Honda? Mazda? A może inny japończyk?

30 Lip 2011, 15:42

Witam,
To mój pierwszy post na tym forum dlatego pragne sie serdecznie przywitac.
A teraz do sedna sprawy. Chce kupic sobie pierwszy samochod o zacięciu sportowym, żadnych sedanów. Cena jaka chce przeznaczyc to góra 4tys. Auto może byc troche wiekowe. Interesuja mnie wyłącznie samochody japońskie, użekaja mnie swoim wygladem i zachorowałem na pukncie Hond i Vtec'ów Na oku mam 2 samochody:

-Honda Civic IV/V hatchback
-Mazda 626 GD coupe

Na allegro oba samochody mozna dostac za ok 2tys, szczególnie mazda wydaje sie bardzo atrakcyjna, tylko ten duzy silnik... Ale z drugiej strony jest o wiele piekniejsza od Hondy. Jesli chodzi o spalanie to jak najmniejsze, ale górna granica to mniej wiecej 10l. Może jestem młodym kierowcą ale jeżdzę dość spokojnie i staram sie nie "cisnąć". Podawajcie jakieś swoje propozycje oraz jesli mozecie podac ceny mniej wiecej opłat. Dla mnie wygląd samochodu jest dość wazny więc wszelkie Renault, Citroen, Fiat, Ford itp odpadają.

Za błędy w pisowni przepraszam, ale dawno nie pisałem na komputerze i sie troche odzwyczaiłem.
TheCzarus
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: W chwili obecnej brak

30 Lip 2011, 20:17

Mam bardzo podobne preferencje do Ciebie, tylko budżet minimalnie większy, więc co nieco mogę powiedzieć w tym temacie. ;)

Hondy na VTECKach za 2k? Zapomnij. To te najbardziej zajechane padaki. Za 4tys może być ciężko, moim zdaniem 5k to minimum.

O ile Civic V coupe, 1.6 VTEC, albo Celica V STi 1.6 przy spokojnej jeździe po mieście, bez bycia zawalidrogą palą ok 8l, to nie polecam Ci mocniejszych silników jak patrzysz na spalanie.
Tą mazdę bym skreślił na starcie, zbyt duża kobyła.

Ze starych japończyków z małymi silnikami/spalaniem i pewnym zacięciem:
- Honda CRX II 1.5 // najlepsze osiągi
- Honda CRX del Sol 1.6 // ciężko przy twoim budżecie
- Mazda 323f BA 1.6 // bardziej wygląda niż jeździ
- Toyota Passeo 1.6 // mało charakterne
- Toyota Celica V STi 1.6 // auto legendarne, o takich sobie osiągach
- Honda Civic V Coupe VTEC 1.6 // trudno trafić zadbany, magia VTECa

Osobiście rozglądam się za tymi dwoma ostatnimi samochodami z kilku względów.
Średnia: komfort/osiągi/wygląd - jest w ich wypadku moim zdaniem najwyższa.

W tym temacie:
honda-lub-inne-cudo-do-7tys-zl-vt48133-15.htm
Wkleiłem wszystkie za i przeciw tym samochodom, bardzo polecam zajrzeć. ;)


Jak patrzysz przede wszystkim na wygląd, bierz Celicę. Jak najważniejsze są osiągi to Civica w Coupe. Jeśli osiągi stawiasz ponad komfort, CRX'a II. Te dwa ostatnie samochody, z silniczkami o śmiesznych pojemnościach objeżdżają wiele większych aut z dużo większymi silnikami z Mazdą 626 na czele.

Pozdrawiam serdecznie.
"Kup mocne sportowe auto, załóż gaz"
"Nawet dobre zapalniczki są na benzynę"
Atreyu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 126

31 Lip 2011, 14:18

CRX i CRX del sol raczej napewno w tych pieniadzach niedostane, a szkoda. Nad 323f myslalem ale jednak juz wczesniej odrzucilem. Paseo bardzo mi sie podoba, taki maly scigant, pierwszy raz to auto widzialem ok 1,5roku temu. Celica V srednio mi sie podoba, VI chetnie bym chcial miec ale nie ma w tych pieniadzach, ale nie mniej jednak przemysle. Civic V dla mnie istnieje tylko w HB, coupe dla mnie brzydkie jest, a VTEC trudno znalezc, jakis inny silnik w miare dynamiczny? 1.5 90km? Jakby ktos mogl cos o Paseo powiedziec tak plusy i minusy i jak auto wypada w porownaniu z celica i civickiem

Czekam na dalsze propozycje. Jestem tez zainteresowany cabrio i autami z dachem targa ( choc tych drugich w tym przedziale cenowym pewnie nie ma :D )
TheCzarus
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: W chwili obecnej brak

31 Lip 2011, 17:00

Celica/Passeo były w cabrio... ale to już inny poziom cenowy. ;)
Del Sol był w tardze, ale tutaj też fundusze.
Tutaj co najwyżej można marzyć o szyberdachu w niektórych modelach... ;)

Gdybyś trochę dołożył można by poszukać jakiegoś CRXa, ale II i oczywiście bez VTECa.
O Passeo nie wiem zbyt wiele, jest to raczej autko mało popularne na polskich drogach i też tysiak warto by było w tym wypadku dołożyć. Model porównałbym do Civica w coupe. W miarę niezawodne, jak to japończyk. Bardzo mało miejsca z tyłu, ale to ogólnie bolączka aut w coupe. Osiągi ciut lepsze od Celici i trochę gorsze od Civica 1.6 w coupe, jak to wygląda wobec innych wersji silnikowych musisz sobie sam porównać. ;)

Civici w HB mają silniki od 1.3 do 1.6. Nie jest mi wiadome żeby akurat jakaś wersja była ferelna ponad przeciętność. Tutaj kwestia potrzebnej mocy i utrzymania auta. To drugie nie będzie tutaj się znacząco różnić, ale musisz wybrać to co najbardziej będzie Ci odpowiadać. Ogólnie tutaj dużo daje masa autka. Nie potrzeba nie wiadomo jakiej mocy żeby go rozpędzić. CRX to nie jest, ale wagowo wypada super wobec większość tego co jeździ po drogach. Nie znam na pamięć danych technicznych HB, ale coupetka 1.6 dla przykładu radzi sobie z BMKami do 2.0 i to bez problemu, a czasem nawet wyżej, jeśli trafimy na typowego właściciela E30/36, który zajechał swoje auto do granic możliwości, zamontował lotkę jak drzwi od szafy, co by bolid nie odleciał i zamontował [oczywiście najtańszy jaki jest] podtlenek LPG.

Trudno wykombinować jakieś inne propozycje, sam dość długo szukałem i z japończyków, z w miarę oszczędnymi silnikami, za taką kasę, to chyba wszystko. Jedyne co można by pod to jeszcze podciągnąć o czym wiem to Mazda MX-3 w najsłabszych wersjach. MX-5tki, czyli Miaty już nie bardzo w tych funduszach.

Oczywiście są również inne japończyki, w tym nawet takie bardziej nastawione na sport, które da się kupić za taką kasę, albo dokładając trochę: choćby Eclipse, wspomniana wcześniej Mazda 626/MX-6 i to co od niej powstało, czyli Probe /Amerykaniec na częściach Mazdy/ i Xedos, jest jeszcze Prelude [Integra to już dużo dużo wyższe widełki cenowe], no i stare/najbardziej zajechane generacje Supry. Wiele można by proponować, ale większość tych aut, to 2.0 i wzwyż, o ogromnym spalaniu, a niektóre z nich nie zbierają się szybciej od poczciwego Civica na VTECu... do tego przy tych funduszach trudno trafić na coś, w co nie włoży się drugie tyle.
"Kup mocne sportowe auto, załóż gaz"
"Nawet dobre zapalniczki są na benzynę"
Atreyu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 126

01 Sie 2011, 08:39

A moze by tak civic IV? silnik 110 a auto jest tansze. Nie zalezy mi az tak na wyposarzeniu. Teraz jezdzilem Ticiem wiec i tak bedzie bezpieczniej. Jakby sie uparl to za 4tys znalazlby VTEC.
TheCzarus
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: W chwili obecnej brak

03 Sie 2011, 13:03

Jeżeli miałbym wybierać to zdecydowanie Honda Civic,ale autor ma chyba inne preferencje. Na forum jest już jeden temat odnośnie japończyków,wiec wystarczy poszukać. U mnie na pierwszym miejscu jest Honda.
MotoTechnic
Początkujący
 
Posty: 74
Miejscowość: Kraków

03 Sie 2011, 16:42

MotoTechnic Honda to moja ulubiona marka. W miare mozliwosci chcialbym miec tylko Hondy. Kocham wrecz Civica VI Si jak i V Si. Moim marzeniem jest NSX lub jakas mocna Type-R. Kocham dzwiek silnika VTEC. Zastanawiam sie powaznie nad Civiciem. Chcialbym coupe ale z wygladu nie przemawia mi V.
TheCzarus
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: W chwili obecnej brak

04 Sie 2011, 14:03

Góra 4 tys... tutaj nie ma co wybrzydzać, że bardziej podoba się VI. Mając dwu-trzykrotnie większy budżet takie kombinowanie ma sens... ale teraz powinieneś kupić przede wszystkim to na co Cię stać. Im auto nowsze, tym za 4k kupisz je w gorszym stanie. VTEC VI za 4 tys? Nie widzę tego. Nawet jeśli na allegro są takie "świeżo sprowadzone z Niemiec od niepalącego emeryta kobiety". ;)

Honda ma ogólnie ciekawy wybór jak chodzi o auta z zacięciem. Między NSX, a Civicami, nawet typR jest masa fajnych aut. Wszystkie CRXy, Integry, Prelude... ale skoro chodzi o "spalanie jak najmniejsze" to "cywilne" auto takie jak "civic" [ah ta subtelna gra słowna] będzie ok.
"Kup mocne sportowe auto, załóż gaz"
"Nawet dobre zapalniczki są na benzynę"
Atreyu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 126

04 Sie 2011, 14:39

A ile benzyny spala taki Civic VI sedan/hatchback w miescie?
kowalsky
Początkujący
 
Posty: 202
Prawo jazdy: 01 01 2008
Auto: Opel Vectra
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

05 Sie 2011, 14:09

V 1.6 na VTECku przy normalnej jeździe 7-8l. Przy deptaniu i korzystaniu z tej fajnej technologi, dużo dużo więcej. VI pewnie dużo od tego nie odstaje, ale polecam zajrzeć na forum Hondy.
"Kup mocne sportowe auto, załóż gaz"
"Nawet dobre zapalniczki są na benzynę"
Atreyu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 126

05 Sie 2011, 14:21

Owszem nie ma co wybrzydzac. Jednak jesli chodzi o civica V HB jest dla mnie ladniejszy i w miare mozliwosci wolalbym jego niz coupe. IV jest duzo gorsza od V? Jakies wieksze roznice poza wyposarzeniem? Bardziej ja rdza lapie czy cos?
TheCzarus
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: W chwili obecnej brak

06 Sie 2011, 16:17

crx II 1.5? xD najwiekszy szrot z JU ES EJ jaki jest ;> vteca nie dostaniesz ponizej 8 tysiecy, chcesz zeby byl zadbany i sensowna moc zeby mial powyzej 10 mozna zaczynac szukac. co do rexow, za 5-6k jest masa tego. znaczy nie masa ale troche jest. obecnie wybieram sie na slask po egzemplarz full klima elek lust szyb itp itd, ogolnie najbogatszy rex IIgrn jaki wychodzil cena startowa 4,5k do tego tam silniczek 1.6 130km. jezeli chcesz rexa jedz na poludnie polski, dostaniesz na 100%, inne dynamiczne autko to celica 2.0gt tez da sie dostac, przynajmniej w wawie jedna stoi :) jestem zwolennikiem hondy przez wage tych aut, wiec civica bym polecil lub rexa :)civic IVgen z silnikiem 136km (najmocniejsza wersja tez tego sporo) licznik zamyka bez problemow, znajomy kupil za 1,5k zadowolony bardzo. takze jak juz to tylko honda. :)
objechani na 1/4 by ja+felka
Scorpio2.9i24V 207KM
A3 1.8 125KM
Vectra a/b1.8 90/125KM
Felka1.3+90KM
diabl0001
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 175
Miejscowość: mrozy i okolice
Auto: Celica VI 1.8

07 Sie 2011, 07:28

Rex czyli crx tak? Ja jestem z poludnia, mieszkam kolo tarnowa. Wlasnie Civic IV mnie interesuje bo mozna tanio kupic jak sie trafi. A ten silnik 136km to nie przypadkiem SOHC VTEC?
TheCzarus
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: W chwili obecnej brak

07 Sie 2011, 14:27

Prawdopodobnie Rex=Crx choć też tego nie rozumiem. ;)
diabl0001 napisał(a):civic IVgen z silnikiem 136km (najmocniejsza wersja tez tego sporo)

Dziwne, bo takiego silnika nie ma i nie jest to najmocniejsza wersja.
Najmocniejszy silnik w sedanie miał 110KM, w hatchbacku VTEC miał 150KM w coupe podobnie.
Owszem był też silnik 1.6 130KM, ale to nie topowa wersja.

Był jeszcze mocniejszy silnik, ale tylko na Japonię.

PS: A ile z tych koni już odparowało... :lol:
"Kup mocne sportowe auto, załóż gaz"
"Nawet dobre zapalniczki są na benzynę"
Atreyu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 126

07 Sie 2011, 17:24

Atreyu napisał(a):Dziwne, bo takiego silnika nie ma i nie jest to najmocniejsza wersja.
Najmocniejszy silnik w sedanie miał 110KM, w hatchbacku VTEC miał 150KM w coupe podobnie.
Owszem był też silnik 1.6 130KM, ale to nie topowa wersja.

Był jeszcze mocniejszy silnik, ale tylko na Japonię.

PS: A ile z tych koni już odparowało... :lol:


wikipedia? nie podpieraj sie nia zbytnio. znajdz vteca w 4 generacji za takie pieniazki. z tym czy 136 kuca czy to sohc czy dohc nawet nie pamietam.topowy model na europe posiadal 131km :) SiR'a chyba nawet nie ma :)
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
troche drozszy niz znajomego. a co do uciekania kucykow, na hamowni sprawa wyglada inaczej. konikow zazwyczaj ucieka od 2 do max 5, jak dbasz tak masz, nie sztuka znalezc civica, sztuka znalezc takiego ktory potrafi jeszcze tyle co fabryczny. :)
przyklad z otomoto jest juz 2 ktoym widzialem na zywo zelazkiem z taka moca.
polecam crx.info tam masz z poludnia ladne autka do tego cala historia zazwyczaj opisana. poszukaj na forum dzialu z gielda :) jak tam kupisz auto, zapewniam ze nie pozalujesz, dostaniesz osiagi i piekny samochod, do tego niezawodny bez uciekajacych koni :mrgreen:

no i tam kolega podal spalanie 7-8l :D moze i mozna to osiagnac ale jak autem jezdzisz ze 2 lata ;) ja przez ponad rok mialem zawsze ponad 10, honda lubi jak sie jej przycisnie, odwzajemnia sie wielka frajda z jazdy :) dlatego spalanie bedzie raczej kolo 10, jakbys nie jezdzil :)


EDIT! jezeli jestes z tarnowa to na Twoim miejscu wyruszylbym po to
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Nie wyglada jakby miala jakis tragicznie wielki wypadek :)
Mysle ze posmigasz ostro :) a spalic to spalisz tym tyle ile wcisniesz. ;) ale bez szalu do 17l pewnie. :) skoro moja felicia potrafi spalic te 15... :D
objechani na 1/4 by ja+felka
Scorpio2.9i24V 207KM
A3 1.8 125KM
Vectra a/b1.8 90/125KM
Felka1.3+90KM
diabl0001
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 175
Miejscowość: mrozy i okolice
Auto: Celica VI 1.8