Honda Jazz CVT szarpanie przy zmianie biegów

11 Gru 2022, 22:39

Witam. Mam problem z moją Hondą Jazz 2002r 1.4 CVT. W momencie kupna wiadomo było, że coś nie jest nie tak ze skrzynią (stąd niska cena). Mianowicie przy ruszaniu na D lekko szarpała. Problemu nie było, gdy ruszało się na S i przy ok. 30km/h zmieniało dopiero na D. Ale w tym momencie (po ok. 3 miesiącach od kupna i przejechaniu ok. 5tysiecy km) problem się pogłębił. Teraz szarpie i na S i na D w dodatku nie tylko przy ruszaniu, ale też przy kolejnych zmianach na wyższe biegi. Ciekawostkę jaką zaobserwowałam, to gdy rano wsiądę do auta wszystko gra, może czasem z 1 na 2 lekko szarpnie. Ale wystarczy dojazd do np. sklepu, zgaszenie auta i odpalenie za ok. 30min i problem jest ponownie. Więc jakby lepiej pracuje na zimnym oleju. W punkcie Hondy, stwierdzili (po przejażdżce), że to wina sprzęgła startowego, dziś zostało ono wymienione na nowe, wymieniłam również olej, wyczyściliśmy wszystko co się dało, zawory itp. (swoją drogą nie było nawet z czego czyścić, żadnych opiłków itp.). Po tej naprawie i odpaleniu auta, jeździło jak nowe, nic nie szarpało, jechał jak wściekły (o ile to możliwe w Jazzie). Ale po ponownym odpaleniu problem jest nadal. W dodatku zaczęła mrygac kontrolka silnika. Jedyne czego nie zrobiliśmy jeszcze to synchronizacji skrzyni (w planach jest jutro to zrobić). Najważniejsze pytanie teraz: co jest nie tak, gdzie leży problem?
MagJazz
Nowicjusz
 
Posty: 6

12 Gru 2022, 10:17

CVT to skrzynia bezstopniowa, a biegi są symulowane i tu powinno się w pierwszej kolejności sprawdzić olej, jego poziom i zrobić adaptację. Jak to nie pomoże to winą może być sprzęgło.

MagJazz napisał(a):W punkcie Hondy, stwierdzili (po przejażdżce), że to wina sprzęgła startowego, dziś zostało ono wymienione na nowe, wymieniłam również olej, wyczyściliśmy wszystko co się dało, zawory itp. (swoją drogą nie było nawet z czego czyścić, żadnych opiłków itp.)
Akumulator masz w dobrym stanie? Druga sprawa to czy masz instalację LPG?

MagJazz napisał(a):Ale po ponownym odpaleniu problem jest nadal. W dodatku zaczęła mrygac kontrolka silnika.
Należy sprawdzić jaki błąd kryje się pod tą kontrolką może problem nie jest w skrzyni.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10149
Zdjęcia: 35

12 Gru 2022, 10:27

Tak jak pisałam, olej został wymieniony, jego poziom jest dobry. Sprzęgło też jest nowe. Zarówno sprzęgło jak i olej kupione u dealera Hondy, dobrane odpowiednio do auta.
Nie ma LPG, sama benzyna.
Akumulator był sprawdzany jakieś 3tygodnie temu. Jego stan to 2/3 więc nie najgorzej. Ale na pewno mam alternator do wymiany (już kupiony, czekam jeszcze tylko na pasek). Tyle, że problem skrzyni występował wcześniej niż problem z alternatorem.
MagJazz
Nowicjusz
 
Posty: 6

12 Gru 2022, 11:31

Najpierw zacznij o sprawdzenia dlaczego kontrolka silnika miga/świeci się. Zazwyczaj jak miga, to jest problem z układem zasilania/wydechowym. I dlatego też auto może szarpać i wcale nie musi to być wina skrzyni. Dopóki nie wiemy co to za błąd, to bez sensu jest dyskusja.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Gru 2022, 12:09

Skrzynia właśnie została zsynchronizowana. Problem jest nadal. Natomiast kontrolka zgasła. Po podpięciu pod komputer nie pokazuje żadnych błędów.
MagJazz
Nowicjusz
 
Posty: 6

12 Gru 2022, 12:19

Jaki przebieg ma samochód?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10149
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Odśnieżarka? Zachowaj bezpieczny odstęp!
    Niskie temperatury i opady śniegu powodują, że na ulicach często pojawiają się odśnieżarki i posypywarki. Chociaż nie są pojazdami uprzywilejowanymi, zachowanie pewnych środków ostrożności przez innych uczestników ...

12 Gru 2022, 12:22

203 tysiące z hakiem.
MagJazz
Nowicjusz
 
Posty: 6

12 Gru 2022, 12:33

Jeżeli więc nie ma już żadnych błędów, silnik na wolnych obrotach chodzi równo, po dodaniu gazy również chodzi równiutko, to pozostaje raczej sama skrzynia. Powodem szarpania mogą być zużyty olej, niewłaściwy olej ( ale to jest jak piszesz wymienione ). Mogą to być poduszki pod skrzynią, ale wtedy szarpało by cały czas, a u ciebie tak nie ma. Może to też być problem z uszkodzonymi lub zabrudzonymi zaworami w skrzyni. Kolejny powód to luzy w układzie przeniesienia napędu.
Osobiście proponuję oddać auto do warsztatu specjalizującego się w naprawach ASB. Podłączą pod konkretny sprzęt, zdiagnozują i zapewne będą wiedzieć co może być przyczyną. Zwykły mechanik niekoniecznie może dać sobie z tym radę. Zależy jaką ma wiedzą o ASB. A tych skrzyń jest całe mnóstwo.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Gru 2022, 12:51

Poduszki i zawory były sprawdzane, wszystko ok. Zostało tylko sprawdzić luzy w układzie. Jeśli tam nic nie znajdziemy, poszukam specjalisty o ile takowego znajdę w NL.
A co do całego mnóstwa tych skrzyń. Zanim wzięliśmy się za naprawę, chciałam kupić używaną /po regeneracji i wymienić całą skrzynię. Niestety zarówno w Polsce jak i Holandii nie znalazłam nawet jednej.
MagJazz
Nowicjusz
 
Posty: 6

12 Gru 2022, 14:20

A masz numery tej skrzyni? Może nam uda się coś poszukać.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Gru 2022, 17:49

Niestety nie zrobiłam żadnego zdjęcia numerów, jak skrzynia była wyjęta. Ale w tym momencie nawet nie kupiłabym. Za dużo pieniędzy poszło w sprzęgło z olejem, żeby teraz jeszcze skrzynię kupować, to auto nie jest tego warte. Żyłam nadzieją, że po wymianie sprzęgła i oleju auto będzie cacy skoro mechanik od Hondy był taki pewien, że to to. Najbardziej nurtuje mnie fakt, że na zimno pracuje idealnie. Teraz na S zachowuje się 85% lepiej niż przed wymianą, a na D też jakby widać poprawę, ale to jeszcze nie to.
MagJazz
Nowicjusz
 
Posty: 6

13 Gru 2022, 09:31

Może jest coś z ciśnieniem oleju ale tu jak ktoś nie zajmuje się typowo skrzyniami automatycznymi to będzie miał problem ze znalezieniem przyczyny która trapi tą skrzynię.

Jak nie chcesz ładować więcej kasy to zostaje jeździć i obserwować czy coś będzie się zmieniało podczas dalszej eksploatacji.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10149
Zdjęcia: 35

13 Gru 2022, 14:10

Ja bym oddał ten problem do warsztatu, gdzie zajmują się ASB. Jeździć z takimi problem się oczywiście da, ale pytanie, czy na dłuższy dystans nie nie posypie się coś innego albo czy awaria się nie pogłębi i będą większe koszta.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000