Hybrydy na trasy? - jak sprawdza się hybryda w trasie, spalanie?

14 Cze 2023, 09:55

Rokiko napisał(a):Może to niemiecka strona a tak na poważnie zwróć uwagę na to ze prawie wszystkie Toyoty maja silniki benzynowe niedoładowane przy hybrydzie tej marki jest już trochę inaczej bo ona reaguje na gaz podobnie do elektryka czyli praktycznie od razu.


Niemiecka ale Lexusy są o dziwo :mrgreen:

Dlatego interesowałoby mnie porównanie elastyczności na przykład 80-120 km/h hybrydy Toyoty i powiedzmy tego 1.6 CRDi. Tylko znaleźć coś rzetelnego to nie takie proste zadanie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Cze 2023, 10:40

galakty napisał(a):Bo to prostsze i zazwyczaj mówi ogólnie o osiągach, wiesz jak coś ma 8 sekund do setki, a coś ma 11 sekund to już daje pogląd jak w trasie będzie się spisywać i którym szybciej TIRa wyprzedzis


Przyznaj szczerze ustawiałeś ze sobą dwa auta obok siebie żeby sprawdzić real vs tabelki ? Obstawiam że nigdy :D
Nie pisze tu o pojedynku w ruchu ulicznym/światłach (sygnalizacja czerwone/zielone) oraz pojedynku z autem z kierowcą o których nic nie wiesz.

Obejrzyj sobie ten filmik od 1,10 tak dla śmiechu a potem sprawdź ile ma do setki to "szybsze" auto :D

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Jak chcesz mogę Ci jeszcze podać kilka myków które zaprzeczają Twoim wyznaniom 0-100 :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Cze 2023, 11:40

szybki napisał(a):Obejrzyj sobie ten filmik od 1,10 tak dla śmiechu a potem sprawdź ile ma do setki to "szybsze" auto
To jest naprawdę dobre :mrgreen:

galakty napisał(a):Niemiecka ale Lexusy są o dziwo
No bo jakąś markę musieli dać z Azji :mrgreen: a że Lexus jest Premium to pewnie tak wyszło.

galakty napisał(a):Dlatego interesowałoby mnie porównanie elastyczności na przykład 80-120 km/h hybrydy Toyoty i powiedzmy tego 1.6 CRDi. Tylko znaleźć coś rzetelnego to nie takie proste zadanie.
Ciężko będzie ale mam coś takiego dla 80-120km/h:
- Kia Ceed I 1.6 CRDi manual - 13,5 sekundy (piąty bieg)
- Kia Ceed III 1.6 CRDi DCT7 - 7,4 sekundy
- Toyota Auris HSD 1.8 eCVT - 8,4 sekundy
- Toyota Yaris HSD 130 eCVT - 7,5 sekundy
- Toyota Corolla HSD 2.0 eCVT - 5,8 sekundy
- Suzuki Swace HSD 1.8 eCVT - 8,5 sekundy, tu masz testy na żywo tego modelu

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

14 Cze 2023, 11:55

Rokiko napisał(a):Kia Ceed I 1.6 CRDi manual - 13,5 sekundy (piąty bieg)


Tylko jaka moc? 115 KM? Ja znalazłem 12.3 sekundy na piątym biegu, na czwartym biegu 9 sekund. Tylko ja mam zrobionego na 130 KM więc będzie nieco mniej.

Tak czy inaczej wychodzi podobnie przy 1.8 hybrydzie, myślałem że będzie gorzej (jedynie wyciszenie i wycie silnika na minus). Za to 2.0 robi przeciąg, warte przemyślenia w przyszłości.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Cze 2023, 12:12

galakty napisał(a):Tylko jaka moc?
Faktycznie nie spojrzałem było 115KM :wink:

Auris ma trzecią generację hybrydy, a Corolla którą podałem czwartą natomiast Yaris 130 chyba piątą jak się nie mylę.

Na pewno w trasie przy prędkościach +120km/h hybryda dzisiaj jeszcze nie pobije dobrego diesla jeżeli chodzi o spalanie ale wystarczy nieduży dystans już poza nią żeby średnie spalanie wyrównało się :wink: a nawet zaczęło spadać na niższy poziom.

Tu warto samemu przejechać się i zobaczyć jak to wygląda w rzeczywistości.

Tu masz jeszcze Toyotę Camry HSD i przyspieszenie co prawda nie 80-120 ale jakieś 70-110km/h

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

14 Cze 2023, 14:32

Z tymi czasami jest jeden problem - po wdepnięciu gazu w podłogę robi niejako redukcję, więc to średni test elastyczności, nie ma jak tego porównać do manuala (bo wtedy powinno się brać pod uwagę czasy przy redukcji).

Spalanie wyszłoby korzystnie, bo na co dzień jeżdżę po mieście więc bym oszczędzał, jedynie obawiam się wycia i osiągów przy szybszej jeździe, bo nie będę zamulał 110-120 km/h :mrgreen:

Camry HSD rozwiązuje wszystkie problemy, poza ceną zakupu :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Cze 2023, 15:47

galakty napisał(a):jedynie obawiam się wycia i osiągów przy szybszej jeździe, bo nie będę zamulał 110-120 km/h
Nie przyspieszasz non stop, a przy równej jeździe nawet i 160km/h nic nie wyje bardziej szumi od wiatru :) Weź sobie takie auto i przejedź się po trasie zobaczysz co i jak. Poza tym jechałem Corollą w sedanie z 1.8 HSD na trasie i miałem wrażenie że lepiej przyspieszała w granicach 140km/h - 150km/h niż przy niższej prędkości rzędu 110-120km/h :mrgreen:

Tak z doświadczenia to ten odgłos najbardziej słychać jak jedziesz sobie na tempomacie i masz spore wzniesienia wtedy silnik wchodzi na wyższe obroty żeby mieć większą sprawność i takie dziwne uczucie, kiedyś na początku jak pierwszy raz jechałem miałem takie wrażenie jak by mi się sprzęgło ślizgało (po odgłosie oczywiście).

galakty napisał(a):Camry HSD rozwiązuje wszystkie problemy, poza ceną zakupu
No dokładnie :) tu masz jeszcze Lexusa ES z tym samym napędem ale jest trochę droższy :mrgreen: no i trochę lepiej wyciszony od Camry.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

05 Lip 2023, 10:24

Nowy Prius z hybrydą 2.0 zmienia trochę pogląd.
Do setki 7.0 sekundy, max prędkość 180 km/h.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Lip 2023, 11:11

galakty napisał(a):Nowy Prius z hybrydą 2.0 zmienia trochę pogląd.
To już trochę inna bajka :) masz tam 2.0 Hybrid Dynamic Force Plug-in 223 KM e-CVT i przyspieszenie 6,7 s dokładnie ale co ciekawe nie tylko to się liczy bo bardzo dobrze zbiera się podczas przyspieszania np. na trasie od 120 km/h w górę (nie mogę jednak znaleźć nigdzie testów elastyczności z potwierdzeniem czasu). Mamy tu hybrydę typu plug-in jak na razie bo z tego co wiem wersji w przyszłości ma być kilka i ma być nawet taka z napędem 4x4 :wink: no mają być zwykłe hybrydy (będą trochę słabsze od PHEV). Wracając do tej PHEV ciekawą opcją jest możliwość wybrania sobie dachu solarnego który potrafi w ciągu jednego dnia (przy ładnej pogodzie) wydłużyć jazdę nawet o 8-9 km w samym trybie EV.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

06 Lip 2023, 11:25

Według raceboxa wyszło 7.0 w teście AutoWizja :)

Właśnie nieco słabsza ale bez Plugin by się przydała, będzie lżejsza i osiągi zostaną podobne. Fajnie jakby takie zestawy zaczęły wchodzić masowo do aut, zamiast turbo zabawek 1.0-1.4 i wciskania na siłę elektryków!
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Lip 2023, 12:45

galakty napisał(a):Według raceboxa wyszło 7.0 w teście AutoWizja
Ja w innym teście jakiego Youtubera z USA widziałem 6.6 :mrgreen: ale mniejsza o to poniżej 7 to bardzo dobry wynik, a 180km/h pojawia się naprawdę szybko.

Tu jest przyspieszenie 140 - 180km/h :wink:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

włączyłem stoper i wyszło mi 7,5 sekundy.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

06 Lip 2023, 13:00

Może lepsze opony i pogoda, ale to już szczegóły :D

Zabawne że Prius w hybrydzie jest jedną z szybszych Toyot :mrgreen:
Do tego mniej wyje bo nie trzeba korzystać z całej mocy żeby coś wyprzedzić. Tylko ta cena...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Paź 2023, 16:41

Czesto jężdzę autostradami, od 100km do nawet 1000km w tygodniu, czesc z nich przez Niemcy (jak jest miejsce i warunki, to jade 160, lub ciut więcej ;)) . Teraz jeżdzę dieslem, przy 160km/h mam spalanie ok 7l/km. Zastanawiam sie nad wymianą samochodu, jakiego spalania powinien się spodziewać dla Toyoty Corolli z silnikiem 2.0 (2023 rocznik) przy szybkiej jeździe autostradami ? czy wygłuszenie jest na tyle dobre ze można przy takiej prędkości swobodnie rozmawiać z pasażerem lub przez zestaw głośnomówiący ?
Jastrzomb
Obserwowany
 
Posty: 1