmą? Takim sposobem można kupic auto w podstawowej wersji i wszystko dołożyć na własną ręke, za elektryczne szyby nie zapłacisz wtedy 1000zł tylko 100, za radio nie 1500 tylko 500, za halogeny nie 700 tylko 200.
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

02 Lut 2010, 15:41

Dlaczego wg was Subaru jest lepsze? Podajcie jakieś argumenty.

Jeszcze mam pytanie do napędu. Wiem, że w CRV jest napęd na przednie koła, jeśli jednak ślizgają się one, komputer dołącza tylne koła. Czy wg was jest to dobre rozwiązanie, jeśli będę zwykle jeździł po mieście.

Według moich informacji w Foresterze napęd na 4 koła jest stały.
Chris1995
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Gdańsk

05 Lut 2010, 19:50

Co wybrać? Każdy z powyższych przytacza inne argumenty. Jedne oparte na merytorycznych przesłankach, inne na mitach. Ja sam też pewnie byłbym nieobiektywny gdybym miał się po którejkolwiek stronie opowiedzieć. Jedyne co Ci Chris1995 mogę poradzić, to byś sam porównał te samochody. Można to zrobić za pomocą porównywarki firmy Jato, oni zbierają dane bezpośrednio od wszystkich koncernów samochodowych, więc na pewno mają aktualne i wiarygodne dane. Znalazłem wejście na nią ze strony Subaru, ale podobno ze stron innych firm motoryzacyjnych też można na nią wejść, słyszałem między innymi o Hyundaiu. Bardzo fajny system, pozwala porównywać auta na różne sposoby, jak choćby porównując ich dane, wyposażenie standardowe, bądź dodatkowe.
Zalety interesujących Cię samochodów możesz zobaczyć pod linkiem:
lub tym (w druga stronę):
czy porównując wyposażenie standardowe i dane techniczne, jak w tym przypadku
Choć jak to w życiu bywa, ideałów nie ma. Z tego co zauważyłem, to Jato pominęło układ samopoziomowania nadwozia, w który wyposażony jest Forester.
Za Subaru przemawia też jego stały napęd wszystkich kół, którego zalety i wpływ na bezpieczeństwo są bezdyskusyjne. I to nie tylko przy aurze takiej jaką mamy obecnie za oknami, ale w każdych warunkach drogowych. Taki napęd, to bezpieczniejsza jazda nie tylko po śniegu i lodzie, ale również latem po mokrym asfalcie, to również łatwiejsze pokonywanie wszechobecnych na naszych drogach kolein.
Co ciekawe amerykanie (Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego) uznali Forestera za najbezpieczniejszy samochód 2010, a dokładnie Najbezpieczniejszy Wybór 2010 roku. O czymś to świadczy, przecież oni są na punkcie bezpieczeństwa zakręceni od lat. Jako pierwsi wprowadzili przepisy nakazujące montowanie pochłaniających energię zderzaków i inne. No tak, miałem nie stawać po żadnej stronie, chyba nie do końca mi się udało.
A tak na koniec, jak to często bywa najprostsze pomysły przychodzą nam jako ostatnie, przecież możesz się po prostu przejechać jednym i drugim autem, wszak wszyscy dealerzy oferują coś takiego.
maniekw
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Łódź