Raziel11 napisał(a):poza tym EA113 w niezmienionej formie produkowany od 2004 do 2012r to chyba o czyms swiadczy...gdyby byl problem bylby poprawiany tak samo jak EA888 ktory byl poprawiany 3 krotnie
No widzisz, za takiego eksperta się uważasz, a na dobra sprawe g.... wiesz. Wystarczy pogadać z corlingiem, czy w sportmile i wiedziałbyś więcej.
Przecież te poszczególne silniki ea113 różnia się wszystkim, turbo, dolotem, krzywkami wałków rozrządu, stopniem sprężania, tłokami, korbami, pierścieniami. Tu masz porównanie korb z bwa/axx i bhz (które de facto nawet trzymałem w ręku).
Porównaj sobie jak wyglądają tłoki i pierścienie z axx/bwa, z tymi z byd, bwj, bhz. Nic dziwnego, że najczęściej do remontu idą axx/bwa, a ludzie szukają tłoków i pierścieni co najmniej z byd/bwj/bhz, a najlepiej z cdla, który ma najgrubsze pierścienie i poprawione wałki ssące. Tak więc ewolucja w ea113 również zachodziła i na dzisiejsze czasy na nic oprócz cdla bym się nie zdecydował (w którym nie słyszałem o żadnym przypadku poboru oleju), a już na pewno nie porywałbym się na podstawowe axx/bwa.
Widzę też że zarejestrowałeś się na racingforum, żeby tam wygłaszać swoje mądrości
Masz pecha bo udowadniasz, że Twoja wiedza o silnikach, w tym tfsi stanowi może 5% wiedzy przeciętnego użytkownika racingforum, więc obawiam się, że szybko zostaniesz tam sprowadzony do parteru