galakty napisał(a):Nie nie, Kia Ceed Zdziwiony właśnie jestem że mało przekłamuje.
Co marka to inaczej z tym przekłamaniem. W moim Voyagerze którego miałem był tak licznik wyskalowany ze prędkość pokrywała się idealnie z GPS i to chyba było jedyne auto w którym można było polegać na prędkości licznikowej bo nic nie przekłamywał. Niestety przepisy homologacyjne pozwalają na przekłamanie do ponad 10% ponad realną prędkość ale w drugą stronę już nie. Mając to na uwadze licznik może zawyżać i to nawet sporo ale nie może zaniżać prędkości nawet jeden km.
galakty napisał(a):Pytam o spalanie bo w trasie przy szybkiej jeździe wypada podobnie jak u mnie (gdybym miał 6 dłuższy bieg to by obroty spadły, bo mam jakieś 3100-3200 przy 140 km/h).
Bo tak będzie, tu jest przykład hybrydy 3 generacji, a obecnie Toyota ma już piątą i teraz wyobraź sobie że Camry z mocniejszym silnikiem spali mniej niż Twoja Ceed w trasie przy tych prędkościach, a jak tylko zjedziesz z trasy to spalanie jeszcze spadnie
galakty napisał(a):Niestety ale nie jestem fanem jazdy 110-120 km/h na drogach szybkiego ruchu
No więc dlatego każdy powinien wybierać napęd pod swoje preferencje
Tu w Twoim przypadku lepiej by się sprawdziła np. Corolla w hybrydzie z silnikiem 2.0. Aurisem też możesz jeździć i szybciej w trasie ale przydało by mu się dodatkowe wyciszenie
to
samochód bardziej do jazdy w mieście lub poza miastem na drogach lokalnych wtedy można osiągnąć niezłe wyniki w spalaniu. Jak lubisz szybką jazdę w trasie to najlepszy będzie chyba diesel lub uturbiona benzyna
albo taka Camry o której wspomniałem bo ona sobie fajnie radzi ale ta po 2022 gdzie radykalnie obniżyli spalanie w trasie przez pewne modyfikacje.
Ten temat jest właśnie po to żeby można było sobie poczytać jak to dokładnie jest z tą hybrydą w trasie.