Honda CRV I 01r Falujące obroty

18 Sty 2016, 16:57

Witam. Od 1,5 miesiąca walczę z obrotami silnika. Wymienione już milion podzespołów
-kable,kopułka, świece, silnik krokowy i wężyk podciśnienia bo był sparciały Ustawiane były zawory plus ogólny przegląd elektryki itp.
Na początku falowały od 100 do 1000 i tylko na zimnym teraz falują na zimnym i ciepłym silniku 1000 do 1500 Sad

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



ps. honda posiada LPG ale od jakiegoś czasu głownie PB używam
djdred
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: HONDA CR-V
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

18 Sty 2016, 17:11

Sam walczysz ?? Czy mechanik jakiś ?? Po podłączeniu pod kompa nic nie można znaleźć ?? Sprawdziłeś dokładnie cały dolot powietrza czy nie zasysa gdzieś "lewego" ??
W większości przypadków krokowiec jest odpowiedzialny, ale skoro wymieniłeś.. Lepszym rozwiązaniem byłoby podmienienie z innej dobrej Hondy.. Bo ten nowy wcale nie musi być sprawny..

P.S. Odepnij na trochę aku i potem odpal i zostaw na wolnych obrotach kilka minut..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

18 Sty 2016, 17:23

Sam nie, dwa warsztaty już walczyły. Teraz zgłosiłem się tu. Kiedyś wywalał błąd o tym że nie dawał iskry po równo (jakoś tak mi powiedzieli w warsztacie)
djdred
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: HONDA CR-V
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

18 Sty 2016, 17:33

Ja nie jestem mechanikiem, tylko moge podpowiedziec, co ja ewentualnie bym zrobił.. bo to chyba będzie problem własnie elektroniczny..
Poczekamy troche, moze ktos jeszcze cośpodpowie..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

18 Sty 2016, 18:10

Aku odpięte na ok 1-2 min i dalej to samo. Tzn jak zimny to trzyma cały czas 1500 i po przejechaniu 1 km jak już ciepły dalej tak robi.
Naprawdę dobry elektryk siedział nad tym 5-6 dni.
djdred
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: HONDA CR-V
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

18 Sty 2016, 20:51

Wrzuć fotkę tego silnika krokowego, wymontowanego.
Japończycy robią silniczki krokowe z dwoma oringami.
Należy zaślepić wszystkie króćce w kolektorze ssącym, zmierzyć ciśnienie na cylindrach.
Czy jest w nim MAP sensor czy jakiś inny przepływomierz ?
Czujnik temperatury na pewno już sprawdzony.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...

18 Sty 2016, 21:05

No to teraz muszę się dowiedzieć gdzie on jest, tak samo jak dowiedzieć się co znaczy reszta ;p
djdred
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: HONDA CR-V
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

22 Kwi 2016, 11:55

Poradziłeś sobie już z problemem?

Może jest czujnik położenia przepustnicy walnięty? Sprawdzany był?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Kwi 2016, 13:35

Poradziłem tak nazwijmy to nie do końca. Czyli walnięty był wężyk podciśnienia i już nie falowała ale trzymała za duże obroty 1000-1400 po dojechaniu na światła.... schodziły do 800 po ok 15 sek od zatrzymania...
Auto zostało sprzedane.
djdred
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: HONDA CR-V
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

27 Sie 2018, 20:56

Zapraszam do lektury:

"CR-V RD1 B20Z1. Mam ten sam problem- po wymianie rozrządu falują obroty na biegu jałowym. Ale za nim się to ujawniło to mechanik wezwał mnie abym zobaczył jak miałem ustawiony rozrząd wcześniej. Patrz zdjęcia https://drive.google.com/drive/folders/ ... lOxhWFiMcd i koła zaworów https://drive.google.com/drive/folders/ ... lOxhWFiMcd
Jak widać jest przestawiony o 1 ząbek. Mimo to samochód pracował i nie było problemu z falującymi obrotami.
Ale machanik sugerował ustawienie wg. manuala czyli na znaki. Ustawił więc tak: https://drive.google.com/drive/folders/ ... lOxhWFiMcd i koła zaworów https://drive.google.com/drive/folders/ ... lOxhWFiMcd. Teoretycznie wszystko jest dobrze, ale po złożeniu pojawił się problem falujących obrotów na biegu jałowym (po rozgrzaniu silnika) i ich spadku nawet do zera (czasami silnik gaśnie). Falują wtedy kiedy przystaję na światłach czy w korku. Wróciłem więc do mechanika z reklamacja, ale on sugeruje regulację zaworów. I tu moje wątpliwości- które ustawienie rozrzadu było prawidłowe? Czy rzeczywiście regulacja zaworów jest konieczna? Czy to nowe ustawienie rozrządu jest prawidłowe (ostatnie dwa zdjęcia)? Proszę o porady bo nie wiem jak mam postapić!!!
Link do wszystkich zdjęć: https://drive.google.com/file/d/1fbMdtv ... sp=sharing

wziąłem sprawę w swoje ręce. Powróciłem z ustawieniami rozrządu takimi jak zastałem- bo wtedy auto działało bez problemowo ( nie wiem czy to dobrze czy nie). I silnik zagadał idealnie- wolne obroty oscylują w granicach 600-700, nie falują, nie trzęsie i nie drży jak poprzednio. Zawory zostały wyregulowane, choć korekta minimalna była na trzech wydechowych. Jedyny szkopuł, który mnie nurtuje to to ustawienie rozrządu- jest przesuniecie o jeden ząbek na kołach zaworowych. Patrz zdjęcia... Koła wałków przed wymianą
https://drive.google.com/drive/folders/ ... lOxhWFiMcd
https://drive.google.com/drive/folders/ ... lOxhWFiMcd
a mimo to silnik działa poprawnie? Dlaczego? Nie wiem...
"
qucia
Obserwowany
 
Posty: 1