

- Zużycie paliwa jedynie 3,1 l/100km, emisja dwutlenku węgla tylko 79 g/km
- Nowej generacji napęd Toyota Hybrid Synergy Drive® (HSD) o mniejszych rozmiarach
- Przestrzeń w kabinie i pojemność bagażnika jak w modelu z napędem konwencjonalnym
Hybrydowy Yaris zachowuje wszystkie zalety trzeciej generacji Toyoty Yaris z napędem konwencjonalnym – obszerne i wygodne wnętrze przy niewielkich wymiarach zewnętrznych, oraz zwinność i dynamikę. Samochód wyposażono w zespół napędowy Toyota Hybrid Synergy Drive® (HSD) o mniejszych niż dotychczas rozmiarach, dzięki czemu ilość miejsca w kabinie i bagażniku jest taka sama, jak w wersji z napędem konwencjonalnym.

Zastosowany w Yarisie nowy układ hybrydowy zapewnia dynamiczną jazdę przy bardzo niskim zużyciu paliwa – w cyklu mieszanym zużycie paliwa wynosi jedynie 3,1 l/100km, zaś emisja dwutlenku węgla tylko 79 g/km, co wyznacza nowy standard w segmencie B.
Fabryka w Valenciennes produkuje Toyoty Yaris od 2001 roku – do końca marca tego roku z jej hal wyjechało ponad 2,1 miliona egzemplarzy kolejnych generacji tego modelu. Produkcję nowej hybrydy poprzedziły staranne przygotowania, obejmujące zarówno szkolenie personelu, jak i dostosowanie oprzyrządowania do montażu nowych przekładni, układów hamulcowych, elektroniki i akumulatorów. Zmodernizowano również tłocznię. Nakłady na rozpoczęcie produkcji hybrydowego Yarisa sięgnęły 25 mln euro, zaś całość inwestycji związanych z wdrożeniem trzeciej generacji Toyoty Yaris – 125 mln euro.

Francuski zakład TMMF jest jedną z pięciu fabryk Toyoty na świecie, posiadających certyfikat ekologicznej fabryki. Stosowane tam technologie i procesy produkcyjne zostały opracowane pod kątem ochrony środowiska – na przykład od 2011 r. 60% wody zużywanej przy produkcji pochodzi z odzyskiwanej deszczówki oraz oczyszczonej wody z obiegu wtórnego, zaś od roku 2007 gospodarka odpadami jest w 100% zgodna ze standardami czystej produkcji.
POLECAMY Toyota Yaris, Auris i RAV4 nowe wersje wyposażeniowe Sprint
– "Jesteśmy dumni, że to właśnie my wprowadzamy pierwszy w pełni hybrydowy samochód segmentu B w Europie" – powiedział prezes TMMF, Makoto Sano – "Będziemy dbać o zapewnienie najwyższego poziomu jakości. Ulokowanie produkcji tego modelu w Valenciennes przyniesie korzyści nie tylko TMMF, ale i całemu regionowi. Wobec coraz większego wzrostu cen paliw, nasz ekonomiczny samochód nabiera szczególnej atrakcyjności w swojej klasie."
źródło: Toyota