Hybrydowy Volkswagen Passat GTE

25 Mar 2015, 14:49

Hybrydowy układ napędowy Passata GTE składa się z silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem paliwa i z turbodoładowaniem oraz z silnika elektrycznego zasilanego energią z baterii litowo-jonowej. Bateria umożliwia Passatowi GTE przejechanie na napędzie wyłącznie elektrycznym nawet 50 km. Jednostka napędowa 1.4 TSI w Passacie GTE rozwija moc 115 kW/156 KM, a silnik elektryczny – 85 kW/115 KM. Maksymalny moment obrotowy hybrydowego zespołu napędu wynosi 400 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund i rozwija prędkość maksymalną ponad 220 km/h, w trybie elektrycznym – 130 km/h. Przy pełnym, 50-litrowym zbiorniku paliwa i maksymalnie naładowanej baterii zasięg hybrydowego Passata wystarcza na pokonanie trasy z Gdańska do Budapesztu bez tankowania.

Hybrydowy Volkswagen Passat GTE
Passat GTE może poruszać się w czterech trybach pracy zespołu napędowego – E (elektrycznym), hybrydowym, ładowania baterii oraz GTE. Po uruchomieniu zespołu napędowego Passat pracuje w trybie elektrycznym. Jedynie przy niewystarczającym poziomie naładowania baterii lub przy bardzo niskich temperaturach zewnętrznych uruchamia się silnik TSI. Przy minimalnym stanie naładowania baterii albo przy bardzo dużym zapotrzebowaniu na moc, układ napędowy automatycznie przełącza się w tryb Hybrid. Przyciskiem "E" kierowca może włączyć tryb elektryczny, natomiast przyciskiem "GTE" aktywuje się tryb, który pozwala w pełni korzystać z dynamicznych cech Passata GTE. Różnica jest odczuwalna natychmiast: wyostrzają się reakcje silnika na gaz, szybsze są zmiany biegów, maleje siła wspomagania układu kierowniczego, a silnik TSI jest nastawiony na rozwijanie wysokiej mocy.

Hybrydowy Volkswagen Passat GTE
Są dwa sposoby zewnętrznego ładowania baterii Passata poprzez gniazdo wbudowane w osłonę chłodnicy. Pierwszy sposób polega na użyciu seryjnego przewodu do ładowania i podłączenie go do gniazda instalacji o napięciu 230 V. W takim przypadku – przy mocy ładowania, wynoszącej 2,3 kW prądu zmiennego (AC) – naładowanie całkowicie rozładowanej baterii do 100% trwa 4 godziny i 15 minut. Drugi sposób skraca czas ładowania do 2 godzin i 30 minut i wymaga ładowania za pośrednictwem tzw. Wallboxa.

Hybrydowy Volkswagen Passat GTE

źródło: Volkswagen Group
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3816
Zdjęcia: 13123
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...