Honda CRV check engine wypadanie zapłonu na 4 cylindrze

25 Lip 2017, 13:56

Witam,

Na wstępie chciałem nadmienić że jestem nowym użytkownikiem forum i jest to mój pierwszy post na jakimkolwiek forum samochodowym dlatego proszę o wyrozumiałość.
Ale do rzeczy, od niedawna jestem posiadaczem Hondy CRV drugiej generacji z 2006 roku z silnikiem 2,0 i-VTEC (150 KM) benzyna plus LPG. Autko ma przejechane około 300 tyś z czego od połowy żywotności ma założoną instalacje LPG.
Od niedawna podczas jazdy na beznzynie bądź odpalania silnika wyskoczyła mrygająca kontrolka check oraz pojawiła się nierówna praca obrotów. Okazało się że jest to wypadanie zapłonu na 4 cylindrze.. Nadmienie że auto bez zarzutu pracuje na LPG.
Po konsultacji z mechanikiem wymieniłem świece ale bez efektu, dalej została sprawdzona cewka ale ona również działa jak należy. Przy okazji przeczyszczona kostka od wpięcia wtryskiwacza. Zostało również zmierzone ciśnienie w silniku i wszytsko jest jak dobrze.
No więc kupiłem nowy wtryskiwacz ale i to niestety nie pomogło..
Mechanik nie ma już pomysłu co może być powodem awarii i rozkłada ręce, zasugerował wizytę u elektryka ale w okolicy nie ma nikogo kto zajmowałby się Hondą. Dodam że po wypięciu kostki wtryskiwacza 4 cylindra nie ma różnicy w pracy silnika (Na innych znaczny spadek obrotów).

Prośba do was, może ktoś miał podobny problem?? Albo wie co może być przyczyną awarii? Liczę na każdą podpowiedź oraz sugestię :(

Z góry dzięki i pozdrawiam
tomekz560
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 17 09 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Honda CRV II
Silnik: 2.0 i-VTEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

25 Lip 2017, 14:04

tomekz560 napisał(a):Dodam że po wypięciu kostki wtryskiwacza 4 cylindra nie ma różnicy w pracy silnika (Na innych znaczny spadek obrotów).
A jak odepniesz kostkę od cewki na tym 4 cylindrze też pewnie nie ma różnicy w pracy?

Ja obstawiam problem z kablami od cewki lub wtryskiwacza. Trzeba je dokładnie sprawdzić być może gdzieś w koszulce jest pęknięty przewód stąd problem wypadania zapłonu. Elektryk na pewno sobie z tym poradzi i przemierzy te kable. Możesz też sam się z tym pobawić jak masz miernik.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Lip 2017, 03:55

Sprawdziłem napięcie na kostce od wtryskiwacza oraz cewki.
I jest takie samo jak na pozostałych cylindrach :(
tomekz560
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 17 09 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Honda CRV II
Silnik: 2.0 i-VTEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

28 Lip 2017, 10:14

tomekz560 napisał(a):Sprawdziłem napięcie na kostce od wtryskiwacza oraz cewki.
I jest takie samo jak na pozostałych cylindrach
Czyli biorąc pod uwagę to co piszesz w pierwszym poście:
tomekz560 napisał(a):Okazało się że jest to wypadanie zapłonu na 4 cylindrze.. Nadmienie że auto bez zarzutu pracuje na LPG.
problem wskazuje na sam wtrysk benzyny czwartego cylindra.

Możesz to sprawdzić i zamienić wtryski np. trzeci z czwartym. Jak się okaże że na trzecim pojawi się problem a na czwartym będzie ok to masz winowajcę zamieszania :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Lip 2017, 16:53

Wtrysk jest dobry. Kupiłem nowy założyłem i nadal to samo. Później nawet zamieniłem z tym który działał na pierwszym cylindrze i nadal zero rezultatu
tomekz560
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 17 09 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Honda CRV II
Silnik: 2.0 i-VTEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

28 Lip 2017, 19:38

No to jeszcze powiedz czy to wypadanie zapłonu jest sporadyczne czy cały czas jest problem i nierówno silnik pracuje na benzynie?
Błąd jest jeden czy są jeszcze jakieś inne?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Odśnieżarka? Zachowaj bezpieczny odstęp!
    Niskie temperatury i opady śniegu powodują, że na ulicach często pojawiają się odśnieżarki i posypywarki. Chociaż nie są pojazdami uprzywilejowanymi, zachowanie pewnych środków ostrożności przez innych uczestników ...
    Co potrafią skrzynie biegów? Ręczna czy automatyczna?
    Wytworzenie momentu napędowego to dopiero połowa sukcesu samochodu – moment ten trzeba jeszcze przenieść na koła. By odbywało się to efektywnie i komfortowo, ŠKODA opracowała szeroką ofertę układów napędowych ...

28 Lip 2017, 20:12

Może być uszkodzony komputer LPG.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4919
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Lip 2017, 16:53

Na początku check zaświecił się raz, później mu przeszło. Teraz jest cały czas tak. Silnik pracuje nie równo, coś jakby pracwał na 3 cylindrach tylko.
bonifacy myślisz że LPG mogło odciąć wtrysk benzynowy??
jakieś 2 tyś kilometrów temu byłem na gruntownym serwisie LPG.
Od wymiany filtrów po przez przewody, reduktor, i regulacje wtrysku. Ponieaż wcześniej miałem problem z nieszczelną instalacją i LPG i odcinaniem gazu.
Co prawda wypadanie zapłonu na wstrysku beznzynowym pojawiło się przed serwisem gazu. Ale od niedawna auto nie pracuje na jednym cylindrze nieprzerwalnie.
tomekz560
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 17 09 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Honda CRV II
Silnik: 2.0 i-VTEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

29 Lip 2017, 19:22

tomekz560 napisał(a):bonifacy myślisz że LPG mogło odciąć wtrysk benzynowy??
Instalacja LPG wymaga modyfikacji podłączeń elektrycznych . Sterowanie wtryskiwaczami przechodzi niejako przez komputer gazu. To w nim jest układ przełączający dla wyboru trybu pracy gaz/pb. Aż się prosi dla diagnozy problemu przywrócenie oryginalnego połączenia ECU- wtryskiwacze. Przynajmniej dla tego 4-tego.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4919
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

31 Lip 2017, 10:18

Ta bym sprawdził tak jak pisze [email widoczny po zalogowaniu] Sprawdziłbym dokładnie kable od niedziałającego wtrysku i podłączenia z komputerem od LPG. Jeżeli masz pewność (a masz bo sprawdzałeś) że wtrysk jest dobry to problem musi leżeć gdzieś przed nim. Układ zapłonowy można wykluczyć bo na LPG silnik pracuje poprawnie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Sie 2017, 18:26

Witam,

Nareszcie problem z głowy ::) Wielkie dzięki :)
Winna byłą instalacja LPG a konkretnie w instalacji którą posiadam jest osobny "moduł wtryskowy/ symulator ciśnienia paliwa" który uległ awari i był do wymiany (w załączniku foto). Teraz wszystko działa jak należy. Jeszcze raz dzięki :)
tomekz560
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 17 09 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Honda CRV II
Silnik: 2.0 i-VTEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

04 Sie 2017, 09:20

No to pozostaje Ci cieszyć się jazdą i życzyć szerokości :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999