yeti65 napisał(a):Hybryda doładowywana z gniazdka to PHEV
To oznaczenie należy wyjaśnić bo często mówi się lub sa oznaczone takie hybrydy jako Plug-in, a dlaczego tak bo PHEV to skrót od Plug-in Hybrid Electric Vehicle
Na forum masz więcej o oznaczeniach stosowanych w hybrydach
co-oznaczaja-skroty-mhev-hev-phev-i-bev-vt107430.htmHybrydą trzeba nauczyć się jazdy żeby odzyskiwać jak najwięcej energii. Chodzi tu głównie o umiejętne hamowanie silnikiem. Wbrew pozorom jak niektórzy myślą oszczędna jazda nie musi być wcale ślamazarna z powolnym przyspieszaniem. Oczywiście najwięcej energii jesteśmy w stanie odzyskać w mieście w którym też najwięcej jej stracimy.
Jest jeszcze coś takiego jak Mild Hybrid czyli miękka hybryda która do mnie jakoś nie przemawia. Jest to coś pośredniego między zwykłym samochodem z silnikiem benzynowym a pełną hybrydą. Jak to działa? Głównie ta energia jest wykorzystywana podczas ruszania. Samochody z technologią mild hybrid odzyskują energię z hamowania, aby naładować baterię 48 V. Zintegrowane wsparcie podczas ruszania wykorzystuje tę energię do chwilowego wspomagania silnika spalinowego. Skutkuje to większą oszczędnością paliwa i płynniejszą jazdą.
sisinho17 napisał(a):miałem w rx i tam można w mieście spalić 6.5 l (jak jest podladowana bateria to możesz do 60 km/h jechać tylko na elektryku) ale równie dobrze 20 przy dynamicznej jeździe (na przelotowkach lub poza miastem)
Która to była wersja RX? Bo te 20 litrów jest praktycznie nie do osiągnięcia nawet przy bardzo dynamicznej jeździe
Jechałem ostatnio ze znajomym takim 2 letnim RX i na odcinku około 80 km od zatankowania wyszło 11 L/100km przy naprawdę dynamicznej jeździe.