Honda do 12 tys

05 Lip 2016, 10:07

Witam!

Poszukuję auto marki Honda i tu mam dylemat jaki model wybrać.

Jestem młodą osobą, kierowcą od dwóch lat także prowadzić już trochę umiem.
Chcę kupić Hondę ponieważ zawsze mi się podobały te auta no i słyszałem, że mają dobre silniki, wytrzymałe przede wszystkim, a mi właśnie na takich zależy bo nie chcę co chwilę ładować pieniądze w naprawy, tak jak to z moim obecnym autem jest... .
Mam dwa modele na oku lecz oba różnią się mocą silnika i spalaniem i tu mam pierwsze pytanie, jakie auto lepiej kupić? takie co ma więcej mocy i spalania czy mniej, lubię szybką jazdę, nienawidzę się wlec po prostej drodze, nie należę do osób jeżdżących zgodnie z przepisami co do prędkości na drodze, ale nie lubię też często tankować paliwa i wydawać pieniądze.
Auto będzie mi służyć do codziennego użytku m.in. jazda do pracy lub do znajomych, czasem do sklepu na ogół od domu do tych miejsc trasa wynosi od 2 do 15km, raz na jakiś czas zabiorę się gdzieś dalej czyli już 50km+++ (trasa i prosta i pod górę)

Szukam auto używane w dobrym stanie, ładne, sprotowe, hatchback lub sedan wszystko działające, max jeden właściciel przede mną i w cenie do 12tys max 14 i najlepiej z woj. Podkarpackiego lub sąsiednich.

Poradźcie mi coś, jaki model będzie lepszy, jaki silnik, czy benzyna czy diesel, czy lepiej kupić nowszy model czy starszy dodam, że podobają mi się stare modele hondy cos jak CRX. Tu jest fajny lecz za drogi dla mnie :([link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Tutaj jeszcze dwa na które już bym mógł wydać pieniądze ;) [link do oferty na Allegro wygasł], [link do oferty na Allegro wygasł]
Poniżej 10 tys. nie znalazłem żadnego godnego uwagi samochodu, lecz jeśli coś macie to podawajcie i polecajcie :) z góry dzięki.
Kagebushin
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Renault Laguna II
Silnik: 1.9 DCI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

05 Lip 2016, 12:22

Kagebushin napisał(a):Mam dwa modele na oku lecz oba różnią się mocą silnika i spalaniem i tu mam pierwsze pytanie, jakie auto lepiej kupić? takie co ma więcej mocy i spalania czy mniej, lubię szybką jazdę
tutaj sprawa jest dość złożona, bo niższa moc /= niższemu spalaniu :wink:
Civica szukałbym 1.6, bo ten 90 już w poprzedniku nie jechał
Generalnie jeśli jeździsz sam ew z jednym pasażerem i masz wywalone na komfort to szukaj CRX :mrgreen: te auta już tylko drożeją
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Lip 2016, 16:33

Brałbym CRXa, z czasem będzie tylko droższy. Accorda bym sobie odpuścił, a jak civica to starszej generacji (VI, V), jeśli znajdziesz sztukę ze zdrową blachą to sytuacja nieco podobna jak w crx.
Dopamine
Aktywny
 
Posty: 279
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Elise k20z4 in progress
Silnik: K20Z4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Lip 2016, 17:40

A właśnie co do blachy czy te hondy szybko rdzewieją czy nie ma co się martwić?
Chcę auto na co najmniej 6 lat. A co do CRX to ładne małe sportowe autko ale czy jak bym chciał się zabrać w 5 osób w dalszą trasę to czy odczuwał bym jakieś uciążenia w prównaniu jak bym miał samemu jechać max z 1 osobą?
Kagebushin
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Renault Laguna II
Silnik: 1.9 DCI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

05 Lip 2016, 18:43

Kagebushin napisał(a):A co do CRX to ładne małe sportowe autko ale czy jak bym chciał się zabrać w 5 osób w dalszą trasę to czy odczuwał bym jakieś uciążenia w prównaniu jak bym miał samemu jechać max z 1 osobą
jeśli kogoś bardzo nie lubisz to czemu nie :mrgreen: http://s253.photobucket.com/user/zrickety/media/SDC10691.jpg.html

Dopiero teraz działa mi poprawnie otomoto i spojrzałem na tego CRX, którego wrzuciłeś... Dawno nie widziałem tak skundlonego auta :roll:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Lip 2016, 21:22

A co do hondy accord możecie coś powiedzieć na jej temat? dlaczego nie? pomijając już spalanie, jakie ma zalety a jakie wady?
Kagebushin
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Renault Laguna II
Silnik: 1.9 DCI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW i8 hybrid - 4,4 sek., 326 KM
    To czteromiejscowe coupe zwraca na siebie uwagę unikalnym stylem, który - pomimo iż prototyp pokazano w 2009 roku – ani trochę się nie zestarzał. Niezmiennie przyciąga spojrzenia odważnie nakreślonymi, fantazyjnymi, ...

05 Lip 2016, 21:37

Generalnie to udane auto. Fajnie wykonane i wygodne w środku.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Lip 2016, 22:08

A jeszcze mam takie pytanie, jeśli mam kupić honde accord to czy na samą benzynę czy benzyna + gaz? Czy po zainstalowaniu LPG jest możliwość że silnik będzie gorzej pracować?
Kagebushin
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Renault Laguna II
Silnik: 1.9 DCI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

05 Lip 2016, 22:11

Lepiej kup bez lpg i sam gazuj u dobrego gazownika.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Lip 2016, 22:21

A jak z rocznikiem? jeśli mam wydać 8-14k na auto to jaki rocznik minimalny na jaki model? (accord, civic, crx) tak żeby mieć pewność, że długo pojeżdżę.
Kagebushin
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Renault Laguna II
Silnik: 1.9 DCI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

06 Lip 2016, 09:26

Nie patrz na rocznik...
Minimum na Accorda VI to te 8-9k, Civ VII 1.6 11-12
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Lip 2016, 14:36

Ok, dzięki za informacje, teraz bynajmniej coś wiem :)
Teraz tylko musze znaleźć wymarzone auto niedaleko od mojej miejscowości xD
Pozdrawiam!
Kagebushin
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Renault Laguna II
Silnik: 1.9 DCI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

06 Lip 2016, 15:55

Honda - powiesz, że to auto z gównianą blachą, za małym silnikiem i napędem nie z tej strony. A ja też :mrgreen:

Powiem tak - auto pancerne, ale nie lubiące dziadostwa i partactwa - ja do tej pory nie mogę znaleźć mechanika, który nieźle ogarniałby te auta, przez rok sam wiele rzeczy przy niej zrobiłem mimo, że to moje pierwsze auto i wcześniej o mechanice pojęcia nie miałem (dzisiaj właśnie przeczyściłem przepustnicę i krokowca, do tego zaślepiłem EGR, bo obroty mi falowały i auto przygasało - podziałało).
Silniki są specyficzne, bo z jednej strony wydają się nieco ślamazarne, ale z drugiej strony do setki mój leci w 9.8 sekundy, czyli pi razy drzwi trzyma producenckie zapewnienia. Poniżej 3 tys. obr/min nie ma jazdy, tak jak w Astrze zmieniam biegi do 2.5k RPM, tak w Hondzie 2.5 - 3k RPM, bo inaczej to jest nonsens.

Spalanie śmiesznie niskie, 8.5 - 9 l LPG / 100 km. Spalanie oleju to ok. 100 ml na 10 tys. km, chociaż jeżdżąc spokojnie i nie korzystając zbyt często z VTECa można spokojnie darować sobie dolewanie oleju. No chyba, że kupisz szrota, niestety, zdarzają się przypadki na HAKP gdzie ktoś dolewa 1l/1000 km.

Blacha jest ok, ale moje było zabezpieczone antykorozyjnie, więc podwozie czarne. Niestety, oglądałem egzemplarze gdzie jakby mocniej uderzył młotkiem to dziurę na wylot by zrobił. Także uważaj.

Ceny części do najniższych nie należą, a jak mówiłem, nie myśl nawet o wsadzeniu do tego auta jakiegoś gówna - do zawiechy leci albo CTR albo 555, do silnika części tylko made in japan renomowanych marek, regulacja zaworów tylko u kogoś, kto się zna na rzeczy (ostatnio gazownik chciał mi dać większy zapas w zaworach, bo do LPG tak trzeba - jak to usłyszałem to podziękowałem, bo to dramat jakiś).

Znajdź Accorda - zadzwoń, zapytaj się kiedy były regulowane zawory (na LPG co 10 - 15 tys. km, na PB można trochę większy interwał) - zdarzają się przypadki, gdzie ktoś od NOWOŚCI nie reguluje zaworów!!! Zapytaj się na jakim oleju jeździł, ile dolewał i co ile, co ile zmieniał - tutaj powinno być 5W40 syntetyk, dolewanie to max. 100 ml na 10 tys. km (jeśli mówimy o zdrowym motorze i normalnym kierowcy), zmiana na LPG co 10 - 15 tys. km, na PB nieco większy interwał, ale i tak nie zalecam o wiele większego - dziwnym trafem auta które mają zmieniany często olej nie palą go tyle niż u ludzi, którzy lali 10W60 mineralny co 50 tys. km...
Następnie ruda, tutaj 20 zł i jedziemy do stacji diagnostycznej i wraz z diagnostą wchodzimy pod auto, oglądając wszelkie zakamarki. Przy okazji niech diagnosta sprawdzi LUZ NA SWORZNIU DOLNYM - jeśli sworzeń się wyrobi i wypadnie to w aucie ODPADA KOŁO, bo sworznie dolne są sworzniami zwrotnicy i w zwrotnicy są osadzone, a nie w wahaczu jak np. w Passacie, gdzie jedynie będzie "pukało". Luz na sworzniu zwrotnicy zagraża twojemu życiu, dlatego pytasz się kiedy był wymieniany i na jaki - OEM wytrzymuje do 200 tys. km, CTR do 100 tys. km, tak czy srak warto od razu wymienić, po wymianie kompletu góra + dół i ustawieniu geometrii auto jedzie jak po szynach.

Pukanie i stukanie w zawieszeniu to nic dziwnego, bo zawieszenie jest sztywne i sporo hałasu potrafi przenieść na karoserię. ALE jest ale, jeśli puka z przodu to możliwe, że maglownica do regeneracji (od 600 zł wzwyż, zwykle drożej).

Sprzęgła OEM wytrzymują 200 tys. minimum (moje właśnie za 400 km tyle będzie miało i się nie ślizga, chociaż chodzi ciężko).

Sprawdź reakcję na gaz, poziom obrotów, czy nie przygasa przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i hamowaniu itp - to zwykle są pierdoły opisane wyżej, albo elementy układu zapłonowego i właściwie działa to na twoją korzyść, bo czyszczenie przepustnicy, egr i krokowca to 3-4h roboty za pierwszym razem, koszt praktycznie zerowy ew. wymiana świec, kopułki i palca rozdzielacza no i kabli zapłonowych - komplet ok. 250 - 300 zł.

Dźwięk silnika - te silniki są specyficzne, jednym klekoczą, innym pyrkają i cała menażeria dźwięków. Dobrze wyregulowany silnik w Accordzie jest cichy, lekko klekocze jak diesel i jest to dosyć normalne i często spotykane zjawisko. Na światłach praktycznie go nie słychać w kabinie.

Jeszcze jakieś pytania? Czy kupiłbym drugi raz to auto? Nie, bo dla mnie jest zbyt plastikowe w środku i przeciętnie wygłuszone, wolałbym dozbierać do E46 320i albo zejść z ceny i kupić Peugeota 406, który jest bardziej komfortowy. Ale Accord ogólnie to dobre auto, które zadbane przelata 500k km jak nic.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

08 Lip 2016, 00:30

Witam Cię, przydatny opis jak dla mnie, a zwłaszcza, że myślałem o kupnie Hondy takiej jak posiadasz 1.8 136 KM VTEC. Co do poszukiwań to jak już coś znajdę to na pewno biorę ze sobą mechanika, wujek ma znajomego to bynajmniej nie kupię auta na ślepo bo ja się zbytnio nie znam na co zwracać uwagę ale dzięki za pomoc, na pewno coś z tego zapamiętam i będę wiedział jak użytkować z takiej Hondy :D
A co do pytań:
*Jeśli twoje auto uczestniczyło kiedyś w kolizji to w jakiej i jakie obrażenia doznało? :D
*drugie ile spala benzyny na 100km? (bo podałeś tylko LPG) ;)
*i trzecie jak śilno musiałbym przywalić młotkiem żeby zrobić w karoserii dziurę na wylot? :D
Kagebushin
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Renault Laguna II
Silnik: 1.9 DCI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001