Hybryda, LPG, benzyna czy diesel?

07 Sie 2014, 17:44

Rocznie robię poniżej 10 tysięcy km. Pod kątem kosztów eksploatacji i przyjemności które jest najprzyjemniejsze? - hybryda, benzyna, LPG czy diesel? Użytkowany głównie na krótkich odcinkach. Oczekuje około 150-200 KM.
marik
 

07 Sie 2014, 18:43

Tylko benzyna. Jaki budżet?
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Sie 2014, 19:06

Po kiego kolejny temat?
Pewnie już miałeś odpowiedź że diesel na krótkie odcini się nie nadaje.
W tym momencie nie wiem co Ci zaproponować bo nie pamiętam co odrzuciłeś.
Tak to jest jak się zakłada 50 tematów...
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

07 Sie 2014, 19:33

Budżet 40 tys około. Słyszałem, że diesel nie na krótkie dystanse. Ale gdyby kupić samochód bez DPF? Nadal nie na krótkie?
marik
 

07 Sie 2014, 19:46

Dwumas, turbo, pompowtryski...
Może SDI by jeszcze uszło ale mało nie pali jak się nie rozgrzeje.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

07 Sie 2014, 20:00

marik napisał(a):Ale gdyby kupić samochód bez DPF? Nadal nie na krótkie?
Znajdź takie za 40k :roll: Inna sprawa, że przez ciągłe niedogrzanie turbo zastrajkuje dość szybko.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel ADAM IntelliLink - teraz z funkcją Siri Eyes Free
    ADAM to najbardziej zindywidualizowany i "kontaktowy" samochód miejski Opla w segmencie A. System informacyjno-rozrywkowy IntelliLink jest kompatybilny ze wszystkimi smartfonami pracującymi w systemie operacyjnym Android ...

07 Sie 2014, 20:07

No to rozumiem, diesel nie. A pozostałe? Czy LPG lub Hybryda nie okaże się tańsza od benzyny?
marik
 

07 Sie 2014, 20:08

Nie bierz diesla tylko benzynę i ew. załóż LPG ale przy tych przebiegach gaz mało ci się będzie opłacał.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Sie 2014, 08:52

Do takiej jazdy tylko benzyna i to max pojemność 2.0. Zobacz polecaną na forum Honde Civic ufo z 1.8 140KM oszczędna i dynamiczna średnie spalanie 8litrów Pb.
LPG tez nie opłacalne gdyz przełącza się najwcześniej przy temp 30st a tak odpala i jedzie na Pb.
Koszt instalacji od 3tys zł...
Diesla nie bede komentował jest tez kwestia nagrzewania się w zime...
Hybryda do miasta można jak najbardziej, ale do takich przebiegów raczej nie warto.
Ponizej 10tys km przebiegu rocznie, co to jest...
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

08 Sie 2014, 09:38

Hybrydy to raczej tylko rozwiązanie toyoty wchodziło by w grę. Co do Hondy, to zarówno 1.8 Civica, jak i 2.0 Accorda mnie interesuje. Choć Civic żwawszy, to Accord wiele więcej ma prestiżu... Jednak same Hondy drogie. A jak wypada Civic w porównaniu z Accordem VIII, Focusem III, Mazdą 3 II, BMW 1/3, Astrą IV i Megane III? Bo te samochody brał bym pod uwagę.
marik
 

08 Sie 2014, 14:18

Ja też jestem bardziej skłonny ku benzyniakom. Diesel na taki przebieg roczny raczej nie bardzo, zresztą, najlepiej sam sobie poczytaj o tym silniku i wyciągnij jakieś wnioski [link do iParts wygasł] :D
speedy62
Początkujący
 
Posty: 165
Prawo jazdy: 15 07 2003
Auto: Ford Mondeo

08 Sie 2014, 15:20

Artykuły z komentarzami są bardziej wiarygodne... Czytając to jestem.już zupełnie pewny, że diesel nie. Jednak artykuł zwala po części żywotność silnika na moment obrotowy. Czyli że wszystkie silniki turbo to zło. Choć nie słyszałem o jakieś wielkiej żywotności silnika k20z4... lub rotorów mazdy... więc który z w/w samochodów warto kupić? Stawiać na wolnossącą Hondę, mało wysilone turbo czy wynalazek ludności typu Prius?
marik
 

08 Sie 2014, 16:03

Jak masz mechanika który Ci ogarnie elektrownie Priusa to mozna śmiało spróbować. Przynajmniej będziesz miał nie tuzinkowe auto :)
Ja bym celował w wolnossącą benzynkę w Hondzie w tym silniku nie ma co się psuć.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

08 Sie 2014, 20:59

Lepszy Accord 2.4, 2.0 czy Civic 1.8? Na zakup przypominam mam około 40 tysięcy.
marik
 

09 Sie 2014, 12:39

Bierz co trafisz w lepszym stanie wszystkie te Hanie sa ok.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004