
Na potrzeby Yarisa HSD inżynierowie Toyoty opracowali nowy system hybrydowy o wyraźnie mniejszych rozmiarach i obniżonej masie. Łącznie silnik benzynowy i elektryczny osiągają moc 100KM i wysoką wartość momentu obrotowego.

Silnik spalinowy o pojemności 1.5l, pracujący w cyklu Atkinsona, jest o 16,5 kg lżejszy i 10% mniejszy niż jednostka 1.8 znana z modelu Auris HSD;
Silnik elektryczny ma o 20% mniejsze rozmiary;
Moduł zarządzania mocą (Power Control Unit) jest o 12% mniejszy;
Przekładnia jest mniejsza o 6%, oraz lżejsza o 12 kg w porównaniu do rozwiązań znanych z Aurisa HSD;
Baterie niklowo wodorkowe oraz zbiornik paliwa zostały umieszczone pod tylną kanapą, dzięki czemu bagażnik zachowałswoją pełną pojemność, tak jak w wersjach tradycyjnych z silnikami spalinowymi.




POLECAMY Car Of The Year 2012 - Toyota Yaris
Dodatkowe wysiłki inżynierów w optymalizacji rozmiarów zespołu hybrydowego pozwoliły żeby Toyota Yaris HSD utrzymała swoją podstawową zaletę, z której słyną wszystkie generacje modelu: małe rozmiary z zewnątrz, wielka przestrzeń w środku.
źródło: Toyota