Honda Insight Opony letnie Landsail LS388 185/55/R16

11 Lut 2020, 12:09

Witam, czy ktoś z was miał styczność z tymi oponami, jak myślicie czy będą one dobrym wyborem do hybrydowej Hondy? Jeżdżę 90% po mieście więc nie rozwijam prędkości autostradowych zbyt często, hybryda tez nie jest do szybkiej jazdy więc pomijam parametry indeksu prędkości. Czy faktycznie są one tak ciche jak deklaruje producent?
88edmaster88
Nowicjusz
 
Posty: 14
Zdjęcia: 4

11 Lut 2020, 13:49

88edmaster88 napisał(a):czy będą one dobrym wyborem do hybrydowej Hondy
Nie ma to większego znaczenie czy jeździsz hybrydową Hondą czy z napędem konwencjonalnym czyli zwykła benzyną lub dieslem. Opony które podałeś są produkowane w Azji i są to raczej opony nisko budżetowe.
Ty powinieneś patrzeć główne na opory toczenia, tego raczej nie podają ale ja mam doświadczenia z oponami z tego regionu które sam użytkowałem i generalnie stosunek jakości do ceny jest ok ale opory toczenia są dla mnie nie do zaakceptowania. Przy samochodzie który normalnie spalał średnio 6,5 litra na setkę po założeniu podobnego kompletu opon niskobudżetowych spalanie wzrosło do 7,2 litra / 100km a to jest bardzo dużo. ty masz hybrydę wiec spalanie niskie jest priorytetem i ogólnie niższa emisja CO2. Proponuję kupić jakieś sprawdzone opony premium z których będziesz zadowolony. W rozmiarze który potrzebujesz nie będą one jakoś koszmarnie drogie ale odwdzięczą się podczas eksploatacji.
Dobrze powinny się tu sprawdzić opony Continental EcoContact 6.

88edmaster88 napisał(a):Czy faktycznie są one tak ciche jak deklaruje producent?
przy jeździe po mieście nie zauważysz różnicy przy głośności opon między 68 a 75db. Jeździ się z niskimi prędkościami a głośne opony zazwyczaj dają o sobie znać w trasie powyżej 80-90km/h.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

11 Lut 2020, 18:05

88edmaster88 napisał(a): Czy faktycznie są one tak ciche jak deklaruje producent?

Wątpię, ze swoich doświadczeń wiem, że głośniejsze opony premium są cichsze niż cichsze budżetówki :lol:
Przykład jeszcze z Lancera- Bridgestone z indeksem 71 db były cichsze od Dębic z indeksem 69db.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3737
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

12 Lut 2020, 12:34

To może zadam inaczej pytanie - Czy pod kątem ekonomicznym przez cały okres użytkowania opony jest sens dopłacać do klasy A jeśli chodzi o opory toczenia skoro powiedzmy różnica w cenie jest minimum 150 zł na oponie co daje 600 zł na 4 gumy na cały okres użytkowania. Teraz Pytanie ile faktycznie taka opona o klasie A jest oszczędniejsza w stosunku do np D, E? Bo jeśli ja robię około uśredniając 10tyś km/rok a auto pali około licząc z górką 6l/100km to przepalę 600l w rok co daje jakieś 600*4.9zł= 2940 zł/rok.
Co możecie polecić jeśli chodzi o dobry stosunek ceny do jakości w rozmiarze 185/50R16?
88edmaster88
Nowicjusz
 
Posty: 14
Zdjęcia: 4

12 Lut 2020, 15:16

Co myślicie o takim czymś?
[link do Oponeo wygasł]
88edmaster88
Nowicjusz
 
Posty: 14
Zdjęcia: 4

12 Lut 2020, 18:31

Może najpierw zdecyduj się na jakiś konkretny rozmiar, bo w tytule masz 185/55/16, potem szukasz innych
88edmaster88 napisał(a):Co możecie polecić jeśli chodzi o dobry stosunek ceny do jakości w rozmiarze 185/50R16?

a na koniec wklejasz jeszcze inne :mrgreen:
88edmaster88 napisał(a):Co myślicie o takim czymś?
[link do Oponeo wygasł] ... #283288648

Na indeks oporów toczenia, nie zwracałbym wielkiej uwagi-oczywiście te najgorsze należy raczej odrzucić, ale między C i B nie ma wielkiej różnicy.
Ważniejszy według mnie jest indeks hamowania na mokrej nawierzchni i tu celowałbym jak najwyżej.
Najlepszy stosunek jakości do ceny mają opony klasy średniej i tu brałbym któreś z tych;
[link do Oponeo wygasł]
[link do Oponeo wygasł]
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3737
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak przygotować się do podróży kamperem?
    Jeśli chcesz podróżować całą rodziną lub z przyjaciółmi to całą masę pozytywnych wrażeń dostarczy jazda z przyczepą kempingową lub kamperem. Gdy czujemy zmęczenie, lub spodoba nam się okolica – spędzamy ...
    Kia Picanto LPG (bi-fuel) - małe zwinne i oszczędne auto
    W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na samochody małe o niskich kosztach eksploatacyjnych, Kia przygotowała wersję "dwupaliwową" najmniejszej pod względem wymiarowym linii Picanto. Debiutująca na 65 frankfurckim Salonie ...

13 Lut 2020, 13:30

88edmaster88 napisał(a):Teraz Pytanie ile faktycznie taka opona o klasie A jest oszczędniejsza w stosunku do np D, E?
Nie zawsze to się pokrywa. Ja kiedyś pisałem że jeździłem na nowych Nankangach i miały one C w oszczędzaniu paliwa a spalanie było większe na 100km około 0,5 litra w stosunku do wcześniejszych Hankooków poza tym nie miałem do nich zastrzeżeń ale już na trasie 1000 km miałeś około 5 litrów więcej.

Przy klasie średniej jak będziesz patrzył tak jak wspomniał @yeti65 na indeks hamowania to nie zejdziesz i tak poniżej C z indeksem oporów toczenia :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!