We francuskiej fabryce Toyoty w Valenciennes na początku kwietnia rozpoczęła się produkcja nowego modelu Yaris z napędem hybrydowym. Tym samym zakład Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) stał się pierwszą w Europie fabryką, wytwarzającą w pełni hybrydowe samochody segmentu B. Jest to kolejny etap w realizacji strategii Toyoty, której celem jest wprowadzenie na rynek w pełni hybrydowych wersji wszystkich modeli firmy do roku 2020.
- Zużycie paliwa jedynie 3,1 l/100km, emisja dwutlenku węgla tylko 79 g/km - Nowej generacji napęd Toyota Hybrid Synergy Drive® (HSD) o mniejszych rozmiarach - Przestrzeń w kabinie i pojemność bagażnika jak w modelu z napędem konwencjonalnym
Hybrydowy Yaris zachowuje wszystkie zalety trzeciej generacji Toyoty Yaris z napędem konwencjonalnym – obszerne i wygodne wnętrze przy niewielkich wymiarach zewnętrznych, oraz zwinność i dynamikę. Samochód wyposażono w zespół napędowy Toyota Hybrid Synergy Drive® (HSD) o mniejszych niż dotychczas rozmiarach, dzięki czemu ilość miejsca w kabinie i bagażniku jest taka sama, jak w wersji z napędem konwencjonalnym.
Zastosowany w Yarisie nowy układ hybrydowy zapewnia dynamiczną jazdę przy bardzo niskim zużyciu paliwa – w cyklu mieszanym zużycie paliwa wynosi jedynie 3,1 l/100km, zaś emisja dwutlenku węgla tylko 79 g/km, co wyznacza nowy standard w segmencie B.
Fabryka w Valenciennes produkuje Toyoty Yaris od 2001 roku – do końca marca tego roku z jej hal wyjechało ponad 2,1 miliona egzemplarzy kolejnych generacji tego modelu. Produkcję nowej hybrydy poprzedziły staranne przygotowania, obejmujące zarówno szkolenie personelu, jak i dostosowanie oprzyrządowania do montażu nowych przekładni, układów hamulcowych, elektroniki i akumulatorów. Zmodernizowano również tłocznię. Nakłady na rozpoczęcie produkcji hybrydowego Yarisa sięgnęły 25 mln euro, zaś całość inwestycji związanych z wdrożeniem trzeciej generacji Toyoty Yaris – 125 mln euro.
Francuski zakład TMMF jest jedną z pięciu fabryk Toyoty na świecie, posiadających certyfikat ekologicznej fabryki. Stosowane tam technologie i procesy produkcyjne zostały opracowane pod kątem ochrony środowiska – na przykład od 2011 r. 60% wody zużywanej przy produkcji pochodzi z odzyskiwanej deszczówki oraz oczyszczonej wody z obiegu wtórnego, zaś od roku 2007 gospodarka odpadami jest w 100% zgodna ze standardami czystej produkcji.
– "Jesteśmy dumni, że to właśnie my wprowadzamy pierwszy w pełni hybrydowy samochód segmentu B w Europie" – powiedział prezes TMMF, Makoto Sano – "Będziemy dbać o zapewnienie najwyższego poziomu jakości. Ulokowanie produkcji tego modelu w Valenciennes przyniesie korzyści nie tylko TMMF, ale i całemu regionowi. Wobec coraz większego wzrostu cen paliw, nasz ekonomiczny samochód nabiera szczególnej atrakcyjności w swojej klasie."
Czym się różnią alufelgi od felg stalowych? Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
Problemy z ruchem w 30 największych miastach świata Z najnowszego raportu Roland Berger o mobilności wynika, że problemy z ruchem w 30 największych miastach świata generują koszty rzędu 266 miliardów USD. Założona w 1967 r. firma Roland Berger Strategy Consultants należy ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki TOYOTA. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne TOYOTA
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.