Honda Crx

18 Lip 2009, 23:21

Witam
Jestem nowy na tym forum , prosze o wyrozumialosc ;)

Zdalem nie dawno prawko i chce kupic sobie wlasnie Honde Crx.
Interesuje mnie Crx II generacji, lecz nie wiem jaki silnik wybrac..
smigalem ostatnio ceerką z silniczkiem ed9.
Czy przyblizy mi ktos charakterystyki silnikow wytepujacych w crx'ach ?
co warto kupic, a co omijac...
pozdrawiam i z gory dzieki
p00dz14n
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Lubawa

19 Lip 2009, 09:55

W CRX-ach występowały takie silniki :
1.6 i 16V Vtec 150 KM, 1.6 16V 124 KM, 1.6 16V 131 KM.
Według własnego doświadczenia wiem że dla młodych osób które nie radzą sobie zbyt dobrze za kierownicą Vtec może mieć troszkę za dużo mocy i co niektórzy mogą zakręty nim prostować ale mimo to jest CRX idealny dla młodej osoby
szybki200
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 294
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z daleka

19 Lip 2009, 17:11

Bardzo dobre auto, jednakże lekka buda i mocne silniki robią z niego wręcz apollo 13. :)
Osobiście brałbym 150 konną jednostkę, lecz znaleźć taką w dobrym stanie technicznym jest wyjątkowo ciężko na polskim rynku.
Powodzenia.
Kwiatula
Nowicjusz
 
Posty: 15

20 Lip 2009, 11:42

Każdy z wymienionych silników jest na dwóch wałkach tak ?
aktualnie śmigam autkiem co mam w profilu ( fura ojca heh )
pora sie usamodzielnic ;)
no generalnie jak pytalem sie ziomka , mowi ze ma jakis silnik ed9. wrazenia byly nieziemskie, odciecie nastapilo przy 8 tys rpm ;)
jesli chodzi o crx to skad go ewentualnie sprowadzic ?
kazdy mi radzi zeby sprowadzic sobie jakiegos vtec'a w standardzie i go ewentualnie samemu modyfikowac, zeby wiedziec co i jak w nim jest robione.
pomóżcie;)
p00dz14n
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Lubawa

22 Lip 2009, 18:41

Kolego jeśli chcesz się wziąć za CRX'a 2gen to przede wszystkim musisz wiedzieć że ED9 to nie oznaczenie silnika a buda w której występują takie silniki jak kolega wyżej pisal,124KM D16Z5 i 130KM D16A8 i D16A9,są to silniki 16 zaworowe,max moc osiągają przy 6800obr/min a max moment 140Nm przy 5700obr/min,odcięcie następuje przy 7200obr/min.Waga 940kg.Silnik VTEC generuje 150KM przy 7600obr/min max moment 144Nm przy 7100,odcinka 8000,silnik ten montowano w budzie EE8.Waga 1010kg.Zewnętrzną różnicą między budami która rzuca się w oczy jest maska.W ED9 po stronie kierowcy jest mały garb pod którym znajduje się pokrywa rozrządu a w EE8 cały środek maski jest uniesiony do góry ponieważ VTEC jest większy troche.VTEC lubi wysokie obroty co widać po osiągach za czym idzie większe spalanie,silniki D16 nie potrzebują tak wysokich obrotów.W EE8 dostajesz klime i skórę.Niestety koszty ewentualnych napraw VTEC'a są nieco droższe od CRX'ów ED9.A co do modyfikacji to moje zdanie jest takie,najpierw kup dobrego rexa,opanuj go i dopiero gdy poczujesz że przydało by się parę kucy więcej to pomyśl o modach. Nie szukaj okazji typu 4 czy 5 tys bo to szrot pewnie,na ED9 około 8 musisz wydać,na EE8 10tyś co najmniej.
sebacrx3
Nowicjusz
 
Posty: 17